Ad Config - Website header

 

Article_top

В коментар за "Нойе Цюрихер Цайтунг" българският политолог Иван Кръстев твърди, че миграцията представлява новата революция на 21-ия век. Ето някои от по-важните му тези: 

Иван Кръстев определя днешните революции не като скок във времето, а като движение в пространството и твърди, че за да постигнеш успех, не са необходими вече обща идеология, политически убеждения или лидер. Прекосяването на границите на ЕС е по-привлекателно от всяка утопия. За много от "онеправданите на земята" промяната означава не да се опитват политически да променят своята родина, а просто да я напуснат. 

В днешния омрежен, но неравноправен свят миграцията е новата революция – но това не е революцията на масите, както през 20 век, а революция, тласкана от желанието на отделния човек или семейство да напуснат родната страна, пише Кръстев в "Нойе Цюрихер Цайтунг" (НЦЦ). Според него, тази революция не е вдъхновена от идеологизираните представи за едно светло бъдеще, а от снимките за реалния живот от другата страна на границата.

Колективното безумие в Източна Европа

Спирайки се на последиците от бежанската вълна в Европа, Кръстев твърди, че Източна Европа е овладяна от своего рода морална паника. Хората там вече не разбирали света, в който живеят. Тази всеобща несигурност водела на моменти до колективно безумие. Този факт Кръстев онагледява с примери от България.

"Наскоро родината ми България бе буквално разкъсана от воденето на един сюрреален дебат по това дали да се ратифицира Споразумението за превенция и борба срещу насилието над жени и домашното насилие, известно под името "Истанбулска конвенция". Аргументите на правителството, че тази конвенция няма нищо общо с признаването на еднополовите бракове, бяха чисто и просто игнорирани", пише българският политолог и обяснява това по следния начин:

"Българите са недоверчиви към всичко, което идва от управляващите, и са травматизирани поради това, че са принудени да живеят в един свят на постоянни промени и несекваща несигурност. Те са убедени или са допуснали да бъдат убедени, че всяка нова стъпка в посока към етническа или сексуална толерантност ще ги вкара в истински ад."

Днес източноевропеецът не се сравнява със съседа си

Според Кръстев източноевропейските революции през 1989 година са били първите революции, в които миграцията е играела важна роля. Той цитира известния френски историк Франсоа Фюре, според когото Източна Европа не е родила нито една нова идея по време на революциите от 1989 година. Кръстев изразява съгласие с неговата теза и обяснява това по следния начин: "През 1989-а източноевропейците мечтаеха не за някакъв нереален перфектен свят. Те мечтаеха за "нормален живот" в "една нормална страна"", констатира Кръстев. Днес хората рядко сравняват своя живот с този на съседите. Вместо това те се сравняват с най-заможните жители на планетата, пише той.

Българският политолог поантира това по следния начин: "Който желае децата му да водят икономически стабилно съществувание, ще направи най-добре, ако се погрижи за това те да се родят в Германия, Швеция или Дания."

"Миграционните вълни, които вкараха Източна Европа в битка за защитата на "нормалността", се превръщат в белег на нашето време. Онези от "онеправданите на земята", които желаят промяна, вече не правят революции, а просто се отправят на път", пише Иван Кръстев.

Материалът е публикуван в "Дойче веле".

 

В коментар за "Нойе Цюрихер Цайтунг" българският политолог Иван Кръстев твърди, че миграцията представлява новата революция на 21-ия век. Ето някои от по-важните му тези: 

Иван Кръстев определя днешните революции не като скок във времето, а като движение в пространството и твърди, че за да постигнеш успех, не са необходими вече обща идеология, политически убеждения или лидер. Прекосяването на границите на ЕС е по-привлекателно от всяка утопия. За много от "онеправданите на земята" промяната означава не да се опитват политически да променят своята родина, а просто да я напуснат. 

В днешния омрежен, но неравноправен свят миграцията е новата революция – но това не е революцията на масите, както през 20 век, а революция, тласкана от желанието на отделния човек или семейство да напуснат родната страна, пише Кръстев в "Нойе Цюрихер Цайтунг" (НЦЦ). Според него, тази революция не е вдъхновена от идеологизираните представи за едно светло бъдеще, а от снимките за реалния живот от другата страна на границата.

Колективното безумие в Източна Европа

Спирайки се на последиците от бежанската вълна в Европа, Кръстев твърди, че Източна Европа е овладяна от своего рода морална паника. Хората там вече не разбирали света, в който живеят. Тази всеобща несигурност водела на моменти до колективно безумие. Този факт Кръстев онагледява с примери от България.

"Наскоро родината ми България бе буквално разкъсана от воденето на един сюрреален дебат по това дали да се ратифицира Споразумението за превенция и борба срещу насилието над жени и домашното насилие, известно под името "Истанбулска конвенция". Аргументите на правителството, че тази конвенция няма нищо общо с признаването на еднополовите бракове, бяха чисто и просто игнорирани", пише българският политолог и обяснява това по следния начин:

"Българите са недоверчиви към всичко, което идва от управляващите, и са травматизирани поради това, че са принудени да живеят в един свят на постоянни промени и несекваща несигурност. Те са убедени или са допуснали да бъдат убедени, че всяка нова стъпка в посока към етническа или сексуална толерантност ще ги вкара в истински ад."

Днес източноевропеецът не се сравнява със съседа си

Според Кръстев източноевропейските революции през 1989 година са били първите революции, в които миграцията е играела важна роля. Той цитира известния френски историк Франсоа Фюре, според когото Източна Европа не е родила нито една нова идея по време на революциите от 1989 година. Кръстев изразява съгласие с неговата теза и обяснява това по следния начин: "През 1989-а източноевропейците мечтаеха не за някакъв нереален перфектен свят. Те мечтаеха за "нормален живот" в "една нормална страна"", констатира Кръстев. Днес хората рядко сравняват своя живот с този на съседите. Вместо това те се сравняват с най-заможните жители на планетата, пише той.

Българският политолог поантира това по следния начин: "Който желае децата му да водят икономически стабилно съществувание, ще направи най-добре, ако се погрижи за това те да се родят в Германия, Швеция или Дания."

"Миграционните вълни, които вкараха Източна Европа в битка за защитата на "нормалността", се превръщат в белег на нашето време. Онези от "онеправданите на земята", които желаят промяна, вече не правят революции, а просто се отправят на път", пише Иван Кръстев.

Материалът е публикуван в "Дойче веле".

Коментари

Поредната либерална, нпо

Поредната либерална, нпо педеруга , която иска да ни ни вменява вина, съществуваща единствено в обърканото му и гладко мозъче.
Simeon Simeonov's picture
Simeon Simeonov
s.simeonov

Що си мислиш, че като го обиждаш и....

....демонстрираш простотията си ставаш по-убедителен?

Здрасти

Чудесно е, че си коментирал! Така има по-голям шанс да разбереш, че не става дума за вина, а за това, че изглеждаш като неандерталец в съвремието. Тесногръдието на такива като теб предизвиква срам в останалите, защото в крайна сметка винаги има правилно и грешно. Желая ти да пътуваш, да поживееш и да оставиш нещо след себе си, а не да си останеш крайнокварталната мутра, от която всеки отвръща поглед. Стани човек първо, пък тогава може и да има значение мнението ти за останалите човеци. Или измисли на коя друга планета да отидете, където всички са мъжкари като теб и ти харесват :)
Insider Insider's picture
Insider Insider
insider

Това, което не разбирам е

как успя Иван Кръстев да се наложи като авторите пред западните медии. Неговите "анализи" се люшкат неподкрепени от никакви съществени доводи. Превърнал се е в политологически "пророк", който вещае това, което в момента диктува конюнктурата. Не нашата, разбира се.
Simeon Simeonov's picture
Simeon Simeonov
s.simeonov

И тримата коментирали се опитват...

...да дадат някакви преценки за пишещия, а не за написаното.
Тази липса на култура с спора е много характерна за българите.
Абе кажете какво мислите за разсъжденията изложени в статията? Правилни ли са? Оборете ги с факти и логика ако искате....
Никой не ви пита какво си мислите за автора!

Несериозен коментар, от

Несериозен коментар, от сериозен човек. Писна ми, честно. Всички, които имаме ценности различни от фашизоидните либерали сме паникьосани неандерталци или русофили. Пробвайте с друг подход, току виж сте разбрали причината за основателните страхове на хората от фалшивия морал на "цивилизованите". Много е жалко, че такъв сериозен проблем се използва с цел политически дивиденти от гнусните "патрЕоти". Но дори и те могат да бъдат полезни понякога. Жалко, че сме опряли до тях, ама с такава интелигенция, която не вижда по далеч от носа си, не ни чака нищо добро.
cos's picture
cos
cos

cos

Колко нагло тоя да говори за морал на обществата, след като служи на тези, които ги деморализират от толкова десетилетия.
Господ ще го съди.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията