Ad Config - Website header

 

Article_top

Франкфуртското летище е най-многолюдното работно място в Германия. Тук работят 81 000 души. В навечерието на летния сезон, когато десетки милиони се отправят на път, фирмата-стопанин на летището отчаяно търси нова работна ръка. Незаети в момента са цели 10% от над 20-те хиляди работни места в концерна  „Фрапорт" и в неговите фирми-подизпълнителки. През лятото „Фрапорт" не може да разчита изцяло на собствения си служители, нито на работещите пенсионери, защото много от тях също излизат в отпуск. Така на летището във Франкфурт, което е сред най-големите в света, се очертава сериозен недостиг на наземен персонал. Ето защо фирмата предприема необичайни мерки.

„Ще се обърнем директно към потенциални кадри в България, Гърция и Хърватия, които биха желали да започнат  работа на летището във Франкфурт", съобщава шефът на отдела „Човешки ресурси" на „Фрапорт" Михаел Мюлер. Още през този месец компанията започва серия от информационни срещи в тези три страни, за да намери подходящи хора, които трябва да имат поне минимални познания по немски и по английски. В България, Гърция и Хърватия „Фрапорт" се надява да намери хора поне за 5% от вакантните работни места.

Търсят се не само квалифицирани служители

Търсят се не само квалифицирани служители, каквито на германския трудов пазар тъй или иначе хронично недостигат, но и работници с по-ниска квалификация - например за обработката на багажите. Такива работници могат да получат трудов договор, осигуряващ им заплащане от 25. 000 до 30. 000 евро годишно преди данъци. Като почасово заплащане това значително надвишава минималната ставка в Германия, обяснява Мюлер.

Тези пари не биха били достатъчни за живеене в скъп град като Франкфурт, поради което фирмата е наела по-евтин подслон в собствени жилища или в пансиони, близо до летището.

„Фрапорт" смята освен да осигури още достъпни жилища в жилищни блокове в околността, където наемите няма да са по-високи от 300-350 евро за сам човек, твърди Мюлер.

Изискванията понякога са особени

Свободни работни места има не само в рамките на „Фрапорт", но и при фирмите-подизпълнителки в областта на сигурността, логистиката и услугите. Но изискванията към кандидатите понякога излизат извън рамките на обичайното. Така например много работни места на Франкфуртското летище изискват денонощна работа на три смени, познания по английски и много добро здравословно състояние. А за хората, които искат да работят в сферата на сигурността, се изисква специална предварителна полицейска проверка.

„Фрапорт" използва факта, че стопанисва многобройни летища в Гърция, България и Хърватия, за да търси в тези страни от ЕС нужните кадри. При това търсят се не временни работници, а хора, които трайно да работят на Франкфуртското летище, обяснява Мюлер. Той е наясно, че за тази цел трябва да се положат големи усилия, включително и за интеграцията на тези работници и за приема на техните семейства в Германия. Но във „Фрапорт" тъй или иначе вече работят хора от 88 нации, така че за новите чуждестранни работници няма да е толкова трудно - те ще могат бързо да се приобщят и с помощта на техни сънародници, които вече работят в компанията, смята Мюлер.

Материалът е публикуван в "Дойче веле".

Ключови думи
 

Франкфуртското летище е най-многолюдното работно място в Германия. Тук работят 81 000 души. В навечерието на летния сезон, когато десетки милиони се отправят на път, фирмата-стопанин на летището отчаяно търси нова работна ръка. Незаети в момента са цели 10% от над 20-те хиляди работни места в концерна  „Фрапорт" и в неговите фирми-подизпълнителки. През лятото „Фрапорт" не може да разчита изцяло на собствения си служители, нито на работещите пенсионери, защото много от тях също излизат в отпуск. Така на летището във Франкфурт, което е сред най-големите в света, се очертава сериозен недостиг на наземен персонал. Ето защо фирмата предприема необичайни мерки.

„Ще се обърнем директно към потенциални кадри в България, Гърция и Хърватия, които биха желали да започнат  работа на летището във Франкфурт", съобщава шефът на отдела „Човешки ресурси" на „Фрапорт" Михаел Мюлер. Още през този месец компанията започва серия от информационни срещи в тези три страни, за да намери подходящи хора, които трябва да имат поне минимални познания по немски и по английски. В България, Гърция и Хърватия „Фрапорт" се надява да намери хора поне за 5% от вакантните работни места.

Търсят се не само квалифицирани служители

Търсят се не само квалифицирани служители, каквито на германския трудов пазар тъй или иначе хронично недостигат, но и работници с по-ниска квалификация - например за обработката на багажите. Такива работници могат да получат трудов договор, осигуряващ им заплащане от 25. 000 до 30. 000 евро годишно преди данъци. Като почасово заплащане това значително надвишава минималната ставка в Германия, обяснява Мюлер.

Тези пари не биха били достатъчни за живеене в скъп град като Франкфурт, поради което фирмата е наела по-евтин подслон в собствени жилища или в пансиони, близо до летището.

„Фрапорт" смята освен да осигури още достъпни жилища в жилищни блокове в околността, където наемите няма да са по-високи от 300-350 евро за сам човек, твърди Мюлер.

Изискванията понякога са особени

Свободни работни места има не само в рамките на „Фрапорт", но и при фирмите-подизпълнителки в областта на сигурността, логистиката и услугите. Но изискванията към кандидатите понякога излизат извън рамките на обичайното. Така например много работни места на Франкфуртското летище изискват денонощна работа на три смени, познания по английски и много добро здравословно състояние. А за хората, които искат да работят в сферата на сигурността, се изисква специална предварителна полицейска проверка.

„Фрапорт" използва факта, че стопанисва многобройни летища в Гърция, България и Хърватия, за да търси в тези страни от ЕС нужните кадри. При това търсят се не временни работници, а хора, които трайно да работят на Франкфуртското летище, обяснява Мюлер. Той е наясно, че за тази цел трябва да се положат големи усилия, включително и за интеграцията на тези работници и за приема на техните семейства в Германия. Но във „Фрапорт" тъй или иначе вече работят хора от 88 нации, така че за новите чуждестранни работници няма да е толкова трудно - те ще могат бързо да се приобщят и с помощта на техни сънародници, които вече работят в компанията, смята Мюлер.

Материалът е публикуван в "Дойче веле".

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Трябва ли България да приеме еврото?