Социалната мрежа Facebook променя правилата си за политически реклами, съобщи изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг в профила си.

Според новите правила всеки, който иска да купи политическа реклама, или такава, свързана с обществени въпроси, е длъжен да потвърди самоличността си. Съответно всеки потребител ще може да види кой е финансирал този тип реклами.

Целта е да се предотврати чуждата намеса в избори, каквато имаше по време на американския вот за президент през 2016 г. от страна на руските "тролове".

Зукърбърг обяви и че ще подкрепи нов законопроект в американския Сенат, който ще направи правилата за политическа реклама в интернет съотносими с тези по телевизията. Законопроектът, кръстен "Акта за честни реклами", е все още на ниво комисия, но е вече подкрепен от представители и на двете партии в САЩ.

В следващите месеци екипът на Фейсбук ще започне и процес по идентификация на хората, които ръководят  страници в социалната мрежа с много членове, добави още Зукърбърг.

"Тези стъпки сами по себе си няма да спрат хората, които се опитват да използват системата. Но те ще направят много по-трудно за всички да повторят това, което руснаците направиха по време на изборите през 2016 г - използване на фалшиви профили и страници за разпространяване на реклами", обясни създателят на социалната мрежа.

След скандала с Cambridge Analytica социалната мрежа загуби милиарди пазарна капитализация и бързо започна да работи върху поредица от мерки. Последната беше изтриване на 270 профила, свързани с руската Агенция за изследване на интернет, по-извества като "фабриката за тролове" на Кремъл.