Социалната мрежа Facebook смята да разшири новата си функционалност за таргетиране на новини по региони и извън САЩ, съобщи Ройтерс.

През януари съоснователят й и собственик Марк Зукърбърг обяви идеята новините, свързани с локацията на потребителите, да бъдат с приоритет пред останалите, окуражавайки местните медии и информирането на хората в един регион.

Тестовете в САЩ явно са протекли добре, защото сега новата функционалност ще стигне до всички потребители. Обявяването й, вероятно планирано отдавна, обаче идва в разгара на скандала с Cambridge Analytica - компанията, използвала данни от профилите на над 50 милиона потребители на социалната мрежа за политически кампании.

Facebook от години поняся критики, че манипулира алгоритмите си така, че да работят най-добре за рекламодателите.

Сред рекламодателите обаче са и политици - особено по време на изборни кампании, което е определен конфликт на интереси с другата дейност на социалната мрежа - а именно да бъде разпространител на новини.