Ad Config - Website header

 

Article_top

Ли Шуфу, президентът на китайския автомобилостроител Geely, вече има дял от близо 10 процента в концерна Daimler, залагайки, че чрез инвестицията си за 9 млрд. долара ще успее да създаде партньорство за достъп до технологии на германската компания, информира Ройтерс.

Придобиването означава, че Geely, най-големият китайски автомобилостроител частна собственост, става най-големият акционер на Daimler.

Китайската компания посочи днес, че засега няма планове да увеличава още дела си. Вместо това тя ще се стреми да създаде обединение с Daimler, който разработва електрически и самоуправляващи се коли, в отговор на предизвикателствата, отправени от нови конкуренти като Tesla, Google и Uber. Всички те работят по собствени нови автомобилни технологии.

"В момента няма вероятност някой играч в автомобилната промишленост да успее да спечели битката срещу външните нашественици без приятели. За да се постигне и поддържа технологично лидерство, трябва да се приспособим към нов начин на мислене по отношение на споделянето и комбинирането на силите. Инвестицията ми в Daimler отразява това виждане", заяви Ли.

Geely следва последователен курс на разширяване. Тя вече притежава шведската Volvo Cars, производителя на черните лондонски таксита LEVC, миналата година придоби мажоритарен дял в производителя на спортни автомобили Lotus, 49,9 процента от акциите на водещия малайзийски автомобилопроизводител Proton, както и дял за 3,3 млрд. д. от Volvo Trucks. Китайският конгломерат контролира и стартъп компанията за летящи автомобили Terrafugia. 

Намесата на Geely може да се окаже предизвикателство за Daimler, тъй като неговото подразделение Mercedes-Benz вече работи в партньорство с френската Renault-Nissan, която държи 3,1 на сто от Daimler. Френската компания обяви планове да произвежда електромобили с китайския си партньор BAIC.

Ключови думи
 

Ли Шуфу, президентът на китайския автомобилостроител Geely, вече има дял от близо 10 процента в концерна Daimler, залагайки, че чрез инвестицията си за 9 млрд. долара ще успее да създаде партньорство за достъп до технологии на германската компания, информира Ройтерс.

Придобиването означава, че Geely, най-големият китайски автомобилостроител частна собственост, става най-големият акционер на Daimler.

Китайската компания посочи днес, че засега няма планове да увеличава още дела си. Вместо това тя ще се стреми да създаде обединение с Daimler, който разработва електрически и самоуправляващи се коли, в отговор на предизвикателствата, отправени от нови конкуренти като Tesla, Google и Uber. Всички те работят по собствени нови автомобилни технологии.

"В момента няма вероятност някой играч в автомобилната промишленост да успее да спечели битката срещу външните нашественици без приятели. За да се постигне и поддържа технологично лидерство, трябва да се приспособим към нов начин на мислене по отношение на споделянето и комбинирането на силите. Инвестицията ми в Daimler отразява това виждане", заяви Ли.

Geely следва последователен курс на разширяване. Тя вече притежава шведската Volvo Cars, производителя на черните лондонски таксита LEVC, миналата година придоби мажоритарен дял в производителя на спортни автомобили Lotus, 49,9 процента от акциите на водещия малайзийски автомобилопроизводител Proton, както и дял за 3,3 млрд. д. от Volvo Trucks. Китайският конгломерат контролира и стартъп компанията за летящи автомобили Terrafugia. 

Намесата на Geely може да се окаже предизвикателство за Daimler, тъй като неговото подразделение Mercedes-Benz вече работи в партньорство с френската Renault-Nissan, която държи 3,1 на сто от Daimler. Френската компания обяви планове да произвежда електромобили с китайския си партньор BAIC.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията