Ad Config - Website header

 

Article_top

Емил Тонев

Почна се!

Росица Караджова, която с реакцията си срещу методите на Националния филмов център (НФЦ) разтърси не само нашия сайт, но и социалните мрежи, вече е на топа на устата, фигуративно казано.

22-годишното момиче бръкна в раната не само на филмовата "индустрия", а и на цялата прогнила държава. И атаките срещу него започнаха. Можем да бъдем сигурни, че няма да спрат. Така се прави, това е стандартна процедура в тази част на Европа - когато някой ти пречи да си живуркаш спокойно, макар и с нечиста съвест, той трябва да бъде оплют, обруган и унизен. За назидание на всички останали, които биха си помислили да протестират.

Сега Росица ще бъде обвинена в некадърност, непрофесионализъм, нахалство, прекалено високо самочувствие, прекалено ниско самочувствие, в неуважение към авторитетите. Ще я обвинят, че е млада, че е привлекателна, че ходи на токчета, че танцува пред хора, че не носи фередже, че се възползва от увреждането си.

Ще разкритикуват и сценария ѝ - че е наивен, инфантилен, дилетантски, недостоен за финансиране. И всички атакуващи ще се правят, че тя се заяжда с тях на дребно - заради отхвърления си проект, а не заради нечестните "правила" в НФЦ - колкото и пъти тя да повтори, че е подала жалбите си преди, а не след обявяването на оценките.

Пропускат, че тя извади на бял свят неопровержими факти за конфликт на интереси, но вече ѝ подхвърлят, че досега никоя жалба срещу НФЦ не е спечелена в съда от ищеца (което е факт, впрочем) - защо ли? Вече я "страхуват" лекичко в сайтове и социални мрежи - с намеци и недомлъвки, с директни анонимни псувни. Така е било, така и ще бъде. Докато...

        Картата на Геновева Димитрова
Картата на Евгений Михайлов

 

Не се наемам да твърдя докога. Искам само да споделя, че според скромните ми наблюдения един проблемен текст във всеки нормален сайт събира около 30% хейтвания към героя на текста. Хейтърите под "Жална му майка на българското кино" обаче са не повече от 1-2%. Това си е постижение. Но пък го е хейтнала обидената г-жа доц. Кънчева - член на комисията в НФЦ, и то с такова ехидно презрение, че моментално е насочила към себе си няколко омерзени коментара.

За да минем напряко, пускаме едно към едно днешното писмо на Росица до нас.

Здравейте, г-н Тонев,

Пиша Ви не за да се защитавам, защото смятам, че нямам нужда от това. А за да изкажа отново мнението си на човек, засегнат от ситуацията около прословутото блокиране на почти 7 милиона лева заради жалба, подадена от мен относно последната конкурсна сесия в НФЦ.

След последната моя позиция, публикувана от Вас, за което съм Ви безкрайно благодарна, се появиха нови спорове и нови нападки към мен. Изпращам ви нещо като обяснение на цялостната ситуация.

В началото искам да благодаря на всички хора, които ме подкрепиха. Поклон пред тях!

Сега само накратко да припомня събитията: През март подадох документи в конкурсната сесия, обявена от НФЦ. След като открих нарушения в процедурата, подадох жалби - седмици преди излизането на резултатите. Подчертавам – седмици преди! Но, както и предполагах, нарушенията, за които предупреждавах, бяха извършени. Тогава заведох жалба, този път в Административен съд.

Откакто съм подала жалбата в съда, моят равен шанс бе пренебрегнат, и не само това – получих наказателен вот заради жалбите ми. Непрестанно получавам обвинителни съобщения, писма и коментари. Един от тези коментари е на доц. Юлия Кънчева - член на художествената комисия за игрално кино към НФЦ. Сега към нея: г-жо Кънчева, извинявайте, но коментарът Ви по мой адрес не отива на човек като Вас - преподавател във висше учебно заведение. Този път ще ви отговоря с факти.

Г-жо Кънчева, многократно заявих, че не оспорвам последното място в класирането, защо продължавате да твърдите обратното?

Неразгърнати проекти.

Вие и останалите от комисията можехте да докажете, че сценарият ми е лош. Но само ако всички бяхте прочели сценария преди началото на този медиен скандал. Защото от 9-те подвързани екземпляра, които съм представила на комисията, 6 въобще не бяха отваряни. Всички сте попълнили оценъчните карти, но мога да ви докажа, че някои изобщо не са чели сценария. За съжаление не мога да докажа кои.

Сега поред:

1. На заседанието член от комисията (Валентина Илкова) коментира един исторически проект  – „Земетръс”. Г-жа Илкова казва: „Разбира се, аз мисля, че големият плюс на този сценарий в случая за нас е, че това е единственият сценарий на историческа тема”. Друг член на комисията обаче казва: „Не е, не е единственият.” „Как да не е единствен?”, учудва се г-жа Илкова. Очевидно е, че тя не знае, че и моят проект „Армаган – долината на смъртта” е исторически – за трагедията на тракийските българи от началото на ХХ век. Как мислите, защо не знае? Дали Валентина Илкова е чела моя сценарий и коректно го е класирала?

2. Казвате, че сте видели жалбата ми от 4 юли. Така е, тя е последната. Но аз сигнализирах за нередности много преди това и не съм се водила от оценките на художествената комисия – когато подавах жалбите си, сесията не бе приключила и още нямаше резултати. Имам копия от входящите им номера, с дати седмици преди да излязат резултатите.

3. „С какво ще се похвалите Вие - че сте "Мис Тишина" и сте участвали като танцьорка в "Байландо" (предаване, което никой не помни, за жалост!), дори без да го спечелите? Или с мелодраматичния си роман "Ритъмът на сърцето" и НОМИНАЦИЯ за награда на "Южна пролет"... ? Просто номинация! Или със заявеното си желание да станете звезда от Холивуд? Малко лош вкус, макар и разбираем инфантилен стремеж на провинциално по дух младо момиче.”

Това ми го казахте Вие, г-жо Кънчева.

По никакъв начин няма да си позволя да Ви обиждам или коментирам уменията Ви, социалното Ви положение и произход, защото не е достойно. Но, г-жо Кънчева, моите мечти не са свързани със световния мир, не са свързани и с глобалното затопляне, затова простете ми, че мечтая за Холивуд, мечтая да съм жива, мечтая да правя филмите си. За какво мечтаете Вие?...

4. „Госпожице Караджова, на 22 години сте, без никакъв опит в киното (с изключение на няколко минутните компромати, които сте направили като 2 клипчета!), а тропате с лъскави токченца от средностатистически хасковски магазин...”

Това пак е от Вас, доц. Кънчева.

Да, бедна съм, глуха съм и съм от провинцията. Обувките ми струват 10 лв. и няма как да е иначе, защото инвалидната ми пенсия е 120 лв. Обаче обувките ми са чисти и въпреки че са евтини, не ме е срам от това. Аз съм само едно младо момиче и може би нямам точно решение за проблемите. Но защо Вие, г-жо Кънчева, искате да ме поставите зад една решетка, където правилата са нечестни и аз, и младите хора като мен, които не искаме да ги спазваме, биваме смачквани?

Относно моя опит като сценарист и продуцент: да, аз едва сега прохождам в това амплоа. Но цитирам: НФЦ осъществява държавната подкрепа и подпомагане на българското кино. Основната му функция е подпомагане на филмопроизводството. А основният приоритет - подкрепата на нови таланти и млади автори.

Къде в думата „подкрепа“ става ясно, че трябва да се подкрепя само опитен и зрял човек? Не трябва ли да се подпомагат млади хора, които искат да се развиват и доказват? Къде по света се подпомага или финансира втори път човек, който веднъж е взел пари и е направил слаб филм? А след втория му слаб филм? Как така няколко продуцентски фирми могат да бъдат подпомагани от НФЦ всяка година по няколко пъти, независимо от това какви филми произвеждат. И как тази „процедура” продължава повече от 10 години?

5. „И не спекулирайте, моля, с проблема си - никой не Ви е дискриминирал поради тази причина...” Явно визирате проблема „глухота“. Е, г-жо Кънчева, много жалко, че смятате глухотата за проблем. Ние не сме проблем, ние просто сме родени без слух. Само имаме различна комуникация от вас, чуващите хора.

Простено да Ви е… Нито един от нас не е напълно зрящ или чуващ. В това се състои нашата уникалност, в собствените ни непълнота и несъвършенство, които непрестанно ни тласкат напред. Слепотата или глухотата, физически или духовни, винаги са били и ще бъдат едновременно наше наказание и наш дар. Ние избираме доколко да наказваме себе си, допускайки страданието да ни погълне. Все пак не трябва да забравяме, че най-големият дар винаги е този, който човек сам дава на себе си.

6. „Малко ми е мъчно, че младо момиче като Вас, уж под мотото, че ще се бори със "системата" (в която, без съмнение, има много "кривици", както би казал Левски!), някак доста злорадо и тъмнозелено злъчно споделя с УДОВОЛСТВИЕ, че ще лиши и без друго мизерното ни кинофинансиране не само тази година, а и в бъдеще. Напомняте ми като поведение гадния шопски виц: "Не е важно на мен да ми е добре, важното е на Вуте да му е зле!" Хора, работили с години върху проектите си, ще бъдат съсипани от Вашите действия! Мечтите им, труда им, животите им... Между тях - редица талантливи млади хора! Които не почват като Вас направо с пълнометражен игрален филм (недебютен!?!), а дълго доказват качествата си с краткометражни филми и са носители на изключително престижни международни награди!... Защо ги ограбвате?”

Вижте, аз не твърдя, че съм като Левски. Със сигурност имам пороци и не съм идеална, но просто търся правата си. Нека всички тези талантливи млади хора се обърнат към бившия министър Стоянович и директора на НФЦ г-н Чолаков и да им поискат отговор на простичкия въпрос: защо не са спазили законите и правилниците.

P. S. Г-жо Кънчева, аз съм студентка в 3-ти курс в НБУ – специалност Танцов театър. Въпреки социалното ми положение, аз плащам такса за обучението ми в този университет. Тъй като втората ми специалност ще бъде Кино и телевизия, изпращам Вашия коментар за мен, заедно с този мой отговор до Вас, на ректора на НБУ. Учителската професия е една от най-достойните професии. Учителят трябва да бъде пример за подражание от младите. Вие такава ли сте?

Уважаеми читатели, за да не се питате коя е и откъде се взе Росица Караджова, предлагаме нейната кратка

Биография

Родена е на 21 юли 1992 г. в Хасково, в семейство на глухи родители. При раждането ѝ лекарите установяват 80% наследствена глухонемота. По законите на Република България тя е инвалид втора група.

Член е на „Съюза на глухите” в България.

 От 6-годишна танцува в групата за модерни танци при РД на Глухите - Хасково. През 2010 г. е носителка на короната „Мис Тишина” - България. Завършва средното си образование в ПГЛП “Райна Княгиня” - гр. Хасково.

През 2010 г. участва в първото издание на шоуто за сбъдване на мечти “Байландо”, стига до финала и променя представата за глухите хора в България.

През 2011 г. е член на журито на конкурса – „Мис Тишина”. Лауреат е на 8 фестивала на „Съюза на глухите” в България. Участва в различни модни ревюта и рекламни кампании като лице, заснема фотосесии и работи професионално като танцьор в шоу програми и концерти.

В момента учи актьорско майсторство и танцов театър в НБУ.

На 27 юли 2011 г. издателство „Сиела” издава дебютния роман на Росица, озаглавен „Ритъмът на сърцето”. Малко по-късно тя адаптира романа в сценарий за игрален филм. Не след дълго получава номинация за млад сценарист и наградата за сценарий на „Тракийско дружество” на конкурса „Южна пролет”. Американски продуцент и режисьор се заемат на направят екранизацията - филм по действителна история, в който Росица да е съпродуцент, сценарист и играе себе си.

В средата на 2011 г. получава почетен медал за особени заслуги – най високото отличие на Съюза на глухите в България.

В края на 2011 г. получава специалната стипендия за млади писатели и таланти от Министерството на културата. През 2012 г. сама продуцира и финансира рекламен късометражен филм – презентация на проекта „Ритъмът на сърцето“.

През 2013 г. достига до полуфинала на телевизионното шоу “Турция търси талант”.

В същата година получава първата си роля в пълнометражния игрален филм – „Живи легенди“.

По повод 100-годишнината от изтреблението на тракийските българи в Беломорска Тракия през 1913 г. пише сценарий за игрален филм, озаглавен „Армаган - долината на смъртта“. Сценарият получава одобрение от Тракийските дружества в България и те създават кампания за финансиране на филма.

В началото на 2014 г. получава и първата си главна роля в „Красавицата и звяра“ – едноминутен игрален филм за фестивала „Jameson“.

За десерт - един клип от участието на Росица в шоуто "Байландо" на Нова тв:

 
Снимка Личен архив

Почна се!

Росица Караджова, която с реакцията си срещу методите на Националния филмов център (НФЦ) разтърси не само нашия сайт, но и социалните мрежи, вече е на топа на устата, фигуративно казано.

22-годишното момиче бръкна в раната не само на филмовата "индустрия", а и на цялата прогнила държава. И атаките срещу него започнаха. Можем да бъдем сигурни, че няма да спрат. Така се прави, това е стандартна процедура в тази част на Европа - когато някой ти пречи да си живуркаш спокойно, макар и с нечиста съвест, той трябва да бъде оплют, обруган и унизен. За назидание на всички останали, които биха си помислили да протестират.

Сега Росица ще бъде обвинена в некадърност, непрофесионализъм, нахалство, прекалено високо самочувствие, прекалено ниско самочувствие, в неуважение към авторитетите. Ще я обвинят, че е млада, че е привлекателна, че ходи на токчета, че танцува пред хора, че не носи фередже, че се възползва от увреждането си.

Ще разкритикуват и сценария ѝ - че е наивен, инфантилен, дилетантски, недостоен за финансиране. И всички атакуващи ще се правят, че тя се заяжда с тях на дребно - заради отхвърления си проект, а не заради нечестните "правила" в НФЦ - колкото и пъти тя да повтори, че е подала жалбите си преди, а не след обявяването на оценките.

Пропускат, че тя извади на бял свят неопровержими факти за конфликт на интереси, но вече ѝ подхвърлят, че досега никоя жалба срещу НФЦ не е спечелена в съда от ищеца (което е факт, впрочем) - защо ли? Вече я "страхуват" лекичко в сайтове и социални мрежи - с намеци и недомлъвки, с директни анонимни псувни. Така е било, така и ще бъде. Докато...

        Картата на Геновева Димитрова
Картата на Евгений Михайлов

 

Не се наемам да твърдя докога. Искам само да споделя, че според скромните ми наблюдения един проблемен текст във всеки нормален сайт събира около 30% хейтвания към героя на текста. Хейтърите под "Жална му майка на българското кино" обаче са не повече от 1-2%. Това си е постижение. Но пък го е хейтнала обидената г-жа доц. Кънчева - член на комисията в НФЦ, и то с такова ехидно презрение, че моментално е насочила към себе си няколко омерзени коментара.

За да минем напряко, пускаме едно към едно днешното писмо на Росица до нас.

Здравейте, г-н Тонев,

Пиша Ви не за да се защитавам, защото смятам, че нямам нужда от това. А за да изкажа отново мнението си на човек, засегнат от ситуацията около прословутото блокиране на почти 7 милиона лева заради жалба, подадена от мен относно последната конкурсна сесия в НФЦ.

След последната моя позиция, публикувана от Вас, за което съм Ви безкрайно благодарна, се появиха нови спорове и нови нападки към мен. Изпращам ви нещо като обяснение на цялостната ситуация.

В началото искам да благодаря на всички хора, които ме подкрепиха. Поклон пред тях!

Сега само накратко да припомня събитията: През март подадох документи в конкурсната сесия, обявена от НФЦ. След като открих нарушения в процедурата, подадох жалби - седмици преди излизането на резултатите. Подчертавам – седмици преди! Но, както и предполагах, нарушенията, за които предупреждавах, бяха извършени. Тогава заведох жалба, този път в Административен съд.

Откакто съм подала жалбата в съда, моят равен шанс бе пренебрегнат, и не само това – получих наказателен вот заради жалбите ми. Непрестанно получавам обвинителни съобщения, писма и коментари. Един от тези коментари е на доц. Юлия Кънчева - член на художествената комисия за игрално кино към НФЦ. Сега към нея: г-жо Кънчева, извинявайте, но коментарът Ви по мой адрес не отива на човек като Вас - преподавател във висше учебно заведение. Този път ще ви отговоря с факти.

Г-жо Кънчева, многократно заявих, че не оспорвам последното място в класирането, защо продължавате да твърдите обратното?

Неразгърнати проекти.

Вие и останалите от комисията можехте да докажете, че сценарият ми е лош. Но само ако всички бяхте прочели сценария преди началото на този медиен скандал. Защото от 9-те подвързани екземпляра, които съм представила на комисията, 6 въобще не бяха отваряни. Всички сте попълнили оценъчните карти, но мога да ви докажа, че някои изобщо не са чели сценария. За съжаление не мога да докажа кои.

Сега поред:

1. На заседанието член от комисията (Валентина Илкова) коментира един исторически проект  – „Земетръс”. Г-жа Илкова казва: „Разбира се, аз мисля, че големият плюс на този сценарий в случая за нас е, че това е единственият сценарий на историческа тема”. Друг член на комисията обаче казва: „Не е, не е единственият.” „Как да не е единствен?”, учудва се г-жа Илкова. Очевидно е, че тя не знае, че и моят проект „Армаган – долината на смъртта” е исторически – за трагедията на тракийските българи от началото на ХХ век. Как мислите, защо не знае? Дали Валентина Илкова е чела моя сценарий и коректно го е класирала?

2. Казвате, че сте видели жалбата ми от 4 юли. Така е, тя е последната. Но аз сигнализирах за нередности много преди това и не съм се водила от оценките на художествената комисия – когато подавах жалбите си, сесията не бе приключила и още нямаше резултати. Имам копия от входящите им номера, с дати седмици преди да излязат резултатите.

3. „С какво ще се похвалите Вие - че сте "Мис Тишина" и сте участвали като танцьорка в "Байландо" (предаване, което никой не помни, за жалост!), дори без да го спечелите? Или с мелодраматичния си роман "Ритъмът на сърцето" и НОМИНАЦИЯ за награда на "Южна пролет"... ? Просто номинация! Или със заявеното си желание да станете звезда от Холивуд? Малко лош вкус, макар и разбираем инфантилен стремеж на провинциално по дух младо момиче.”

Това ми го казахте Вие, г-жо Кънчева.

По никакъв начин няма да си позволя да Ви обиждам или коментирам уменията Ви, социалното Ви положение и произход, защото не е достойно. Но, г-жо Кънчева, моите мечти не са свързани със световния мир, не са свързани и с глобалното затопляне, затова простете ми, че мечтая за Холивуд, мечтая да съм жива, мечтая да правя филмите си. За какво мечтаете Вие?...

4. „Госпожице Караджова, на 22 години сте, без никакъв опит в киното (с изключение на няколко минутните компромати, които сте направили като 2 клипчета!), а тропате с лъскави токченца от средностатистически хасковски магазин...”

Това пак е от Вас, доц. Кънчева.

Да, бедна съм, глуха съм и съм от провинцията. Обувките ми струват 10 лв. и няма как да е иначе, защото инвалидната ми пенсия е 120 лв. Обаче обувките ми са чисти и въпреки че са евтини, не ме е срам от това. Аз съм само едно младо момиче и може би нямам точно решение за проблемите. Но защо Вие, г-жо Кънчева, искате да ме поставите зад една решетка, където правилата са нечестни и аз, и младите хора като мен, които не искаме да ги спазваме, биваме смачквани?

Относно моя опит като сценарист и продуцент: да, аз едва сега прохождам в това амплоа. Но цитирам: НФЦ осъществява държавната подкрепа и подпомагане на българското кино. Основната му функция е подпомагане на филмопроизводството. А основният приоритет - подкрепата на нови таланти и млади автори.

Къде в думата „подкрепа“ става ясно, че трябва да се подкрепя само опитен и зрял човек? Не трябва ли да се подпомагат млади хора, които искат да се развиват и доказват? Къде по света се подпомага или финансира втори път човек, който веднъж е взел пари и е направил слаб филм? А след втория му слаб филм? Как така няколко продуцентски фирми могат да бъдат подпомагани от НФЦ всяка година по няколко пъти, независимо от това какви филми произвеждат. И как тази „процедура” продължава повече от 10 години?

5. „И не спекулирайте, моля, с проблема си - никой не Ви е дискриминирал поради тази причина...” Явно визирате проблема „глухота“. Е, г-жо Кънчева, много жалко, че смятате глухотата за проблем. Ние не сме проблем, ние просто сме родени без слух. Само имаме различна комуникация от вас, чуващите хора.

Простено да Ви е… Нито един от нас не е напълно зрящ или чуващ. В това се състои нашата уникалност, в собствените ни непълнота и несъвършенство, които непрестанно ни тласкат напред. Слепотата или глухотата, физически или духовни, винаги са били и ще бъдат едновременно наше наказание и наш дар. Ние избираме доколко да наказваме себе си, допускайки страданието да ни погълне. Все пак не трябва да забравяме, че най-големият дар винаги е този, който човек сам дава на себе си.

6. „Малко ми е мъчно, че младо момиче като Вас, уж под мотото, че ще се бори със "системата" (в която, без съмнение, има много "кривици", както би казал Левски!), някак доста злорадо и тъмнозелено злъчно споделя с УДОВОЛСТВИЕ, че ще лиши и без друго мизерното ни кинофинансиране не само тази година, а и в бъдеще. Напомняте ми като поведение гадния шопски виц: "Не е важно на мен да ми е добре, важното е на Вуте да му е зле!" Хора, работили с години върху проектите си, ще бъдат съсипани от Вашите действия! Мечтите им, труда им, животите им... Между тях - редица талантливи млади хора! Които не почват като Вас направо с пълнометражен игрален филм (недебютен!?!), а дълго доказват качествата си с краткометражни филми и са носители на изключително престижни международни награди!... Защо ги ограбвате?”

Вижте, аз не твърдя, че съм като Левски. Със сигурност имам пороци и не съм идеална, но просто търся правата си. Нека всички тези талантливи млади хора се обърнат към бившия министър Стоянович и директора на НФЦ г-н Чолаков и да им поискат отговор на простичкия въпрос: защо не са спазили законите и правилниците.

P. S. Г-жо Кънчева, аз съм студентка в 3-ти курс в НБУ – специалност Танцов театър. Въпреки социалното ми положение, аз плащам такса за обучението ми в този университет. Тъй като втората ми специалност ще бъде Кино и телевизия, изпращам Вашия коментар за мен, заедно с този мой отговор до Вас, на ректора на НБУ. Учителската професия е една от най-достойните професии. Учителят трябва да бъде пример за подражание от младите. Вие такава ли сте?

Уважаеми читатели, за да не се питате коя е и откъде се взе Росица Караджова, предлагаме нейната кратка

Биография

Родена е на 21 юли 1992 г. в Хасково, в семейство на глухи родители. При раждането ѝ лекарите установяват 80% наследствена глухонемота. По законите на Република България тя е инвалид втора група.

Член е на „Съюза на глухите” в България.

 От 6-годишна танцува в групата за модерни танци при РД на Глухите - Хасково. През 2010 г. е носителка на короната „Мис Тишина” - България. Завършва средното си образование в ПГЛП “Райна Княгиня” - гр. Хасково.

През 2010 г. участва в първото издание на шоуто за сбъдване на мечти “Байландо”, стига до финала и променя представата за глухите хора в България.

През 2011 г. е член на журито на конкурса – „Мис Тишина”. Лауреат е на 8 фестивала на „Съюза на глухите” в България. Участва в различни модни ревюта и рекламни кампании като лице, заснема фотосесии и работи професионално като танцьор в шоу програми и концерти.

В момента учи актьорско майсторство и танцов театър в НБУ.

На 27 юли 2011 г. издателство „Сиела” издава дебютния роман на Росица, озаглавен „Ритъмът на сърцето”. Малко по-късно тя адаптира романа в сценарий за игрален филм. Не след дълго получава номинация за млад сценарист и наградата за сценарий на „Тракийско дружество” на конкурса „Южна пролет”. Американски продуцент и режисьор се заемат на направят екранизацията - филм по действителна история, в който Росица да е съпродуцент, сценарист и играе себе си.

В средата на 2011 г. получава почетен медал за особени заслуги – най високото отличие на Съюза на глухите в България.

В края на 2011 г. получава специалната стипендия за млади писатели и таланти от Министерството на културата. През 2012 г. сама продуцира и финансира рекламен късометражен филм – презентация на проекта „Ритъмът на сърцето“.

През 2013 г. достига до полуфинала на телевизионното шоу “Турция търси талант”.

В същата година получава първата си роля в пълнометражния игрален филм – „Живи легенди“.

По повод 100-годишнината от изтреблението на тракийските българи в Беломорска Тракия през 1913 г. пише сценарий за игрален филм, озаглавен „Армаган - долината на смъртта“. Сценарият получава одобрение от Тракийските дружества в България и те създават кампания за финансиране на филма.

В началото на 2014 г. получава и първата си главна роля в „Красавицата и звяра“ – едноминутен игрален филм за фестивала „Jameson“.

За десерт - един клип от участието на Росица в шоуто "Байландо" на Нова тв:

Коментари

Анонимен's picture
Анонимен

мвнт

Евгений Михайлов, като си нямал време, за да прочетеш сценария, какво правиш в комисията?! В първи клас ми пишеха двойки, когато казвах, че нямам време да си напиша домашното. Грозно, грозно, че чак много грозно!
Анонимен's picture
Анонимен

Росен Хинков

Защо трябва да четат сценарии след като предварително знаят чий сценарий да класират. А квалификации на този „трегер“ на филмовото изкуство доц. Кънчева/ трегер е подпорна носеща хоризонтална колана обикновено от армиран бетон/ са точно като на човек с бетонна глава, без капка уважение и крайно обидни на персонална основа. Изключително недостойно и нравствено кирливо поведение доц. Кънчева. Г-ца Караджова да не се отказва. Успех.
Анонимен's picture
Анонимен

Само така Роси
Анонимен's picture
Анонимен

Ст.Станков

"Вие и останалите от комисията можехте да докажете, че сценарият ми е лош. Но само ако всички бяхте прочели сценария преди началото на този медиен скандал. Защото от 9-те подвързани екземпляра, които съм представила на комисията, 6 въобще не бяха отваряни. Всички сте попълнили оценъчните карти, но мога да ви докажа, че някои изобщо не са чели сценария. За съжаление не мога да докажа кои."
А аз очаквам комисията сама да излъчи чрез конкурс тези 6-ма "добросъвестни" свои членове и да им поиска оставките! Интересно ще е!? От 9-тима члена, 6-тима не са прочели сценария, но има 9 реценции!?
"Мамка му и прасе"- това елитен бардак ли е или плебейска клоака?!
Анонимен's picture
Анонимен

Уважаема г-жо Доцент Кънчева, след кратка разходка из пазухите на Google се отказвам от посещение на лекциите Ви . Оказа се, че и Вие като Росица имате написани и нерализирани сценарии за игрално кино, а също и Вие сте лауреат на някаква "Пролет". Само, че вашите сценарии са 2 а на Росица са 8(Google). Вашата пролет е ЗЛАТНА а нейната Южна. Вие сте на 58 а тя на 22. Вие слагате Хасково на опашката на покорените с таланта Ви градове, а Роси на първо място......... След обстоен анализ и съпоставка реших да отида на лекциите на Г-ца Караджова - май по има какво да се научи. .......Ваш Мартин.
Анонимен's picture
Анонимен

,

Много готин анализ, Мартине ахахахахха
Анонимен's picture
Анонимен

Искам да Ви помоля да присъствам поне на една от лекциите Ви по ДОКУМЕНТАЛНА ИДЕНТИФИКАЦИЯ НА АКТЬОРА ПРИ ИЗГРАЖДАНЕ НА ФИКШЪН ГЕРОЯ. Това е уникален шанс да разбера етимологията на пропуските си. Благодря предварително!Разбрах, че се казвате Доцент, а как ви е фамилията?
Анонимен's picture
Анонимен

Лицемерието Кънчева, лицемерието, злобата и липсата на всякакви умения да ги прикриваме, те ще ни погубят! Как може в един момент да се отнесете към г-ца Караджова, като към свое дете, да я утешавате, да й давате съвети, които бихте дали и на децата си и после да я обиждате по изключително грозен начин?!?! Да се присмивате на постиженията й, да ги омаловажавате и НАЙ-ГРОЗНО да се гаврите с мечтите й?!?!? "С какво ще се похвалите Вие - че сте "Мис Тишина" и сте участвали като танцъорка в "Байландо"/предаване, което никой не помни, за жалост!/, дори без да го спечелите? Или с мелодраматичния си роман "Ритъмът на сърцето" и НОМИНАЦИЯ за награда на "Южна пролет"... ? Просто номинация! Или със заявеното си желание да станете звезда от Холивуд? " Простете Кънчева, че мечтаем за Холивуд, простете, че сме живи, простете, че се опитваме да променяме тази скапана държава, простете ни! От позицията си на Сребърен дракон ни простете! Сигурни сме, че Сребърният дракон е на почит във вашият дом и ако стария кристален сервиз от сватбата събира прах, то дракона е прилежно почистван всяка седмица в неделя! Показахте се и като виден капацитет в продуцентството, но няма как иначе, вие сте от старата школа, знаете как стават нещата. Говорите за този 1 000 000 който Росица иска, явно според вас за да отнесе в Хасково и да се отдаде на чалга забавления. Сигурно си мислете така, защото един козел отнесе близо 100 000 лева към обора на изкуството? Не видях някой да напада създателя на този козел, но едно младо момиче от Хасково е идеално за размахване на поучителен пръст. Кънчева, Росица Караджова е само СЦЕНАРИСТ на този проект. Ако ли пък малко разбирахте от късометражно кино (понеже я призовавате първо да се пробва с късометражен филм) щяхте да знаете, че това е една съвсем друга индустрия и съвсем друг тип кино!!! Посочените от вас Павел Веснаков и Тома Вашаров (а не Тома Вършаров) кандидатстват за късометражни филми, нищо, че вече имат по няколко зад гърба си. Просто късометражното кино не е по-малко важно, сложно и носещо послание, стига да знаеш как да го правиш. Късометражното кино не е зала за репетиция! Вие трябва да сте наясно с тези неща, щом ще ни занимавате с доцентските си, жлъчни изказвания. Толкова ниско паднахте с този си коментар, че и на крилете на Сребърен дракон няма да можете да полетите към... към... към следващ ваш мега успешен филм като... като актриса?... като режисьор?... като продуцент?... като доцент? Да, вие сте преподавател и сте се посветили на каузата да учите и създавате млади творци или просто сте намерили начин да преживявате, след като сте осъзнали факта, че сте посредствена в изкуството което създавате? Скорсезе също е преподавател, но продължава да снима, следите ли ми мисълта?!?! Вие обаче имате дракон, почистете го и тази вечер, прегърнете го и целунете, а ние ще продължаваме да мечтаем за Холивуд. Ще мечтаем за преподаватели, които правят разлика между късометражен и пълнометражен филм, между реклама и корпоративен филм. Ще мечтаем за преподаватели, които осъзнават, че младостта не е порок и 22 години не са малко за да седнеш и напишеш сценарий (и по-млади автори сме срещали). Ще мечтаем за преподаватели, които не са лицемерни и които не обиждат децата си! Ще мечтаем един ден да полетите на Сребърен дракон към мечтите си и дано там намерите покои и вдъхновение, за да създадете филм, с който да пробиете в Холивуд! Последното искрено ви го пожелаваме, защото ние сме деца на любовта и не мразим, а обичаме!
Анонимен's picture
Анонимен

Не знам къде сте защитили тази титла, но с изказвания от рода на "Хасковска... нескъпо облечена... провинциалиска (няма да ви цитирам дословно, просто е грозно), комисията, от която ви е дадена сериозно трябва да помисли, дали да не преразгледа решението си. По конституция всеки има дадено право, да се жалва когото смята за нужно (било то, преди, след, под нещо, пък и само за самочувствие, че не е се отказал докрай). На мен лично ми писна от разни до.за.центи, които ми казват че съм глупав и нямам уши да истината.
Анонимен's picture
Анонимен

Росица Караджова

Благодаря на всички за подкрепата!Правите ме по-силна и уверена.
Анонимен's picture
Анонимен

rebel927

Щастлив съм ,че има такива хора в тази държава ! Има надежда ! Трябва всички да вземем пример, от това страхотно момиче и да се борим докрай за правата си :) А за прогнилата система , мога да кажа само , че ми се повръща от нея ! Имаме нужда от промяна , имаме нужда от повече такива млади хора :)
Анонимен's picture
Анонимен

Росица Караджова

Тъжна съм сега. Много съм тъжна, защото съм принудена да влизам в полемики и обяснения, заради хора които са виновни и са нарушили правилата. Трябва да се успокоя. Изключително благодаря на сайта clubz и на Г-н Емил Тонев, за това че отделиха от времето си, за да споделят моя проблем пред обществото. Благодаря Ви от сърце. Поклон пред Вас.
Анонимен's picture
Анонимен

Ивелин

Към г-жа Кънчева, от един страничен наблюдател. Не разбирам от къде този явен неприязън към стремежа за справедливост. Не разбирам също дребнавите ви личностни нападки и тотална липса на достойнство - явно смятате, че чехлите от мола в столицата Ви правят по-значима личност. Жал ми е за примера, който ще дадете на хората, които Ви уважават. За Росица хич не ми е жал, защото има за какво да мечтае...
Анонимен's picture
Анонимен

Колко пъти трябва да коментирам, че моята подкрепа в оценъчните карти към Росица е най-голяма? С какво сгреших? Със съвета се, че трябва да се бори за административни недоразумения, но да не стопира колегите си, които са спечелили субсидия с многогодишена труд?
Анонимен's picture
Анонимен

Рамзес

За картите знаем, че са формалностр каква оценка си дала също не е важно. Росица не оспорва последното място. Каква си като човек излезе на бял свят - ето това е темата, а не какво си била написала про форма някъде си.... Вредна си за студентите и трябва да изчезнеш. Сега разбра ли?
Анонимен's picture
Анонимен

Дея А.

Време е младите хора като Роси да поемат нещата в свои ръце! Време е да загърбим всякакви поучителни слова като това на доцент Кънчева, да ги игнорираме и да гледаме напред! Само така ще си помогнем! Само така няма да оставим НАДЕЖДАТА да си отиде!
Анонимен's picture
Анонимен

Аз желая само успех на Р.Караджова и съм изразила мнението си в оценъчните карти на проекта! Просто трябва още работа по сценария! Не ме игнорирайте - аз съм абсолютно добронамерена!
Анонимен's picture
Анонимен

кънчо

е някак не си пролича да й желаете доброто, май искахте психически да я смачкате напомняйки й че е бедна провинциалистка, на туй отгоре "мис Тишина" и има дързостта да не спечелва винаги първото място, а да остава на второ или пък само с НОМИНАЦИЯ. Ами ти коя си и защо сега за първи /а може би и последен/ път те чуваме?
Анонимен's picture
Анонимен

Ямболия

Момиче, почти на 22 години съм, но ти се възхищавам, възхищавам ти се още от идеята за филм на такава важна тема, която за съжаление е позабравена в българското общество. От все сърце ти желая успех, искам да ги размажеш тия алчни и безсърдечни псевдо-преподавателченца, защото имам представа за какво става дума и такива хора(паразити) са се впили във всички университети в страната. Искам да ги победиш в неравната битка не само заради себе си, но заради всички нас младите, които сме невежи да водим борба като твоята.Искам да победиш и в името и позабравената памет на всички тракийски бежанци и техните позабравили потомци. Надявам се много силни и можещи хора да ти помогнат и да не си сама и се надявам този филм да излезе на бял свят както и всичките мизерии на тези "хора" и да си получат адекватни наказания. Успех момиче!
Анонимен's picture
Анонимен

Иван Филев

Поствам част от писмото си до Росица Караджова, понеже мисля, че трябва повече хора да се запознаят с личността Кънчева... [...] Също така, искам да споделя, че преди малко попаднах на изказването на Юлия Кънчева, един човек, който аз познавам. Преди 10 дни завърших бакалавър в НБУ, специалност "Кино и телевизия" и тази личност ми е водила лекции, за дълбоко мое съжаление. С колегите сме свиквали срещи с директора на програмата, за да му кажем, че не можем да плащаме големи такси и насреща да ни говорят само глупости на лекциите. За огромно мое щастие, успяхме да накараме някои от преподавателите да напуснат, след аргументираните ни тези, че от тях не можем да научим нищо, понеже има разлика между професионалист в сферата и човек, който може да предава знания. Уви! Прекрасната Кънчева през годините показа, че не иска и по никакъв начин няма да напусне преподавателското място, въпреки нашите оплаквания. Та нали това си е една постоянна заплата, която не може да пропусне да получава. И въпреки обещанията, че няма повече да закъснява за лекции и ще се говори нещо съществено на тях, нищо не се промени. Лично аз съм имал почти същите спорове с нея, понеже ни даваше ужасно некачествени, нейни любими, филми, които трябваше да анализираме. Четеше ми анализите на глас пред всички и, със същия цинизъм, както при Вас, се опитваше да ми каже, че аз съм никой и нищо и не мога да говоря така за българското документално кино. Е, мен такива неща не ми влияят и просто реших, че повече не мога да си позволя да посещавам тази лекция, понеже няма да ме научи на нищо. [...]
Анонимен's picture
Анонимен

интересно

доста интересни свидетелства за преподавателските "способности" на тъй наречената "доцент" Кънчева. Напълно достоверно звучи.
Анонимен's picture
Анонимен

Браво на момичето. Дано събуди българската младеж.
Анонимен's picture
Анонимен

Росица Караджова

Няма да престана да благодаря на всички вас за подкрепата.

svetoslav80

Подкрепа за Росица Караджова и дано съществата като г-жа Кънчева да стават все по-малко и по-малко, за да живеем в един нормален свят. Голяма злоба се лее от това писмо, направо оставаш без думи ...
Анонимен's picture
Анонимен

ггг

Баси
Анонимен's picture
Анонимен

ггг

Баси
Анонимен's picture
Анонимен

Янчо Михайлов

Поздравления за смелостта и постоянството, с които Росица Караджова защитава правата си. Всички знаем, че разпределянето на финансирането в българското кино далеч не е подчинено единствено на художествените качества на подадените проекти. Въпреки това, според мен е много важно да стане ясно срещу какви точно нарушения са подадени жалбите ПРЕДИ излизането на резултатите. Моля, ако госпожица Караджова чете коментарите тук, да даде малко повече информация по този въпрос.
Анонимен's picture
Анонимен

rumena

Янчо, тайна са...! Питах вече ;)
Анонимен's picture
Анонимен

Тъпо. Докато не се изчисти този въпрос, всичко останало ще изглежда несъстоятелно. Ние си знаем, че крадат с гъза си, но все пак трябва обвиненията да са конкретни.
Анонимен's picture
Анонимен

гадния

Госпожо ДОЦЕНТкънчева,то бива наглост но вашата вече е прекалена.Не мога да разбера на тъпа ли се правите или сте такава по рождение.Очевадно е второто.Момичето ви е написало-ЧЕТЕТЕ,но това за вас сигурно е затормозяващ мозъка ви процес,защото ако бяхте прочели нямаше да пишете такива "бълвочи"както се изразява един ваш колега "професор",но нека хората не ви се сърдят вие не сте виновна просто акъла ви е толкова.И питам ако сте такъв голям капацитет в кино индустрията що не се занимавате с кино ами си седите и си пазите заплатката в НБУ,или може би сама осъзнава те че неможете.Искам само да ви кажа,че професор да станете това не ви прави по умна и по интелегентна,просто на някои ни е заложено по рождение.ВИЕ ДОЦЕНТ кънчева и кликата около вас толкова дълбоко сте нагазили в лайната оцапали сте се до ушите,воните и се осмелявате да коментирате.Очевидно на вас ценностната ви система или е сбъркана или въобще я няма защото ако имахте и малко доблест щяхте да си признаете простотиите които сътворихте и да напуснете и да се извините,ако знаете какво значи тази думичка.Но вие -не,ти го плюеш той ти вика дъжд вали.Ей от такива хора като вас ме е срам че съм българин .знам че съм брутален и краен но вие отдавна преминахте границата ГОСПОЖО КЪНЧЕВА.ВИЕ СТЕ СРАМ И ПОЗОР ЗА ВСИЧКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ .Дано повечето не са като вас

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията