Компанията за наемане на транспорт чрез интернет платформа Uber подписа споразумение с американското Национално управление по въздухоплаване и изследване на космическото пространство (НАСА) за разработка на летящи превозни средства за "градска въздушна мобилност", включително дронове за доставка на стоки, предаде Асошиейтед прес.

Това съобщи НАСА в момент, когато в Лос Анжелис се провежда среща на високо равнище на ръководители на компании в технологичния и транспортния сектор, които обсъждат бъдещето на градската авиация. 

Това е второто споразумение на НАСА с Uber за разработка на концептуални модели и технологии за градска въздушна мобилност, уточнява Ройтерс. Целта е да се разработи сигурна и ефикасна система за бъдещия транспорт в гъсто населени райони. Летателните средства не бива да пречат на националните авиодиспечери и да не са прекалено шумни.

Дроновете за доставка на стоки и пътническите въздушни таксита отлитат и кацат вертикално.

В Лос Анжелис Uber представи как биха изглеждали бъдещите летящи таксита - полудронове, полухеликоптери с футуристични линии, информира Франс прес. Това са прототипи, които още не съществуват, уточни Ерик Алисън, директор на програмите за летящи таксита Uber Elevate на Uber Air.

Компанията гледа на тези машини като на възможно решение за отпушване на движението в мегаполиси като Лос Анжелис, известен с адските си задръствания. Точно както небостъргачите облекчиха струпването на жилищни и търговски площи на земята, Uber Air иска да издигне градския транспорт в небесата, подчерта Никхил Гоел, директор на авиационните продукти.

Миналата година Uber обяви, че има за цел през 2020 г. да започне демонстрационни полети в Лос Анжелис, а през 2023 г. да пусне първите пътнически полети, достъпни чрез приложения - точно както е при наемането на автомобили с шофьор.

На първо време машините ще имат пилот, но с времето могат да станат безпилотни.

Самолетите са изцяло електрически, летят със скорост между 240 и 320 км/ч и могат да изминат 96 км с едно зареждане, обясни Гоел. Целта е да се разработят дронове с две до четири места, които излитат и кацат вертикално, но по-евтини и по-малко шумни.

Според оперативния директор на продуктите Джеф Холдън пречки ще има главно от гледна точка на регламентите и организацията на въздушното пространство, отколкото по научни причини, защото "технологията вече съществува днес".

Ръководителят на Tesla Илон Мъск - другият гигант в транспортните технологии от Силициевата долина - е избрал тъкмо обратното решение за избягване на уличните задръствания и работи по система от подземни совалки.