Социалната мрежа Facebook смята да разшири новата си функционалност за таргетиране на новини по региони и извън САЩ, съобщи Ройтерс.
През януари съоснователят й и собственик Марк Зукърбърг обяви идеята новините, свързани с локацията на потребителите, да бъдат с приоритет пред останалите, окуражавайки местните медии и информирането на хората в един регион.
Тестовете в САЩ явно са протекли добре, защото сега новата функционалност ще стигне до всички потребители. Обявяването й, вероятно планирано отдавна, обаче идва в разгара на скандала с Cambridge Analytica - компанията, използвала данни от профилите на над 50 милиона потребители на социалната мрежа за политически кампании.
Facebook от години поняся критики, че манипулира алгоритмите си така, че да работят най-добре за рекламодателите.
Сред рекламодателите обаче са и политици - особено по време на изборни кампании, което е определен конфликт на интереси с другата дейност на социалната мрежа - а именно да бъде разпространител на новини.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни