Ad Config - Website header

 

Article_top

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков обеща до 15 юни да приключат ремонтите на пътищата по морето и обяви старт на строителството на първите километри от магистрала Хемус - между Ябланица и Тетевен, до дни. До два месеца след това ще започне работа и по строежа ѝ на запад от Белокопитово, каза Нанков във Варна. 

Тази година ще се започне с изграждането на малко над 25 км от магистралата, заяви регионалният министър. И уточни, че текат процедури и се подготвя строежа на още 50 км, който може да започне до края на тази или началото на 2019 година. 

Нанков издаде разрешение за строеж на "Хемус" в отсечката от Ябланица до пътен възел "Боаза", съобщиха от МРРБ. Участъкът от км 78+500 до км 87+800 е с дължина от близо 9 км. Освен строителството на новата магистрална отсечка, се предвижда и рехабилитация на близо 400 м от директното трасе при км 78+500, където сега магистралата свършва, и строителство на етапна връзка при км 87+600 в близост до село Брестница за връзка с път I-4 Коритна - Белокопитово. Проектът включва и рехабилитация на външните водопроводи за селата Брестница и Златна Панега, които попадат в трасето на аутобана и полагане на тръбна мрежа за интелигентни транспортни системи по протежение на новия участък. Ще се извърши и реконструкция на далекопровод.

Договорът за строителството на магистралната отсечка е с консорциум "ХВП Ябланица", в което участват "Хидрострой" АД, "Водстрой 98" АД и "Пътстрой Бургас" ЕООД. Стойността му е 54 990 000 лв. без ДДС. Срокът за строителство е 910 дни, като от тях 180 дни са предвидени за проектиране, а 730 дни за изграждане на обекта. При реализацията на проекта ще бъдат изградени 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път от Брестница към пещерата "Съева дупка". Автомагистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица - 2 м, водещи ивици и банкети.

... И за тол системата

За въвеждането на тол системата министърът посочи, че вече е започнало изграждането на двата центъра, от които ще се управлява трафика. Предстои доставката на различна техника, включително 100 кантара, които ще измерват тежкотоварните автомобили.

По думите на Нанков технологията ще бъде иновативна, камионите няма да спират, а ще бъдат претегляни в движение. Министърът допълни, че се разработва и софтуера, който ще бъде предоставен на бъдещия орган, управляващ тол-системата. Според него до 10-15 дни трябва да бъде взето решение дали това ще е държавна компания, държавно предприятие, търговско дружество или ще е част от Агенция "Пътна инфраструктура". 

Нанков допълни, че до края на годината трябва да бъдат назначени между 500 и 550 специалисти, които ще обслужват тол-системата. По думите му тя трябва да заработи най-късно март-април 2019 година, като още през първата година приходите се очаква да достигнат около 1 милиард лева. Министърът уточни, че в момента се работи и по тарифите, по които ще плащат тежките автомобили. Според него таксите за част от републиканската мрежа ще бъдат по-високи, като за сега ще има тарифиране само на тези пътища, които са в добро състояние.

За новото териториално делене на страната министърът коментира, че според него най-добрият вариант е да бъдат обособени 4 района. Той уточни, че най-сериозният конфликт е със столицата, която отговаря на всички изисквания да е отделен район, но тъй като е с доста по-високи икономически параметри, няма да има достъп до голяма част от бъдещите еврофондове. Министърът посочи, че ако бъде прието да има Черноморския район, в него биха могли да влязат 7 области, а центърът да е във Варна.

Благини за 150 милиона във Варна

По пътищата на Варна се изпълняват ремонти за 150 милиона лева, каза още Нанков. Той изброи "много амбициозната програма": освен пътната инфраструктура във Варна по Оперативна програма "Региони в растеж", и три пътни участъка с дължина 45 км за близо 27 млн. лева - Гроздьово-Провадия, Гроздьово-Долни чифлик, Варна-Добрич.

По текущи ремонти ще довършим това, което стартирахме м.г., включително и на виадукт "Звездица" по магистрала "Черно море". Проектът за изграждане на кръстовище тип "детелина" на магистрала "Хемус" край Игнатиево е почти готов. Ще бъде продължен и ремонтът на пътя за Златни пясъци, като е предвидено първо да се подмени водопроводът, част от бъдещия воден проект на Варна, който се очаква да стартира до края на годината.

По отношение на въпроса дали варненци трябва да закупят винетка, пътувайки до Златни пясъци или не, Николай Нанков коментира, че единственият начин шофьорите във Варна да не плащат за винетка от Варна до Златни пясъци е кметът да поиска пътят да стане общински. Същото се отнася и за останалите републикански пътища на територията на Варна, за които в момента се изисква винетен стикер.

Министър Ненков посочи, че процедурата е сложна и първо е необходимо решение на Общинския съвет. След това кметът трябва да внесе искане до Министерски съвет, който от своя страна да реши пътищата да станат общински. Стане ли така обаче, отговорността за поддръжката и експлоатацията ще останат за сметка на Общината, обясни Нанков.

 

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков обеща до 15 юни да приключат ремонтите на пътищата по морето и обяви старт на строителството на първите километри от магистрала Хемус - между Ябланица и Тетевен, до дни. До два месеца след това ще започне работа и по строежа ѝ на запад от Белокопитово, каза Нанков във Варна. 

Тази година ще се започне с изграждането на малко над 25 км от магистралата, заяви регионалният министър. И уточни, че текат процедури и се подготвя строежа на още 50 км, който може да започне до края на тази или началото на 2019 година. 

Нанков издаде разрешение за строеж на "Хемус" в отсечката от Ябланица до пътен възел "Боаза", съобщиха от МРРБ. Участъкът от км 78+500 до км 87+800 е с дължина от близо 9 км. Освен строителството на новата магистрална отсечка, се предвижда и рехабилитация на близо 400 м от директното трасе при км 78+500, където сега магистралата свършва, и строителство на етапна връзка при км 87+600 в близост до село Брестница за връзка с път I-4 Коритна - Белокопитово. Проектът включва и рехабилитация на външните водопроводи за селата Брестница и Златна Панега, които попадат в трасето на аутобана и полагане на тръбна мрежа за интелигентни транспортни системи по протежение на новия участък. Ще се извърши и реконструкция на далекопровод.

Договорът за строителството на магистралната отсечка е с консорциум "ХВП Ябланица", в което участват "Хидрострой" АД, "Водстрой 98" АД и "Пътстрой Бургас" ЕООД. Стойността му е 54 990 000 лв. без ДДС. Срокът за строителство е 910 дни, като от тях 180 дни са предвидени за проектиране, а 730 дни за изграждане на обекта. При реализацията на проекта ще бъдат изградени 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път от Брестница към пещерата "Съева дупка". Автомагистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица - 2 м, водещи ивици и банкети.

... И за тол системата

За въвеждането на тол системата министърът посочи, че вече е започнало изграждането на двата центъра, от които ще се управлява трафика. Предстои доставката на различна техника, включително 100 кантара, които ще измерват тежкотоварните автомобили.

По думите на Нанков технологията ще бъде иновативна, камионите няма да спират, а ще бъдат претегляни в движение. Министърът допълни, че се разработва и софтуера, който ще бъде предоставен на бъдещия орган, управляващ тол-системата. Според него до 10-15 дни трябва да бъде взето решение дали това ще е държавна компания, държавно предприятие, търговско дружество или ще е част от Агенция "Пътна инфраструктура". 

Нанков допълни, че до края на годината трябва да бъдат назначени между 500 и 550 специалисти, които ще обслужват тол-системата. По думите му тя трябва да заработи най-късно март-април 2019 година, като още през първата година приходите се очаква да достигнат около 1 милиард лева. Министърът уточни, че в момента се работи и по тарифите, по които ще плащат тежките автомобили. Според него таксите за част от републиканската мрежа ще бъдат по-високи, като за сега ще има тарифиране само на тези пътища, които са в добро състояние.

За новото териториално делене на страната министърът коментира, че според него най-добрият вариант е да бъдат обособени 4 района. Той уточни, че най-сериозният конфликт е със столицата, която отговаря на всички изисквания да е отделен район, но тъй като е с доста по-високи икономически параметри, няма да има достъп до голяма част от бъдещите еврофондове. Министърът посочи, че ако бъде прието да има Черноморския район, в него биха могли да влязат 7 области, а центърът да е във Варна.

Благини за 150 милиона във Варна

По пътищата на Варна се изпълняват ремонти за 150 милиона лева, каза още Нанков. Той изброи "много амбициозната програма": освен пътната инфраструктура във Варна по Оперативна програма "Региони в растеж", и три пътни участъка с дължина 45 км за близо 27 млн. лева - Гроздьово-Провадия, Гроздьово-Долни чифлик, Варна-Добрич.

По текущи ремонти ще довършим това, което стартирахме м.г., включително и на виадукт "Звездица" по магистрала "Черно море". Проектът за изграждане на кръстовище тип "детелина" на магистрала "Хемус" край Игнатиево е почти готов. Ще бъде продължен и ремонтът на пътя за Златни пясъци, като е предвидено първо да се подмени водопроводът, част от бъдещия воден проект на Варна, който се очаква да стартира до края на годината.

По отношение на въпроса дали варненци трябва да закупят винетка, пътувайки до Златни пясъци или не, Николай Нанков коментира, че единственият начин шофьорите във Варна да не плащат за винетка от Варна до Златни пясъци е кметът да поиска пътят да стане общински. Същото се отнася и за останалите републикански пътища на територията на Варна, за които в момента се изисква винетен стикер.

Министър Ненков посочи, че процедурата е сложна и първо е необходимо решение на Общинския съвет. След това кметът трябва да внесе искане до Министерски съвет, който от своя страна да реши пътищата да станат общински. Стане ли така обаче, отговорността за поддръжката и експлоатацията ще останат за сметка на Общината, обясни Нанков.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията