Ad Config - Website header

 

Article_top

Потребителите в Евросъюза ще могат да пазаруват онлайн на територията на блока, без достъпът им да бъде блокиран или да бъдат автоматично пренасочвани към друг сайт. Това предвиждат гласувани днес от Европейския парламент (ЕП) регулации за трансгранично онлайн пазаруване. Освен това търговците ще трябва да се отнасят еднакво с местните купувачи и клиентите от друга държава в ЕС, които да купуват стоки на едни и същи цени.

"Новият законопроект на ЕС относно геоблокирането е важна стъпка напред към още по-конкурентоспособен и интегриран цифров единен пазар както за потребителите, така и за търговците", коментира евродепутатът Ружа Тун . "Също така това е важно събитие в борбата с дискриминацията на потребители поради тяхната националност или място на пребиваване."

Потребителите ще имат по-лесен достъп до продукти, резервации за хотели, коли под наем, продажба на билети за концерти или развлекателни паркове в останалите страни членки. Новите правила забраняват геоблокирането - купувачите ще могат да избират от кой сайт да купуват стоки или услуги, без достъпът им да бъде блокиран или да бъдат автоматично пренасочени към друг сайт поради националността им, мястото им на пребиваване или временно им местоположение.

Защитеното с авторско право цифрово съдържание като електронни книги, музика или игри, които може да се изтеглят онлайн, засега няма да бъде обхванато от новите правила. Преговарящите от страна на ЕП обаче са добавили в законопроекта "клауза за преразглеждане", която изисква Европейската комисия да направи оценка в срок от две години след влизането в сила на регламента дали забраната за геоблокиране следва да бъде разширена, за да включи подобно съдържание, както и аудио-визуалните и транспортните услуги, които също са изключени от обхвата засега.

Според проучване 63% от сайтовете не предоставят възможност на потребителите да пазаруват от друга държава в ЕС. Геоблокирането е най-разпространено при домакинските електроуреди (86%), а в сферата на услугите – при резервации онлайн в офлайн развлекателния сектор, като например билети за спортни събития (40%).

Новите правила бяха приети с 557 гласа "за", срещу 89 "против" и 33 "въздържал се". Сега регаментът трябва да бъде приет от Съвета на Европейския съюз (ЕС). Новите правила ще бъдат приложими девет месеца след деня на публикуването му в Официалния вестник на ЕС, т.е. преди края на 2018 г.

 

Потребителите в Евросъюза ще могат да пазаруват онлайн на територията на блока, без достъпът им да бъде блокиран или да бъдат автоматично пренасочвани към друг сайт. Това предвиждат гласувани днес от Европейския парламент (ЕП) регулации за трансгранично онлайн пазаруване. Освен това търговците ще трябва да се отнасят еднакво с местните купувачи и клиентите от друга държава в ЕС, които да купуват стоки на едни и същи цени.

"Новият законопроект на ЕС относно геоблокирането е важна стъпка напред към още по-конкурентоспособен и интегриран цифров единен пазар както за потребителите, така и за търговците", коментира евродепутатът Ружа Тун . "Също така това е важно събитие в борбата с дискриминацията на потребители поради тяхната националност или място на пребиваване."

Потребителите ще имат по-лесен достъп до продукти, резервации за хотели, коли под наем, продажба на билети за концерти или развлекателни паркове в останалите страни членки. Новите правила забраняват геоблокирането - купувачите ще могат да избират от кой сайт да купуват стоки или услуги, без достъпът им да бъде блокиран или да бъдат автоматично пренасочени към друг сайт поради националността им, мястото им на пребиваване или временно им местоположение.

Защитеното с авторско право цифрово съдържание като електронни книги, музика или игри, които може да се изтеглят онлайн, засега няма да бъде обхванато от новите правила. Преговарящите от страна на ЕП обаче са добавили в законопроекта "клауза за преразглеждане", която изисква Европейската комисия да направи оценка в срок от две години след влизането в сила на регламента дали забраната за геоблокиране следва да бъде разширена, за да включи подобно съдържание, както и аудио-визуалните и транспортните услуги, които също са изключени от обхвата засега.

Според проучване 63% от сайтовете не предоставят възможност на потребителите да пазаруват от друга държава в ЕС. Геоблокирането е най-разпространено при домакинските електроуреди (86%), а в сферата на услугите – при резервации онлайн в офлайн развлекателния сектор, като например билети за спортни събития (40%).

Новите правила бяха приети с 557 гласа "за", срещу 89 "против" и 33 "въздържал се". Сега регаментът трябва да бъде приет от Съвета на Европейския съюз (ЕС). Новите правила ще бъдат приложими девет месеца след деня на публикуването му в Официалния вестник на ЕС, т.е. преди края на 2018 г.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Трябва ли България да приеме еврото?