Ad Config - Website header

 

Article_top

Обявената от БДЖ обществена поръчка за ремонт и поддръжка на 9 локомотива в следващите три години за 4 милиона лева, е при условия, от които се облагодетелства само една частна фирма, която използва държавното депо в София, обявиха пред журналисти днес представители на локомотивния завод  "Експрес Сервиз" ООД и на българо-хърватското дружество "БДЖ-Кончар" АД.

Анастас Колев, управител на "Експрес Сервиз" в Русе и Гинчо Павлов, изпълнителен директор на "БДЖ-Кончар" АД представиха данни за предопределената, по думите им, обществена поръчка, в която локомотивите на БДЖ ще се ремонтират от самите БДЖ, в халета на държавните железници и с резервни части на държавните железници, с техен персонал и съоръжения,  а чрез схемата на практика ще се източи обществен ресурс чрез фиктивни ремонти на локомотиви. 

Държавните железници изпълняват сами над 80% от обема на поръчката, а в същото време заделят над 4 милиона лева за плащания към определената за изпълнител фирма - ЖП Тракция ЕООД. 

Процедурата по ЗОП е открита с решение от 12 февруари т.г. на управителя на "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД и е публикувана в Регистъра на обществени поръчки към АОП на 14 февруари т.г., бюджетът й е 4 082 400, 00 лева без ДДС. Според представители на локомотивния завод тя е така направена, че на практика налага единственият възможен печеливш.  

Ключово изискване на възложителя "БДЖ-Пътнически превози" е локомотивите да се предават за ремонт на територията на депо София, след което кандидатите трябва да посочат адрес на изпълнение на услугата, където преценят, но трябва да докажат, че имат право на ползване. В същото време обаче в тръжната документация има изискване експресните ремонти на локомотивите да се извършват в рамките на 8 часа.

Това и съизпълнителската роля на БДЖ, подсказват, че на практика, а и на теория, локомотивите не могат да се ремонтират на място, различно от Локомотивно депо София, посочи Атанас Колев. На практика няма как локомотив да отпътува от София, да стигне до Русе, да бъде ремонтиран и да се върне в София за 8 часа, поради което русенската "Експрес Сервиз" автоматично отпада от състезанието.

На практика облагодетелствана е частната фирма, която използва Локомотивно депо София, собственост на железниците, без да е провеждана състезателна процедура за целта. И така отговаря на техническите изисквания на БДЖ в конкретната обществена поръчка. 

"ЖП Тракция ЕООД използва локомотивното депо София като собствена ремонтна база за ремонт на частни и държавни локомотиви", стана ясно на пресконференцията днес. Няма как БДЖ да изпълни 80% от дейностите по ремонта, а парите да отидат в частна фирма, казаха от конкурентната "Експрес Сервиз".

От "Експрес Сервиз" обявиха също така, че са представили пред БДЖ-Пътнически превози свое предложение за ремонт и поддръжка на 22 дизелови мотриси на "Сименс" за 17 милиона лева. Няколко месеца по-късно е била пусната обществена поръчка за ремонт и поддръжка на 44-те електрически и дизелови мотриси на "Сименс" за... 137 милиона лева. Изискването към кандидатите за оборот от 80 милиона лева автоматично ни изключва от състезанието, каза Атанас Колев.

 
Снимка БГНЕС

Обявената от БДЖ обществена поръчка за ремонт и поддръжка на 9 локомотива в следващите три години за 4 милиона лева, е при условия, от които се облагодетелства само една частна фирма, която използва държавното депо в София, обявиха пред журналисти днес представители на локомотивния завод  "Експрес Сервиз" ООД и на българо-хърватското дружество "БДЖ-Кончар" АД.

Анастас Колев, управител на "Експрес Сервиз" в Русе и Гинчо Павлов, изпълнителен директор на "БДЖ-Кончар" АД представиха данни за предопределената, по думите им, обществена поръчка, в която локомотивите на БДЖ ще се ремонтират от самите БДЖ, в халета на държавните железници и с резервни части на държавните железници, с техен персонал и съоръжения,  а чрез схемата на практика ще се източи обществен ресурс чрез фиктивни ремонти на локомотиви. 

Държавните железници изпълняват сами над 80% от обема на поръчката, а в същото време заделят над 4 милиона лева за плащания към определената за изпълнител фирма - ЖП Тракция ЕООД. 

Процедурата по ЗОП е открита с решение от 12 февруари т.г. на управителя на "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД и е публикувана в Регистъра на обществени поръчки към АОП на 14 февруари т.г., бюджетът й е 4 082 400, 00 лева без ДДС. Според представители на локомотивния завод тя е така направена, че на практика налага единственият възможен печеливш.  

Ключово изискване на възложителя "БДЖ-Пътнически превози" е локомотивите да се предават за ремонт на територията на депо София, след което кандидатите трябва да посочат адрес на изпълнение на услугата, където преценят, но трябва да докажат, че имат право на ползване. В същото време обаче в тръжната документация има изискване експресните ремонти на локомотивите да се извършват в рамките на 8 часа.

Това и съизпълнителската роля на БДЖ, подсказват, че на практика, а и на теория, локомотивите не могат да се ремонтират на място, различно от Локомотивно депо София, посочи Атанас Колев. На практика няма как локомотив да отпътува от София, да стигне до Русе, да бъде ремонтиран и да се върне в София за 8 часа, поради което русенската "Експрес Сервиз" автоматично отпада от състезанието.

На практика облагодетелствана е частната фирма, която използва Локомотивно депо София, собственост на железниците, без да е провеждана състезателна процедура за целта. И така отговаря на техническите изисквания на БДЖ в конкретната обществена поръчка. 

"ЖП Тракция ЕООД използва локомотивното депо София като собствена ремонтна база за ремонт на частни и държавни локомотиви", стана ясно на пресконференцията днес. Няма как БДЖ да изпълни 80% от дейностите по ремонта, а парите да отидат в частна фирма, казаха от конкурентната "Експрес Сервиз".

От "Експрес Сервиз" обявиха също така, че са представили пред БДЖ-Пътнически превози свое предложение за ремонт и поддръжка на 22 дизелови мотриси на "Сименс" за 17 милиона лева. Няколко месеца по-късно е била пусната обществена поръчка за ремонт и поддръжка на 44-те електрически и дизелови мотриси на "Сименс" за... 137 милиона лева. Изискването към кандидатите за оборот от 80 милиона лева автоматично ни изключва от състезанието, каза Атанас Колев.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията