Ad Config - Website header

 

Article_top

Делото срещу бившия външен министър Даниел Митов и заместника му Христо Ангеличин продължи днес с разпит на свидетели, от които станаха ясни интересни подробности за претендираните от прокуратурата престъпления на двамата.

Те са на съд за това, че нямайки "собствена" фирма за покупка на самолетни билети, избрана по Закона за обществените поръчки, с две споразумения за по 3 месеца през 2016 г. "използват" дружеството "Юнайтед Травъл", избрано по процедурата по ЗОП от Министерството на земеделието и храните. Освен това двамата станаха обвиняеми - по едно съвпадение по време на "клатещия" се кабинет "Борисов 2" - съответно за престъпление по служба и безстопанственост за 494 458 лв. нанесени вреди на МВнР вследствие на неизползвани отстъпки в цените на билетите.

Каква е фактологията

На 31 декември 2015 г. изтича 4-годишният договор на Външно с досегашната му фирма "Аргус" (има няколко фирми и консорциум с това име с общ център, б.р. ). Министерството явно е било крайно недоволно: първо компанията вече нямала лиценз за продажба на преференциални билети на "България ер" - а те са основен контрагент, защото летят пряко до всички важни дестинации - като Брюксел и повечето столици от ЕС.

Дори се установило, че фирмата продавала години наред на ведомството билети на цени, по-високи от тези на свободния пазар, ако идеш на гишето и си ги купиш. Това стана ясно днес от показанията на Мария Стоева - юрисконсулт на МВнР.

"Това беше един голям проблем – как ще продължат ръководството и министърът, и служителите да пътуват - каза днес юрисконсултката. - Пътуванията са свързани с функционалните задължения на министъра, служители, на дипломати.

Опитахме се да открием обществена поръчка публична – фирмите обжалваха. Това доведе до необходимостта да търсим друго решение на въроса. И смятам, че с едно споразумение, което сключихме с МЗХ, го решихме."

Всъщност още след повдигането на обвненията им и Митов и Ангеличин твърдят точно това: че са спазили дългогодишната практика в администрацията, свързана с "вечните" обжалвания и че именно ако бяха посочили фирма с пряко договаряне, биха нарушили закона. МЗХ имало законно споразумение с "Юнайтед Травъл" от 2015 г., а МвНР само се "прикачва" към договора между двата субекта с две споразумения между Външно и МЗХ.

Стоева днес нарече ситуацията към онзи момент "пикова".

А по отношение на "Аргус":

"С тази фирма министерството е имало доста проблеми в течение на целия период, в който се е изпълнявала поръчката и са доставяни билети. Зная, защото съм се занимавала пряко с това нещо. След сключване на договора, на "Аргус" са отнети лицензионните права спрямо "България ер".

Колеги са казвали по този договор, че билети са купувани на много по-висока цена, отколкото на свободния пазар", каза свидетелката.

Кой обаче е насреща?

Освен, че МВнР видимо е било недоволно от "Аргус", причини има и за обратното: освен неподновяване на договора след края му министерството в знак на неудовлетвореност прибягва до една опция - прибира т. нар. гаранция за добро изпълнение.

Това били около 80 000 лв. оставени като гаранция от фирмата за накрая на договора, които държавата си взела заради лошото, според нея, изпълнение. Тогава според Стоева дружеството започва да участва във всяко едно обжалване на множеството обществени поръчки, пускани от МВнР.

Всъщност нека споменем, че по това време "Аргус" има офис вътре в МВнР. Какъвто междувпрочем има и във военното министерство - и по публикации на "19 минути" е "туристическа агенция на кадри на ДС и Мултигруп", защото е от кръга "семейни фирми на секретарката на небезизвестния проф. Димитър Иванов - Гестапото", виден преподавател от УНИБИТ с достатъчно осветявана биография. (между 2013 и 2017 г.- дружеството има спечелени 19 обществени поръчки за около 15 млн. лв., б.р.).

Както и да е....

След този разрив обаче "Аргус" получава неочакван съюзник, стана ясно днес. И това е ДАНС. Именно по техен сигнал стартира проверката през 2016 г. на Агенция "Държавна финансова инспекция" във Външно. Това пък стана ясно от показанията на двама проверители от АДФИ Людмила Нейкова и Виктор Георгиев.

В резултат те откриват цитираната по-горе вреда от 494 458 лв., прокуратурата обвинява Митов и Ангеличин, а медиите се строяват пред следствието в жк "Овча купел", за да ги поснимат на воля.

Накрая в доклада от АДФИ и дума не става за нередности при обществената поръчка - централната тема, заради която прокуратурата през януари 2017 г. осветляваше медиите. А за едни ненаправени от фирмата търговски отстъпки.

След задълбочена проверка - включително насрещна в превозвачите - държавната финансова инспекция установява, че не са изпълнени обещани в договора между МЗХ и "Юнайтед Травъл" отстъпки (затова и днес адвокатите на няколко пъти попитаха - кой точно е трябвало да контролира от МВнР това, след като Външно дори не е страна).

Офертата на "Юнайтед" е, че при самостоятелни пътувания фирмата дължи 53 % отстъпка от цената на един билет, а при превоз на трима (и повече) служители поема разхода за билета на всеки трети в едната посока.

Тези бонуси не били спазени в пълна степен, засекли проверителите от АДФИ и оттам калкулирали "вредата" от 495 000 лв. "Юнайтед" дори били стресирани, защото обемът на работа с МЗХ им бил доста по-малък, стана ясно още на делото.

За финал: към края на одита на финансовата инспекция били внесени 148 000 лв., още преди да е входиран докладът в МВнР. А между входирането и 14-дневния срок за изготвяне на заключение били внесени и останалите 346 хил лв. и била погасена 100 % откритата "дупка", стана ясно от думите на Людмила Нейкова.

"Така фактически не останаха невъзстановени суми", вдигна днес рамене инспекторката.

На въпрос - кой ги възстанови, тя каза, че самата фирма си ги е възстановила. Казано просто - съгласила се е, че не е направила обещаните отстъпки, и ги е осребрила.

И най-интересното:

Адвокаткатката на Даниел Митов - Ина Лулчева попита инспекторката правила ли е същата проверка и в МЗХ, титуляр на договора с "Юнайтед Травъл Ейндъжнси". Тя отговори утвърдително.

А имало ли е там същите нередности: непресметнати търговски отстъпки. Да, положението било същото - само сумите са различни. И там фирмата си ги изплатила добросъвестно. Но там подсъдими няма.

И съвсем накрая:

Инкриминираните два договора на Митов и Ангеличин касаят, грубо казано, първото шестмесечие на 2016 г. За второто шестмесечие - търсейки изход от все още нерешената ситуация - те сключили абсолютно идентични споразумения с МРРБ, което имало избрана по ЗОП фирма за самолетни билети. Не "Юнайтед Травъл" - съвсем друга. (Отделно, че в друг период от време ведомството тогава на Лиляна Павлова също се е "возило" с билети на "Юнайтед Травъл", б.р.).

От началото на 2017 г. пък Външно сключило абсолютно същия договор с Министерството на образованието и науката - да се използва избрана от МОН фирма. Той си действал до март 2017 г., когато двамата вече не били в кабинетите на ул. "Ал. Жендов" № 2

Нито един представител на всички тези ведомства обаче днес не беше на подсъдимата скамейка.

На журналистичеки въпрос - има ли данни за други дела, щом договорите са абсолютно идентични, прокурорът каза, че няма такава информация.

Следващото заседание е на 4 юни.

 

Делото срещу бившия външен министър Даниел Митов и заместника му Христо Ангеличин продължи днес с разпит на свидетели, от които станаха ясни интересни подробности за претендираните от прокуратурата престъпления на двамата.

Те са на съд за това, че нямайки "собствена" фирма за покупка на самолетни билети, избрана по Закона за обществените поръчки, с две споразумения за по 3 месеца през 2016 г. "използват" дружеството "Юнайтед Травъл", избрано по процедурата по ЗОП от Министерството на земеделието и храните. Освен това двамата станаха обвиняеми - по едно съвпадение по време на "клатещия" се кабинет "Борисов 2" - съответно за престъпление по служба и безстопанственост за 494 458 лв. нанесени вреди на МВнР вследствие на неизползвани отстъпки в цените на билетите.

Каква е фактологията

На 31 декември 2015 г. изтича 4-годишният договор на Външно с досегашната му фирма "Аргус" (има няколко фирми и консорциум с това име с общ център, б.р. ). Министерството явно е било крайно недоволно: първо компанията вече нямала лиценз за продажба на преференциални билети на "България ер" - а те са основен контрагент, защото летят пряко до всички важни дестинации - като Брюксел и повечето столици от ЕС.

Дори се установило, че фирмата продавала години наред на ведомството билети на цени, по-високи от тези на свободния пазар, ако идеш на гишето и си ги купиш. Това стана ясно днес от показанията на Мария Стоева - юрисконсулт на МВнР.

"Това беше един голям проблем – как ще продължат ръководството и министърът, и служителите да пътуват - каза днес юрисконсултката. - Пътуванията са свързани с функционалните задължения на министъра, служители, на дипломати.

Опитахме се да открием обществена поръчка публична – фирмите обжалваха. Това доведе до необходимостта да търсим друго решение на въроса. И смятам, че с едно споразумение, което сключихме с МЗХ, го решихме."

Всъщност още след повдигането на обвненията им и Митов и Ангеличин твърдят точно това: че са спазили дългогодишната практика в администрацията, свързана с "вечните" обжалвания и че именно ако бяха посочили фирма с пряко договаряне, биха нарушили закона. МЗХ имало законно споразумение с "Юнайтед Травъл" от 2015 г., а МвНР само се "прикачва" към договора между двата субекта с две споразумения между Външно и МЗХ.

Стоева днес нарече ситуацията към онзи момент "пикова".

А по отношение на "Аргус":

"С тази фирма министерството е имало доста проблеми в течение на целия период, в който се е изпълнявала поръчката и са доставяни билети. Зная, защото съм се занимавала пряко с това нещо. След сключване на договора, на "Аргус" са отнети лицензионните права спрямо "България ер".

Колеги са казвали по този договор, че билети са купувани на много по-висока цена, отколкото на свободния пазар", каза свидетелката.

Кой обаче е насреща?

Освен, че МВнР видимо е било недоволно от "Аргус", причини има и за обратното: освен неподновяване на договора след края му министерството в знак на неудовлетвореност прибягва до една опция - прибира т. нар. гаранция за добро изпълнение.

Това били около 80 000 лв. оставени като гаранция от фирмата за накрая на договора, които държавата си взела заради лошото, според нея, изпълнение. Тогава според Стоева дружеството започва да участва във всяко едно обжалване на множеството обществени поръчки, пускани от МВнР.

Всъщност нека споменем, че по това време "Аргус" има офис вътре в МВнР. Какъвто междувпрочем има и във военното министерство - и по публикации на "19 минути" е "туристическа агенция на кадри на ДС и Мултигруп", защото е от кръга "семейни фирми на секретарката на небезизвестния проф. Димитър Иванов - Гестапото", виден преподавател от УНИБИТ с достатъчно осветявана биография. (между 2013 и 2017 г.- дружеството има спечелени 19 обществени поръчки за около 15 млн. лв., б.р.).

Както и да е....

След този разрив обаче "Аргус" получава неочакван съюзник, стана ясно днес. И това е ДАНС. Именно по техен сигнал стартира проверката през 2016 г. на Агенция "Държавна финансова инспекция" във Външно. Това пък стана ясно от показанията на двама проверители от АДФИ Людмила Нейкова и Виктор Георгиев.

В резултат те откриват цитираната по-горе вреда от 494 458 лв., прокуратурата обвинява Митов и Ангеличин, а медиите се строяват пред следствието в жк "Овча купел", за да ги поснимат на воля.

Накрая в доклада от АДФИ и дума не става за нередности при обществената поръчка - централната тема, заради която прокуратурата през януари 2017 г. осветляваше медиите. А за едни ненаправени от фирмата търговски отстъпки.

След задълбочена проверка - включително насрещна в превозвачите - държавната финансова инспекция установява, че не са изпълнени обещани в договора между МЗХ и "Юнайтед Травъл" отстъпки (затова и днес адвокатите на няколко пъти попитаха - кой точно е трябвало да контролира от МВнР това, след като Външно дори не е страна).

Офертата на "Юнайтед" е, че при самостоятелни пътувания фирмата дължи 53 % отстъпка от цената на един билет, а при превоз на трима (и повече) служители поема разхода за билета на всеки трети в едната посока.

Тези бонуси не били спазени в пълна степен, засекли проверителите от АДФИ и оттам калкулирали "вредата" от 495 000 лв. "Юнайтед" дори били стресирани, защото обемът на работа с МЗХ им бил доста по-малък, стана ясно още на делото.

За финал: към края на одита на финансовата инспекция били внесени 148 000 лв., още преди да е входиран докладът в МВнР. А между входирането и 14-дневния срок за изготвяне на заключение били внесени и останалите 346 хил лв. и била погасена 100 % откритата "дупка", стана ясно от думите на Людмила Нейкова.

"Така фактически не останаха невъзстановени суми", вдигна днес рамене инспекторката.

На въпрос - кой ги възстанови, тя каза, че самата фирма си ги е възстановила. Казано просто - съгласила се е, че не е направила обещаните отстъпки, и ги е осребрила.

И най-интересното:

Адвокаткатката на Даниел Митов - Ина Лулчева попита инспекторката правила ли е същата проверка и в МЗХ, титуляр на договора с "Юнайтед Травъл Ейндъжнси". Тя отговори утвърдително.

А имало ли е там същите нередности: непресметнати търговски отстъпки. Да, положението било същото - само сумите са различни. И там фирмата си ги изплатила добросъвестно. Но там подсъдими няма.

И съвсем накрая:

Инкриминираните два договора на Митов и Ангеличин касаят, грубо казано, първото шестмесечие на 2016 г. За второто шестмесечие - търсейки изход от все още нерешената ситуация - те сключили абсолютно идентични споразумения с МРРБ, което имало избрана по ЗОП фирма за самолетни билети. Не "Юнайтед Травъл" - съвсем друга. (Отделно, че в друг период от време ведомството тогава на Лиляна Павлова също се е "возило" с билети на "Юнайтед Травъл", б.р.).

От началото на 2017 г. пък Външно сключило абсолютно същия договор с Министерството на образованието и науката - да се използва избрана от МОН фирма. Той си действал до март 2017 г., когато двамата вече не били в кабинетите на ул. "Ал. Жендов" № 2

Нито един представител на всички тези ведомства обаче днес не беше на подсъдимата скамейка.

На журналистичеки въпрос - има ли данни за други дела, щом договорите са абсолютно идентични, прокурорът каза, че няма такава информация.

Следващото заседание е на 4 юни.

Коментари

По команда от Кремъл

Всички прозападни политици в България ще бъдат съдени, гонени и тормозени!
Бобо's picture
Бобо
Бобо

гарантирано от ГЕРБ

Вече и за малките деца е ясно че наш Бацко , вождът на индианците Винету играе за Кремъл , от самото му създаване та до днес целта е една , да се унищожат всякакви прозападни формации и личности в България , само така може да се осигури безпроблемното крадене , защото те от Кремъл друго не могат да сътворят , кражби и корупция , само така могат да виреят тези паразити , но докато в Русия крадат от неизчерпаемите си ресурси тука се краде от хората , а се чудим защо сме били бедни ......
Insider Insider's picture
Insider Insider
insider

Очевидно в България е на власт Митьо Гестапото,

а чрез него и неговите господари от Кремъл. Защото как иначе да си обясним случилото се? Нека да припомним само, че Даниел Митов е единственият освен Иван Костов, който е гонил руски шпиони от България - наистина без официално оповестяване на тези като personae non gratae както при Костов.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията