Ad Config - Website header

 

Article_top

Светът е в навечерието на търговска война за контрол на веригата за доставки на кобалт, чието търсене расте заради производството и разпространението на електромобили. Африканската държава Конго е на-големият производите на кобалт. Според официалната статистика, Конго е внесла в Китай кобалт за $1.2 милиарда, а Индия (вторият по големина вносител) - само за $3.2 милиона за периода януари-септември 2017 г. 

Китай вече се превърна в най-големият в света пазар на електрически автомобили. Миналата година китайското правителство обяви целта си - през 2018 г. 8% от общия парк в страната да е от гориво-ефективни превозни средства. През 2011 г. Пекин определи производството им като една от седемте "нови стратегически индустрии". Производството на акумулатори за електромобили в страната е важна част от плана на правителството, което започна да предоставя субсидии на местните производители.

В резултат на това китайските компании доминират в началните стадии на производство на литиево-йонни батерии. Според CRU Group те произвеждат около 77% химически съединения, получени от кобалт. През 2012 г. делът на китайските компании на този пазар е 67%, но това скоро може да надвиши 90%, прогнозира Джордж Хепъл от CRU.

Приблизително 54% ​​от световното производство на кобалт се добива в Конго, от които 14% по оценки на Darton Commodities, от независими миньори. С лопати и кирки те печелят около $300 на тон руда, макар че преди година са получавали $200. По принцип кобалтът се закупува от китайски посреднически компании.

Европейските и американските компании са предпазливи за такива доставки, което отчасти се дължи и на загрижеността им за използването на детски труд. Освен това миньорите често се нараняват, защото рядко използват маски и други предпазни средства. През 2017 г. Tesla заяви, че купува кобалт в Конго от "много уважаван" доставчик, но така и не обяви кой е той.

Китайски компании са добре запознати с важността на Конго за електрическите превозни средства и "се опитват да контролират цялата екосистема - от производството на кобалт до производството на батерии", каза изпълнителният директор на First Cobalt Тренд Мел, чиято компания се занимава с проучвания.

"Конго (за електрическите превозни средства) - e същото като Саудитска Арабия за автомобили с двигатели с вътрешно горене",  казва той.

 

Светът е в навечерието на търговска война за контрол на веригата за доставки на кобалт, чието търсене расте заради производството и разпространението на електромобили. Африканската държава Конго е на-големият производите на кобалт. Според официалната статистика, Конго е внесла в Китай кобалт за $1.2 милиарда, а Индия (вторият по големина вносител) - само за $3.2 милиона за периода януари-септември 2017 г. 

Китай вече се превърна в най-големият в света пазар на електрически автомобили. Миналата година китайското правителство обяви целта си - през 2018 г. 8% от общия парк в страната да е от гориво-ефективни превозни средства. През 2011 г. Пекин определи производството им като една от седемте "нови стратегически индустрии". Производството на акумулатори за електромобили в страната е важна част от плана на правителството, което започна да предоставя субсидии на местните производители.

В резултат на това китайските компании доминират в началните стадии на производство на литиево-йонни батерии. Според CRU Group те произвеждат около 77% химически съединения, получени от кобалт. През 2012 г. делът на китайските компании на този пазар е 67%, но това скоро може да надвиши 90%, прогнозира Джордж Хепъл от CRU.

Приблизително 54% ​​от световното производство на кобалт се добива в Конго, от които 14% по оценки на Darton Commodities, от независими миньори. С лопати и кирки те печелят около $300 на тон руда, макар че преди година са получавали $200. По принцип кобалтът се закупува от китайски посреднически компании.

Европейските и американските компании са предпазливи за такива доставки, което отчасти се дължи и на загрижеността им за използването на детски труд. Освен това миньорите често се нараняват, защото рядко използват маски и други предпазни средства. През 2017 г. Tesla заяви, че купува кобалт в Конго от "много уважаван" доставчик, но така и не обяви кой е той.

Китайски компании са добре запознати с важността на Конго за електрическите превозни средства и "се опитват да контролират цялата екосистема - от производството на кобалт до производството на батерии", каза изпълнителният директор на First Cobalt Тренд Мел, чиято компания се занимава с проучвания.

"Конго (за електрическите превозни средства) - e същото като Саудитска Арабия за автомобили с двигатели с вътрешно горене",  казва той.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията