Ad Config - Website header

 

Article_top

Президентът на САЩ Доналд Тръмп предвижда "голяма седмица", за да разгърне инфраструктурния план на правителството си, предаде Асошиейтед прес. Белият дом обяви целта си да предостави $1.5 трилиона за 10 години - под формата на грантове и кредити, за възстановяване на пътища, пристанища и летища. Грандиозният план беше едно от обещанията на Тръмп, дадени по време на предизборната му кампания.

"След като толкова глупаво похарчихме 7 трилиона долара в Близкия изток, сега е време да започнем да инвестираме в нашата страна", туитна американският президент.

Планът включва 200 милиарда долара от федералния бюджет за инфраструктура в рамките на десетилетие, които ще бъдат набавени от съкращения на други пера в бюджета. Според анализатори обаче предстои бурен дебат в Конгреса  как най-добре да се запази инфраструктурата на нацията.

Най-голямото парче от плана на Белия дом са предложените 100 милиарда долара, които ще бъдат предоставени на щатите и общините под формата на споделено финансиране за инфраструктурни проекти. Федералното финансиране обаче ще бъде ограничено до 20% от общите разходи за всеки проект, оставяйки градовете и отделните щатове отговорни да осигурят останалите 80%.

Източници от Белия дом са коментирали, че планът е предназначен да стимулира 1.5 трлн. долара за нови инфраструктурни инвестиции, но не е ясно как щатите и градовете ще намерят останалите 80 на сто. Предложението включва и 50 милиарда долара за инфраструктурни проекти в селските райони, които ще бъдат разпределени на щатите под формата на субсидии. Други $20 милиарда ще бъдат заделени за финансиране на проекти, смятани за твърде рискови, за да се класират за традиционно финансиране, но които имат потенциал да бъдат успешни. Още 20 милиарда долара ще отидат за разширяване на настоящите програми за заеми за публично-частни партньорства.

 
ОТ Белия дом разчитат и на програма за финансиране, известна като TIFIA, при която всеки долар от федералните пари привлича средно $40 от други източници. Така че, с тази обосновка, допълнителни 20 милиарда долара за програми за финансиране на TIFIA биха могли да генерират 800 милиарда долара за нови инфраструктурни инвестиции.

Подробности за плана се разпространяват във Вашингтон от седмици, а демократите в Конгреса вече са подготвили алтернативен инфраструктурен план, който изисква 1 трилион долара от федералните разходи или пет пъти повече от това, което правителството на Тръмп предлага, коментира CNBC.

Представители на Белия дом подчертаха, че много от целите в плана на Тръмп се радват на широка двупартийна подкрепа - но проблемът е как да стане. Но признаха, че най-малко 10 различни комисии в Конгреса ще трябва да се произнесат по една или повече части от плана, което гарантира дълъг законодателен процес.

Тръмп е насрочил среща с лидерите на демократите и републиканците на 14 февруари, за да обсъдят предложения план.

През 2014 г. предшественикът на Тръмп - Барак Обама, обяви четиригодишен план на стойност $320 милиарда за ремонт и възстановяване на пътища, мостове и железопътна инфраструктура.

 

Президентът на САЩ Доналд Тръмп предвижда "голяма седмица", за да разгърне инфраструктурния план на правителството си, предаде Асошиейтед прес. Белият дом обяви целта си да предостави $1.5 трилиона за 10 години - под формата на грантове и кредити, за възстановяване на пътища, пристанища и летища. Грандиозният план беше едно от обещанията на Тръмп, дадени по време на предизборната му кампания.

"След като толкова глупаво похарчихме 7 трилиона долара в Близкия изток, сега е време да започнем да инвестираме в нашата страна", туитна американският президент.

Планът включва 200 милиарда долара от федералния бюджет за инфраструктура в рамките на десетилетие, които ще бъдат набавени от съкращения на други пера в бюджета. Според анализатори обаче предстои бурен дебат в Конгреса  как най-добре да се запази инфраструктурата на нацията.

Най-голямото парче от плана на Белия дом са предложените 100 милиарда долара, които ще бъдат предоставени на щатите и общините под формата на споделено финансиране за инфраструктурни проекти. Федералното финансиране обаче ще бъде ограничено до 20% от общите разходи за всеки проект, оставяйки градовете и отделните щатове отговорни да осигурят останалите 80%.

Източници от Белия дом са коментирали, че планът е предназначен да стимулира 1.5 трлн. долара за нови инфраструктурни инвестиции, но не е ясно как щатите и градовете ще намерят останалите 80 на сто. Предложението включва и 50 милиарда долара за инфраструктурни проекти в селските райони, които ще бъдат разпределени на щатите под формата на субсидии. Други $20 милиарда ще бъдат заделени за финансиране на проекти, смятани за твърде рискови, за да се класират за традиционно финансиране, но които имат потенциал да бъдат успешни. Още 20 милиарда долара ще отидат за разширяване на настоящите програми за заеми за публично-частни партньорства.

 
ОТ Белия дом разчитат и на програма за финансиране, известна като TIFIA, при която всеки долар от федералните пари привлича средно $40 от други източници. Така че, с тази обосновка, допълнителни 20 милиарда долара за програми за финансиране на TIFIA биха могли да генерират 800 милиарда долара за нови инфраструктурни инвестиции.

Подробности за плана се разпространяват във Вашингтон от седмици, а демократите в Конгреса вече са подготвили алтернативен инфраструктурен план, който изисква 1 трилион долара от федералните разходи или пет пъти повече от това, което правителството на Тръмп предлага, коментира CNBC.

Представители на Белия дом подчертаха, че много от целите в плана на Тръмп се радват на широка двупартийна подкрепа - но проблемът е как да стане. Но признаха, че най-малко 10 различни комисии в Конгреса ще трябва да се произнесат по една или повече части от плана, което гарантира дълъг законодателен процес.

Тръмп е насрочил среща с лидерите на демократите и републиканците на 14 февруари, за да обсъдят предложения план.

През 2014 г. предшественикът на Тръмп - Барак Обама, обяви четиригодишен план на стойност $320 милиарда за ремонт и възстановяване на пътища, мостове и железопътна инфраструктура.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията