НАСА отваря нова глава в търсенето на планети, на които потенциално би могъл да се развива живот извън Земята. Американската космическа агенция пуска телескопа TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite), който ще търси екзопланети.

TESS ще бъде изпратен в Космоса на борда на ракетата SpaceX Falcon 9, която ще излети от космодрума Кейп Канаверал във Флорида. Според учени от НАСА, по време на своята мисия се очаква TESS да намери около 50 планети с размерите на Земята от общо около 20 000 екзопланети, огромното мнозинство от които вероятно ще са по-големи от Нептун - четвъртата по големина планета в Слънчевата система.

Екзопланетите са планети, които обикалят около звезда, различна от слънцето.

След два месеца тестване и калибриране на системите, TESS ще започне 2-годишна мисия, в която ще бъдат проучени 200 000 звезди в търсене на екзопланети.

Въз основа на светлината, излъчвана от звездите, спътникът ще може да каталогизира хиляди планети, съобщават от НАСА. Съчетаването на тази информация с данните, събрани от телескопите на учените от Земята, ще бъде в състояние да определи релефа и масата на тези планети.

Сателитът, който струва около $200 млн., ще използва и откритията, направени от телескопа "Кеплер", и има потенциала да каталогизира около 2300 екзопланети.

Въпреки това, TESS ще разгледа много по-голяма част от небето, около 85%. Това е около 350 пъти повече от телескопа "Кеплер", който имаше сходна с тази на TESS мисия, но се фокусира само върху малка част от небето.TESS ще разгледа и звездите, които са много по-близо, на около 30-300 светлинни години, отколкото тези, изследвани от Кеплер, който е изследвал звезди на разстояние от 300 до 3000 светлинни години.

Планетите, открити от TESS, ще бъдат детайлно проучени от учени на Земята, както и от бъдещи космически мисии.