Тази седмица браузърът Google Chrome промени правилата в Интернет само с предупреждение - че въвежда нови условия за допустими реклами в сайтовете. Иначе ги блокира.

Става дума за особено досадните банери, които автоматично пускат музика или пък карат потребителя да изчака определен брой секунди, преди да може да ги изключи. От интернет-гиганта информираха предварително за точните условия, на които трябва да отговарят рекламите. И 42% от предупредените сайтове са направили нужните промени - сред тях са медии като "Форбс", "Лос Анджелис Таймс", "Чикаго Трибюн" и други.

Всъщност засегнати са сравнително малко сайтове - от компанията твърдят, че под 1% от най-популярните 100 000 страници в Европа и САЩ са нарушавали новите правилата.

Google могат да си позволят този ход, тъй като Chrome в момента е най-популярният браузър в света. По-последни данни той се ползва от над 56% от интернет-потребителите.

Може да звучи нелогично компания, която се изхранва от реклами, да ги блокира или затруднява. Но сметката е проста - ако рекламите са много дразнещи, около четвърт от потребителите инсталират външен софтуер, който е много по-агресивен и блокира абсолютно всички реклами. Така загубите всъщност са много по-големи. Тезата на Google е, че потребителите нямат нищо против по-умерените банери.