Ad Config - Website header

 

Article_top

Кметът на София Йорданка Фандъкова обеща да направи проверка как така цената за новата система за таксуване в градския транспорт е поскъпнала над четири пъти - от първоначалните 20 милиона на 88 млн. лева без ДДС. На толкова беше обявена поръчката преди 2 години, а отпреди повече столичната управа обещава да пенсионира перфораторите. Запитана кога ще бъде готова тикет системата и каква е крайната й стойност, Фандъкова заяви:

"Това е процедура, която е подготвена и се изпълнява от Центъра за градска мобилност с решение на Общинския съвет. Аз не мога да коментирам подробности, свързани със самата процедура."

Поръчката беше спирана три пъти - заради обжалвания и да се даде повече време на участниците да се подготвят. 

Офертите за системата бяха отворени на 20 март. Документи подадоха 10 фирми. Целта е с един превозен документ да може да се ползва цялата мрежа на градския транспорт, включително и метрото, за което сега трябва да се купува отделно билет. Освен това картите за пътуване ще могат да се зареждат от удобно за всеки място - през телефон или от домашния компютър. Няма да се налага хората да се редят на опашка. Ще се монтират камери във всички превозни средства и ще се повишат сигурността и безопасността в градския транспорт. Системата ще ни показва кои са най-натоварените линии, а това ще позволи да бъде скъсяван интервалът на движение и да се осигури по-честото им обслужване. 

Изпълнителят ще трябва да оборудва общо 1300 надземни превозни средства с устройства за продажба на електронни превозни документи, валидиращи устройства, комплекти за видеонаблюдение и централни бордови устройства. Наред с това ще се подмени и мрежата за издаване на билети и карти на Центъра за градска мобилност. Ще бъдат монтирани и нови автомати за продажба на билети, както и нови валидиращи устройства, освен това ще се обучат и 450 души за работа с нея - от Столичната община и от ЦГМ.

"Радвам се, че 10 фирми за подали оферти, да, има сериозни компании, които имат сериозен опит, защото това е наистина сложна техническа задача. Ще следим внимателно и ако има някакви проблеми, знаете, че Общинският съвет може да се намеси.“

"В първоначалната подготовка, когато цената беше по-ниска, имаше съвсем друга концепция какво да представлява системата. След това се промени с решение на Центъра за градска мобилност, така че ще проверим внимателно какви са реалните стойности. Отново казвам - за мен е много важно София да има система за електронно таксуване. Знаете, че сме изостанали в това отношение. Години наред говорим, а все още нямаме такава. Със сигурност ще направим проверка на какво се дължи тази промяна в цената", каза кметът на София.

 
Йорданка Фандъкова. Снимка БГНЕС

Кметът на София Йорданка Фандъкова обеща да направи проверка как така цената за новата система за таксуване в градския транспорт е поскъпнала над четири пъти - от първоначалните 20 милиона на 88 млн. лева без ДДС. На толкова беше обявена поръчката преди 2 години, а отпреди повече столичната управа обещава да пенсионира перфораторите. Запитана кога ще бъде готова тикет системата и каква е крайната й стойност, Фандъкова заяви:

"Това е процедура, която е подготвена и се изпълнява от Центъра за градска мобилност с решение на Общинския съвет. Аз не мога да коментирам подробности, свързани със самата процедура."

Поръчката беше спирана три пъти - заради обжалвания и да се даде повече време на участниците да се подготвят. 

Офертите за системата бяха отворени на 20 март. Документи подадоха 10 фирми. Целта е с един превозен документ да може да се ползва цялата мрежа на градския транспорт, включително и метрото, за което сега трябва да се купува отделно билет. Освен това картите за пътуване ще могат да се зареждат от удобно за всеки място - през телефон или от домашния компютър. Няма да се налага хората да се редят на опашка. Ще се монтират камери във всички превозни средства и ще се повишат сигурността и безопасността в градския транспорт. Системата ще ни показва кои са най-натоварените линии, а това ще позволи да бъде скъсяван интервалът на движение и да се осигури по-честото им обслужване. 

Изпълнителят ще трябва да оборудва общо 1300 надземни превозни средства с устройства за продажба на електронни превозни документи, валидиращи устройства, комплекти за видеонаблюдение и централни бордови устройства. Наред с това ще се подмени и мрежата за издаване на билети и карти на Центъра за градска мобилност. Ще бъдат монтирани и нови автомати за продажба на билети, както и нови валидиращи устройства, освен това ще се обучат и 450 души за работа с нея - от Столичната община и от ЦГМ.

"Радвам се, че 10 фирми за подали оферти, да, има сериозни компании, които имат сериозен опит, защото това е наистина сложна техническа задача. Ще следим внимателно и ако има някакви проблеми, знаете, че Общинският съвет може да се намеси.“

"В първоначалната подготовка, когато цената беше по-ниска, имаше съвсем друга концепция какво да представлява системата. След това се промени с решение на Центъра за градска мобилност, така че ще проверим внимателно какви са реалните стойности. Отново казвам - за мен е много важно София да има система за електронно таксуване. Знаете, че сме изостанали в това отношение. Години наред говорим, а все още нямаме такава. Със сигурност ще направим проверка на какво се дължи тази промяна в цената", каза кметът на София.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Одобрявате ли предстоящата визита на Румен Радев в Русия?