Ad Config - Website header

 

Article_top

Кримският мост е почти готов и през май ще бъде пуснат в частта си за автомобили, а жп линията - по-късно, съобщи "Ведомости". На практика това са два паралелни моста - за коли с по две платна за движение в двете посоки, и железопътният.

Дължината на моста е 19 километра, като една трета от него е над морето. Има малко за довършване по моста за автомобилите - разделителни линии, бордюр, ограждения. През май по него ще тръгнат пътнически автобуси и леки коли.

Камионите се очаква да бъдат пуснати наесен, а дотогава те ще стигат от континенталната част на Русия до Крим както и сега - с ферибот. След пълното пускане на моста, фериботният транспорт вероятно ще бъде спрян. 

За защита на опорите на двата моста от корабите пред тях са монтирани специални защитни конструкции. Преди две години турски товарен кораб се вряза в една от тях, но не причини сериозни щети.

Строителството на жп линията е в разгара си, но все още арката й не е сложена от строителите.

Монтирането на пилони все още продължава. Този процес ще бъде завършен през юни. Пилоните са тръби за газопроводи с диаметър 1420 мм и дебелина на стената 20 мм. Те се обработват с антикорозионно покритие и след монтажа се пълнят с бетон

 

Паралелно се довършва 40-километровият път до моста, който още е не пуснат за движение.

И макар да не изцяло готова, вече се строят бензиностанции.


"Стройгазмонтаж“ на близкия до президента Путин олигарх Аркадий Ротенберг получи договор за изграждане на моста над Керченския пролив през февруари 2015 г., година след анексията на полуострова от Русия. След два неуспешни търга за избор на изпълнител на жп линията на моста, властите решиха да я поверят също на "Стройгазмонтаж" - в началото на 2017 г.

Аркадий Ротенберг (и брат му Борис) и Владимир Путин играят заедно джудо, а познанството между двамата датира от деца.

Стойността на жп линията е 17 милиарда рубли, а на целия мост - около 228 милиарда рубли, близо 3.02 милиарда евро (по днешен курс). 

Мостът през Керченския пролив се изгражда за сметка на федералния бюджет в рамките на федералната програма "Социално и икономическо развитие на Република Крим и Севастопол до 2020 г.“, без участието на извънбюджетно финансиране. С парите на руските данъкоплатци се строят и два ТЕЦ-а, за над 70 милиарда рубли (около 926 милиона евро).

Магистралата "Таврида", която ще съединява Керч, Симферопол и Севастопол, ще е готова през 2020 г. До момента, въпреки че Крим получи статут на свободна икономическа зона с определени данъчни облекчения, големи инвеститори тук няма. Освен руската държава, бизнесмени, които са ударени от санкциите срещу Русия, и инвеститори, които традиционно работят на руския пазар.

 

Кримският мост е почти готов и през май ще бъде пуснат в частта си за автомобили, а жп линията - по-късно, съобщи "Ведомости". На практика това са два паралелни моста - за коли с по две платна за движение в двете посоки, и железопътният.

Дължината на моста е 19 километра, като една трета от него е над морето. Има малко за довършване по моста за автомобилите - разделителни линии, бордюр, ограждения. През май по него ще тръгнат пътнически автобуси и леки коли.

Камионите се очаква да бъдат пуснати наесен, а дотогава те ще стигат от континенталната част на Русия до Крим както и сега - с ферибот. След пълното пускане на моста, фериботният транспорт вероятно ще бъде спрян. 

За защита на опорите на двата моста от корабите пред тях са монтирани специални защитни конструкции. Преди две години турски товарен кораб се вряза в една от тях, но не причини сериозни щети.

Строителството на жп линията е в разгара си, но все още арката й не е сложена от строителите.

Монтирането на пилони все още продължава. Този процес ще бъде завършен през юни. Пилоните са тръби за газопроводи с диаметър 1420 мм и дебелина на стената 20 мм. Те се обработват с антикорозионно покритие и след монтажа се пълнят с бетон

 

Паралелно се довършва 40-километровият път до моста, който още е не пуснат за движение.

И макар да не изцяло готова, вече се строят бензиностанции.


"Стройгазмонтаж“ на близкия до президента Путин олигарх Аркадий Ротенберг получи договор за изграждане на моста над Керченския пролив през февруари 2015 г., година след анексията на полуострова от Русия. След два неуспешни търга за избор на изпълнител на жп линията на моста, властите решиха да я поверят също на "Стройгазмонтаж" - в началото на 2017 г.

Аркадий Ротенберг (и брат му Борис) и Владимир Путин играят заедно джудо, а познанството между двамата датира от деца.

Стойността на жп линията е 17 милиарда рубли, а на целия мост - около 228 милиарда рубли, близо 3.02 милиарда евро (по днешен курс). 

Мостът през Керченския пролив се изгражда за сметка на федералния бюджет в рамките на федералната програма "Социално и икономическо развитие на Република Крим и Севастопол до 2020 г.“, без участието на извънбюджетно финансиране. С парите на руските данъкоплатци се строят и два ТЕЦ-а, за над 70 милиарда рубли (около 926 милиона евро).

Магистралата "Таврида", която ще съединява Керч, Симферопол и Севастопол, ще е готова през 2020 г. До момента, въпреки че Крим получи статут на свободна икономическа зона с определени данъчни облекчения, големи инвеститори тук няма. Освен руската държава, бизнесмени, които са ударени от санкциите срещу Русия, и инвеститори, които традиционно работят на руския пазар.

Коментари

Мостът е много лесна цел за въздушно нападение

Един път като го прекъснат и цялата връзка с Русия се губи яко дим!

Троляка газ пикае от яд и вече е порърчал

бомбардировачите, както виждам.

А аз само ще напомня, че решението за мост до остров Крим се взе, след като хунтата в Куев реши да прави икономическа блокада на кримчани.

Говориш така. защото си мислиш, че съм като теб.

Нито съм трол, нито съм платен като теб!
Казвам един факт, който колкото и да се трудиш не може да бъде променен.
А иначе мостът символично показва колко слаба е връзката на кримчани с Русия.
д-р Петрoff's picture
д-р Петрoff
д-р Петрoff

Моста няма да издържи дълго.

Пиян руснак ще го събори. В началото струваше 2 млрд. Сега ще приключи за около 3,2-3,5 може до 4 млрд евро. Така си тичат зъбите и за БелЯ-НЕ. Първо беше 3,5 млрд. После около 6 млрд. Сега вече към 10, значи да очакваме 15-20. Блазе ни. Ще имаме еФтин ток в изобилие.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Одобрявате ли съживяването на проекта за АЕЦ „Белене“?