Министерският съвет публикува данни за изразходваните средства по комуникационните планове на оперативните програми и програмата за развитие на селските райони за периода от 1 юни 2013 г. до 30 юни 2014 г.
Най-много средства са насочени към медийната група "България он ер", която притежава телевизия, радио и интернет сайтове. Медиите са собственост на варненската група около "Химимпорт".
За последните 13 месеца "България он ер" е привлякла 1 168 781 лева за популяризиране на европрограмите. Най-големите суми са от програмата за конкурентоспособност, от "Транспорт" и от "Развитие на селските райони", съответно управлявани от министрите Драгомир Стойнев, Данаил Папазов и Димитър Греков.
Тези договори се подписват директно с медиите без провеждане на търг.
На второ място по привлечени европари за реклама е бТВ - 1 079 229 лева. На трето е ТВ7 с 1 050 000 лева.
Първата тройка на правителството не съвпада с първата тройка на зрителите - бТВ, Нова и БНТ. Затова прави впечатление специалното отношение към "България он ер" и ТВ7.
Следващите в класацията са:
Дарик - 565 568 лева
Нова тв - 479 982 лева
БНТ - 435 839 лева
БНР - 279 880 лева
Отделно министерствата поръчват реклама или публикуват обяви в медии. Според поискана от депутато от ГЕРБ справка и публикувана от в."Преса", общо раздадените за медии пари от кабинета "Орешарски" са над 6 милиона лева.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни