Ad Config - Website header

 

Article_top

За съжаление в България колани за пътниците в автобусите не се ползват. Това е причина за големия брой загинали в автобусни катастрофи. Защото, когато се наклони превозното средство, жертвите са затова, че част от тях изпадат от автобуса и той ги затиска. Иначе това нямаше да се случи.

Така коментира Владимир Тодоров - шеф на Българска асоциация на пострадалите от катастрофи, казуса с липсващите или неизползвани колани за пътниците, включително и в днешния инцидент.

Владимир Тодоров
 

Нашият закон допуска, за съжаление,  все още да има автобуси, които да нямат колани. Ако обаче автобусът разполага с колани, ползването му е задължително - потвърди експертът. - За съжаление обаче няма ефективен контрол.

Той посочи, че контролът може да идва от две страни - едната е от фирмата превозвач, която така и така разполага със стюарди.

"Аз общо взето не съм чувал Пътна полиция да спре автобус и да провери пътниците дали са с колани", казва още дългогодишният експерт по ПТП.

Първата промяна, която трябва да се случи според Тодоров, е че "независимо от протестите на превозвачите" България трябва да приеме всички междуградски линии да се извършват с колани на пътниците.

Второто е да се предвиди система за контрол върху тях.

И трето е въждането на видеорегитстратори, за да се виждат причините за катастрофите.

За съжаление, в последните месеци имахме катастрофи - на Микре, имахме катастрофа на магистрала "Тракия" с автобус, те зачестяват.

Тодоров посочи, че няма как да се обобщи една причина - защото при други случаи имало съмнения и за заспиване на шофьори, т.е. съществуват както обективни, така и субективни причини.

Истината е, че в много от тези катастрофи, ако пътниците бяха с колани, голяма част щяха да са живи, заключи Владимир Тодоров

Той обърна внимание, че пострадалите имат право на обезщетения по два типа застраховки - застраховка "Злополука на местата", и застраховка "Гражданска отговорност".

Застраховката "Злополука на местата" е доста ограничена в своя обхват, докато "Гражданска отговорност" покрива много по-широк спектър. Моят съвет е пострадалите да си събират всички документи – от болничния престой, от медицински и да се обръщат към нас са за безплатни консултации, призова председателят на асоциацията.

 

За съжаление в България колани за пътниците в автобусите не се ползват. Това е причина за големия брой загинали в автобусни катастрофи. Защото, когато се наклони превозното средство, жертвите са затова, че част от тях изпадат от автобуса и той ги затиска. Иначе това нямаше да се случи.

Така коментира Владимир Тодоров - шеф на Българска асоциация на пострадалите от катастрофи, казуса с липсващите или неизползвани колани за пътниците, включително и в днешния инцидент.

Владимир Тодоров
 

Нашият закон допуска, за съжаление,  все още да има автобуси, които да нямат колани. Ако обаче автобусът разполага с колани, ползването му е задължително - потвърди експертът. - За съжаление обаче няма ефективен контрол.

Той посочи, че контролът може да идва от две страни - едната е от фирмата превозвач, която така и така разполага със стюарди.

"Аз общо взето не съм чувал Пътна полиция да спре автобус и да провери пътниците дали са с колани", казва още дългогодишният експерт по ПТП.

Първата промяна, която трябва да се случи според Тодоров, е че "независимо от протестите на превозвачите" България трябва да приеме всички междуградски линии да се извършват с колани на пътниците.

Второто е да се предвиди система за контрол върху тях.

И трето е въждането на видеорегитстратори, за да се виждат причините за катастрофите.

За съжаление, в последните месеци имахме катастрофи - на Микре, имахме катастрофа на магистрала "Тракия" с автобус, те зачестяват.

Тодоров посочи, че няма как да се обобщи една причина - защото при други случаи имало съмнения и за заспиване на шофьори, т.е. съществуват както обективни, така и субективни причини.

Истината е, че в много от тези катастрофи, ако пътниците бяха с колани, голяма част щяха да са живи, заключи Владимир Тодоров

Той обърна внимание, че пострадалите имат право на обезщетения по два типа застраховки - застраховка "Злополука на местата", и застраховка "Гражданска отговорност".

Застраховката "Злополука на местата" е доста ограничена в своя обхват, докато "Гражданска отговорност" покрива много по-широк спектър. Моят съвет е пострадалите да си събират всички документи – от болничния престой, от медицински и да се обръщат към нас са за безплатни консултации, призова председателят на асоциацията.

Коментари

...

Споделям казаното от г-н Тодоров. Жалко за поредните жертви на пътя, мир на душите им.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията