Не е вярно, че няма алтернатива на Русия за поддръжката на МиГ-29. Това е хибридна измислица, с която продължаваме да спонсорираме руския ВПК (военно-промишлен комплекс) и неговите представители тук.

Полша може. И Украйна може. Нямали били лицензи? А как го правят като нямат? Полша още поддържа 31 МиГ-29 (две ескадрили). В Украйна, която безапелационно отхвърлихте, също може! Лвовският държавен авиационен завод в Украйна ремонтира и модернизира МиГ-29.

Освен това нашите МиГ-ове , не са ли те произвеждани в Украйна? Или когато, както ви е удобно?

Защо не се обърнахте за съдействие към Агенцията на НАТО за поддръжка при доставката на резервни части?

Сега за посредниците:

Вместо директен договор с РСК МиГ, бихте могли да потърсите и Агенцията на НАТО за поддръжка, така поне аз правих. Там също няма посредници. Агенцията не работи за печалба, а Атлантическата солидарност е основополагащ елемент и това е изрично казано на страницата й (no profit – no loss). Тя обслужва страните членки на НАТО и е под прекия контрол на Алианса. Още повече, за ваша информация, дават пълни гаранции за прозрачност и няма съмнения за корупционни практики. Ако не вярвате - питайте Съветника по отбрана в постоянната ни делегация в НАТО.

Сигурно ще ви изненадам, но САЩ също имат самолети МиГ-29, които използват за обучение на пилотите си как да им противодействат в бой. САЩ как ги поддържат? Намират начин да се снабдят с части.

Та, г-н Каракачанов, алтернатива има! Или както казва народът: „Който иска намира начин! Който не иска – намира причини!“ Очевидно, алтернатива няма само за тези, които не искат да има такава. Защото така секва финансовият поток от Москва.

И още нещо, г-н Министър. Освен поддръжка в държава от НАТО или партньор, стремящ се към членство, можем да потърсим подкрепа за мисията на НАТО по охрана на въздушното пространство на България. Нещо, което направих възможно с промяната на закона за отбраната и въоръжените сили, срещу който крещяха БСП и днешния президент. Нали знаете, че въздушното пространство на Балтийските държави, Словения, Албания, Люксембург, Исландия се охранява от самолети на съюзници в НАТО. Всяка една от трите балтийски държави заплаща най-много до 3 три милиона евро годишно за съюзния Air Policing. Сега вие искате да дадете близо 42 милиона евро на Русия за четиригодишна поддръжка на МиГ-29 и то фактически само част от тях ще летят. Ако до там е стигнала работата по-добре да плащаме на партньори, отколкото на агресора Русия.

Трябва да сме честни към националната отбраната, българския данъкоплатец и съюзниците ни. С малко пари можем да осигурим надеждна защита от НАТО, да прекъснем зависимостта от Кремъл и да пренасочим парите за придобиване на нов самолет и за обучение на пилотите ни. Русия е заплаха за световния ред и непрекъснато напада съюзниците ни. Великобритания е пресен пример. Употребено е химическо оръжие на територията на страна-член на НАТО. За първи път в историята от създаването на Алианса.

Как можем тогава да продължаваме да разчитаме на Москва да ни ремонтира самолетите? Осъзнавате ли ясно какво правите?

...

Коментарът на бившия министър на отбраната Николай Ненчев е по повод решението на министър Красимир Каракачанов да ремонтира 15 изтребители МиГ в „Руска самолетостроителна компания „МиГ".