Ad Config - Website header

 

Article_top

"Cambridge Analytica" не е единствената компания, добрала се до профилите на милиони потребители във Фейсбук чрез разбработчици на апликации. Много други са ползвали същите методи, за да се сдобият с данни, разказва бившият служител на социалната мрежа Санди Паракилас пред в. "Гардиън".

Ръководството на Фейсбук е знаело за това и не е направило нищо, за да го спре.

"Те смятаха, че е по-добре да не знаят. Това е шокиращо и ужасяващо", обяснява Паракилас.

И разказва, че висш мениджър го посъветвал да не рови твърде надълбоко, защото е по-безопасно да не знае какво се случва.

В събота журналисти от "Гардиън" и американският "Ню Йорк Таймс" съобщиха за взети данни на 50 млн. потребители на Фейсбук, които после са продадени на Cambridge Analytica, компания, която ги е използвала за профилиране на избирателите в помощ на Доналд Тръмп и кампанията за излизане на Великобритания от ЕС.

Данните били взети чрез достъп до "Фейсбук" благодарени на апликация за платени анкети. Но и други компании ползват същите методи, твърди Паракилас, който е работил като мениджър на платформени операции във Facebook, отговорен за контрола на ползваните данни от разработчиците на софтуер от трети страни между 2011 и 2012 г.

Той предупредил началниците си, че методите им за пазене на данните са неефективни:

"Притесненията ми бяха, че всички данни, които излизаха от сървърите на Фейсбук и отиваха при разработчици, не можеха да бъдат наблюдавани от Фейсбук, така че нямахме идея какво те правят с тези данни."

Компанията по никакъв начин не е използвала механизми като одит на външни разработчици, за да провери дали не се злоупотребява с данните. Става дума не само за имена, снимки и биографии, а и за интересите, предпочитанията, харесванията и всякаква друга информация, която волно или неволно разкриваме в социалната мрежа.

Паракилас добавя, че винаги е смятал, че има нещо като черен пазар за тези данни. Но ръководството го убеждавало да не рови по темата.

От компанията споделят само, че техните методи за споделяне на данни са се подобрили значително за 5 години.

Cambridge Analytica предлагала да се подкупват и изнудват политици с проститутки

Около скандалната компания, финансирана от републиканеца Робърт Мърсър и бившия съветник на Тръмп Стийв Банън, се разрази и паралелен скандал, след като журналисти под прикритие записаха със скрита камера изпълнителния директор Александър Никс.

Той споделя някои свои подходи в политическите кампании на хора, които счита за евентуални клиенти от Шри Ланка, като обявява, че може "да пратим някои момичета в къщата на кандидата", като добавя, че украинките са "много красиви, установил съм, че това работи много добре".

"Ще предложим голяма сума пари на кандидата, за да финансираме неговата кампания, в замяна на земи например. Ще запишем цялото нещо, ще закрием лицето му и ще го пуснем в Интернет", обяснява Никс друг метод на изнудване.

От компанията обявиха, че записите от Channel 4 са "монтирани и нагласени така, че да представя много грешно природата на тези разговори и как компанията прави своя бизнес."

Никс пък твърди, че е развил "серия абсурдни хипотетични сценария", за да не засрами потенциален клиент. Cambridge Analytica e регистрирана в САЩ и работи във Великобритания, подобна дейност е незаконна и в двете страни. Британските власти вече са започнали разследване.

 

"Cambridge Analytica" не е единствената компания, добрала се до профилите на милиони потребители във Фейсбук чрез разбработчици на апликации. Много други са ползвали същите методи, за да се сдобият с данни, разказва бившият служител на социалната мрежа Санди Паракилас пред в. "Гардиън".

Ръководството на Фейсбук е знаело за това и не е направило нищо, за да го спре.

"Те смятаха, че е по-добре да не знаят. Това е шокиращо и ужасяващо", обяснява Паракилас.

И разказва, че висш мениджър го посъветвал да не рови твърде надълбоко, защото е по-безопасно да не знае какво се случва.

В събота журналисти от "Гардиън" и американският "Ню Йорк Таймс" съобщиха за взети данни на 50 млн. потребители на Фейсбук, които после са продадени на Cambridge Analytica, компания, която ги е използвала за профилиране на избирателите в помощ на Доналд Тръмп и кампанията за излизане на Великобритания от ЕС.

Данните били взети чрез достъп до "Фейсбук" благодарени на апликация за платени анкети. Но и други компании ползват същите методи, твърди Паракилас, който е работил като мениджър на платформени операции във Facebook, отговорен за контрола на ползваните данни от разработчиците на софтуер от трети страни между 2011 и 2012 г.

Той предупредил началниците си, че методите им за пазене на данните са неефективни:

"Притесненията ми бяха, че всички данни, които излизаха от сървърите на Фейсбук и отиваха при разработчици, не можеха да бъдат наблюдавани от Фейсбук, така че нямахме идея какво те правят с тези данни."

Компанията по никакъв начин не е използвала механизми като одит на външни разработчици, за да провери дали не се злоупотребява с данните. Става дума не само за имена, снимки и биографии, а и за интересите, предпочитанията, харесванията и всякаква друга информация, която волно или неволно разкриваме в социалната мрежа.

Паракилас добавя, че винаги е смятал, че има нещо като черен пазар за тези данни. Но ръководството го убеждавало да не рови по темата.

От компанията споделят само, че техните методи за споделяне на данни са се подобрили значително за 5 години.

Cambridge Analytica предлагала да се подкупват и изнудват политици с проститутки

Около скандалната компания, финансирана от републиканеца Робърт Мърсър и бившия съветник на Тръмп Стийв Банън, се разрази и паралелен скандал, след като журналисти под прикритие записаха със скрита камера изпълнителния директор Александър Никс.

Той споделя някои свои подходи в политическите кампании на хора, които счита за евентуални клиенти от Шри Ланка, като обявява, че може "да пратим някои момичета в къщата на кандидата", като добавя, че украинките са "много красиви, установил съм, че това работи много добре".

"Ще предложим голяма сума пари на кандидата, за да финансираме неговата кампания, в замяна на земи например. Ще запишем цялото нещо, ще закрием лицето му и ще го пуснем в Интернет", обяснява Никс друг метод на изнудване.

От компанията обявиха, че записите от Channel 4 са "монтирани и нагласени така, че да представя много грешно природата на тези разговори и как компанията прави своя бизнес."

Никс пък твърди, че е развил "серия абсурдни хипотетични сценария", за да не засрами потенциален клиент. Cambridge Analytica e регистрирана в САЩ и работи във Великобритания, подобна дейност е незаконна и в двете страни. Британските власти вече са започнали разследване.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията