Ad Config - Website header

 

Article_top

"Фейсбук" заличи приложение на фирмата Cubeyou, което събира данни за потребителите, съобщи Би Би Си. Акцията е част от разследването за теч на лична информация от социалната мрежа към компании, които могат да я използват недобросъвестно. Това става само две седмици след като гръмна скандалът с Cambridge Analyticа и събирането на данни от профилите на милиони хора, използвани и с цел манипулация на общественото мнение по време на избори - например за президент на САЩ през 2016 г. или за вота за "Брекзит" във Великобритания.

Новината идва два дни преди основателят на Фейсбук Марк Зукърбък да свидетелства пред Конгреса на САЩ по случая с Cambridge Analyticа.

Социалната мрежа започва пълна проверка дали Cubeyou не е събирала информация за академични изследвания в партньорство с университета в Кеймбридж, която след това е използвана за комерсиални цели. Подозрението е, че това се е случвало.

От фирмата Cubeyou отричат. И от компанията, и от университета твърдят, че приложението "You Are What You Like" (известно още като Apply Magic Sauce) не е използвано извън правилата, а от самото начало е било ясно, че придобитите от потребителите данни ще бъдат и за академични, и за бизнес цели. В специално изявление до няколко западни медии се казва, че фирмата винаги е спазвала правилата на "Фейсбук". 

Сайтът You're What You Like, регистрацията към който става през фейсбук профил, е създаден от Cubeyou в партньорство с Психометричния център на университета в Кеймбридж. От реномираното висше учебно заведение на Острова казват, че потребителите са се съгласявали данните им да бъдат ползвани "както за академични, така и за бизнес цели" и това е записано в условията на сайта. Освен това всички данни са анонимизирани.

Проверка на Би Би Си обаче е показала, че към настоящия момент в условията на сайта е посочено, че той може да се използва само за "академични изследвания с нестопанска цел". От университета казват още, че не са имали контакт с фирмата Cubeyou от 2015 г., когато е създаден самият сайт. 

Името на университета бе замесено и в скандала с Cambridge Analyticа, макар и по този случай от учебното заведение да отричат да имат нещо общо с теч на данни и неправомерното им използване.

Какво е Cubeyou?

Cubeyou е една от многото фирми, създадени с цел да подпомагат таргетирането на реклама и подобряване на маркетинга. До момента няма информация дали компанията е участвала и в таргетиране на политически послания, какъвто бе случаят с Cambridge Analytica. В уебсайта си Cubeyou се описва като "най-добрия източник на потребителски данни на едно място". Друго послание на компанията е "Идентифицирайте потребителите не само с техните демографски или потребителски навици, но като използвате целия спектър от интересите и страстите им". 

"Фейсбук" уведомява 87 милиона потребители за Cambridge Analytica

"Фейсбук" започва днес да изпраща съобщения на своите потребители за това дали са сред тези 87 милиона души, чиито лични данни са били споделени с компанията Cambridge Analytica, съобщи Би Би Си. Социалната мрежа ще уведоми с една или две бележки потребителите дали има теч на тяхна информация. Първоначалните данни бяха за нерегламентиран достъп до лична информация на 60 млн. души - най-вече от САЩ и по-малко от Великобритания.

Уведомленията бяха едно от обещанията на Марк Зукърбърг, след като гръмна скандала с теча на персонални данни към Cambridge Analyticа и използването на тези данни за манипулации по време на президентските избори в САЩ през 2016 г. и гласуването за "Брекзит" във Великобритания. 

Потребителите на фейсбук вече ще бъдат уведомявани на достъпно и видимо място на страницата си какви приложения използват и каква информация за тях събират въпросните приложения. Това също бе сред обещаните от Зукърбърг мерки за сигурността на информацията в социалната мрежа.

 

"Фейсбук" заличи приложение на фирмата Cubeyou, което събира данни за потребителите, съобщи Би Би Си. Акцията е част от разследването за теч на лична информация от социалната мрежа към компании, които могат да я използват недобросъвестно. Това става само две седмици след като гръмна скандалът с Cambridge Analyticа и събирането на данни от профилите на милиони хора, използвани и с цел манипулация на общественото мнение по време на избори - например за президент на САЩ през 2016 г. или за вота за "Брекзит" във Великобритания.

Новината идва два дни преди основателят на Фейсбук Марк Зукърбък да свидетелства пред Конгреса на САЩ по случая с Cambridge Analyticа.

Социалната мрежа започва пълна проверка дали Cubeyou не е събирала информация за академични изследвания в партньорство с университета в Кеймбридж, която след това е използвана за комерсиални цели. Подозрението е, че това се е случвало.

От фирмата Cubeyou отричат. И от компанията, и от университета твърдят, че приложението "You Are What You Like" (известно още като Apply Magic Sauce) не е използвано извън правилата, а от самото начало е било ясно, че придобитите от потребителите данни ще бъдат и за академични, и за бизнес цели. В специално изявление до няколко западни медии се казва, че фирмата винаги е спазвала правилата на "Фейсбук". 

Сайтът You're What You Like, регистрацията към който става през фейсбук профил, е създаден от Cubeyou в партньорство с Психометричния център на университета в Кеймбридж. От реномираното висше учебно заведение на Острова казват, че потребителите са се съгласявали данните им да бъдат ползвани "както за академични, така и за бизнес цели" и това е записано в условията на сайта. Освен това всички данни са анонимизирани.

Проверка на Би Би Си обаче е показала, че към настоящия момент в условията на сайта е посочено, че той може да се използва само за "академични изследвания с нестопанска цел". От университета казват още, че не са имали контакт с фирмата Cubeyou от 2015 г., когато е създаден самият сайт. 

Името на университета бе замесено и в скандала с Cambridge Analyticа, макар и по този случай от учебното заведение да отричат да имат нещо общо с теч на данни и неправомерното им използване.

Какво е Cubeyou?

Cubeyou е една от многото фирми, създадени с цел да подпомагат таргетирането на реклама и подобряване на маркетинга. До момента няма информация дали компанията е участвала и в таргетиране на политически послания, какъвто бе случаят с Cambridge Analytica. В уебсайта си Cubeyou се описва като "най-добрия източник на потребителски данни на едно място". Друго послание на компанията е "Идентифицирайте потребителите не само с техните демографски или потребителски навици, но като използвате целия спектър от интересите и страстите им". 

"Фейсбук" уведомява 87 милиона потребители за Cambridge Analytica

"Фейсбук" започва днес да изпраща съобщения на своите потребители за това дали са сред тези 87 милиона души, чиито лични данни са били споделени с компанията Cambridge Analytica, съобщи Би Би Си. Социалната мрежа ще уведоми с една или две бележки потребителите дали има теч на тяхна информация. Първоначалните данни бяха за нерегламентиран достъп до лична информация на 60 млн. души - най-вече от САЩ и по-малко от Великобритания.

Уведомленията бяха едно от обещанията на Марк Зукърбърг, след като гръмна скандала с теча на персонални данни към Cambridge Analyticа и използването на тези данни за манипулации по време на президентските избори в САЩ през 2016 г. и гласуването за "Брекзит" във Великобритания. 

Потребителите на фейсбук вече ще бъдат уведомявани на достъпно и видимо място на страницата си какви приложения използват и каква информация за тях събират въпросните приложения. Това също бе сред обещаните от Зукърбърг мерки за сигурността на информацията в социалната мрежа.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията