Най-голямата верига за онлайн търговия в света Амазон (Amazon) е станала най-скъпата марка в света. Това се посочва в публикувания днес годишен рейтинг на 500-те най-скъпи марки, изготвен от лондонската консултантска компания Бранд файненс (Brand Finance).

Заемайки първото място, Амазон е изпреварила Епъл (Apple) и Гугъл (Google). Стойността на марката Амазон се е увеличила с 42% до колосалните 150.8 милиарда долара. Въпреки че Епъл е на второ място в списъка, а стойността на марката е нараснала до 146.3 милиарда долара след понижение от 27%, бъдещето на компанията изглежда мрачно, коментират от компанията.

Гугъл е минал от първа на трета позиция в рейтинга със сравнително бавен темп на растеж на стойността на марката с 10% до $120.9 милиарда, се посочва в изследването.

В първата десетка влизат още Самсунг (Samsung), Фейсбук (Facebook), телекомуникациянният гигант ЕйТи енд Ти (AT&T), Майкрософт (Microsoft), американската телекомуникационна компания Върайзън (Verizon), веригата за търговия Уолмарт (Walmart) и китайската банка Ай Си Би Си (ICBC).

От руските компании сред 500 най-скъпи марки в света се нареждат Сбербанк, Газпром и Лукойл. През 2017 г. стойността на бранда Сбербанк е нараснала с 27.5% до $11.6 млрд. Сбербанк е най-големият кредитор на руската икономика. 50% от уставния капитал на банката държи Централната банка на Русия, а останалите са разпределени между руски и чуждестранни инвеститори.

Сбербанк е единственият руски бранд в Топ 25 на най-скъпите банкови марки в света, показва рейтингът на Brand Finance Global 500.

На първо място сред брандовете банки е китайската ICBC (с оценка за $59.2 млрд.), на второ - China Construction Bank ($56.8 млрд.), а трето място заема американската банка Wells Fargo ($44 млрд.). Сбербанк заема 21-о място в класацията, след като допреди година беше на 24-ата позиция.