Ad Config - Website header

 

Article_top

Парламентът възложи спешно мандат на правителството да отстоява пред Европейската комисия (ЕК) исканията на транспортния бранш при гласуванията на двата пакета за транспортна мобилност, когато бъдат вкарани в Европейския парламент. Това решиха депутати днес със 140 гласа "за", а вносителите на проекта са от всички парламентарно представени политически сили: Цветан Цветанов (ГЕРБ), Корнелия Нинова (БСП), Мустафа Карадайъ (ДПС), Валентин Касабов ("Обединени патриоти") и Гергана Стефанова ("Воля").

За да бъдат внесени промените, на спешно заседание се събра парламентарната транспортна комисия, за да може Министерският съвет да гласува позиция преди срещата на върха в София на 16-17 май. За тогава са насрочени и протестите на превозвачите - с коли и камиони пред НДК и пред резиденция "Бояна". 

Транспортната комисия, която единодушно прие проекта, се обедини и около мнението, че пакетите за мобилност 1 и 2 не отчитат спецификите на транспортния сектор и ограничават свободното движение на хора, стоки и услуги. Пакетите за мобилност, зад които застават големите европейски държави като Франция, Германия, Австрия и Италия, предвиждат шофьорите на ТИР-ове от източноевропейските страни да получават командировъчни като тези в западноевропейските, а задължителната 45-часова почивка на седмица да изкарват в хотел.

За превозвачите от Източна Европа това означава сериозно увеличение на разходите и намаляване на тяхната конкурентоспособност на пазара на транспортни услуги, което би довело до загуба на работни места. В България браншът дава работа на близо 190 000 души.  

Народните представители се обединиха около мнението, че задължението за ползване на редовната седмична почивка извън превозното средство ще принуди шофьорите да оставят товара си, за който са лично отговорни, а това ще им струва допълнителни разходи за застраховка и престой в хотел. Не са съгласни и с изискването за завръщане "у дома" на всеки три седмици, което също ще бъде допълнителен разход за транспорт на служителите, за да се върнат в страната.

Преди дни правителството заяви, че застава зад исканията на превозвачите. Засега не е известно дали и други страни от Източна Европа се обявяват срещу пакетите за мобилност. На форума в Аахен снощи в двустранни разговори с президента на Франция Емануел Макрон и с германския канцлер Ангела Меркел Борисов е изтъкнал, че от промените в транспортния бранш ще бъдат засегнати над 100 000 български семейства, а голяма част от малкия и среден бизнес в сектора ще фалира. Германската канцлерка е посочила, че ще се търси приемливо за всички решение, гласи прессъобщението на МС.

 
ИКОНОМИКА кулата тирове

Парламентът възложи спешно мандат на правителството да отстоява пред Европейската комисия (ЕК) исканията на транспортния бранш при гласуванията на двата пакета за транспортна мобилност, когато бъдат вкарани в Европейския парламент. Това решиха депутати днес със 140 гласа "за", а вносителите на проекта са от всички парламентарно представени политически сили: Цветан Цветанов (ГЕРБ), Корнелия Нинова (БСП), Мустафа Карадайъ (ДПС), Валентин Касабов ("Обединени патриоти") и Гергана Стефанова ("Воля").

За да бъдат внесени промените, на спешно заседание се събра парламентарната транспортна комисия, за да може Министерският съвет да гласува позиция преди срещата на върха в София на 16-17 май. За тогава са насрочени и протестите на превозвачите - с коли и камиони пред НДК и пред резиденция "Бояна". 

Транспортната комисия, която единодушно прие проекта, се обедини и около мнението, че пакетите за мобилност 1 и 2 не отчитат спецификите на транспортния сектор и ограничават свободното движение на хора, стоки и услуги. Пакетите за мобилност, зад които застават големите европейски държави като Франция, Германия, Австрия и Италия, предвиждат шофьорите на ТИР-ове от източноевропейските страни да получават командировъчни като тези в западноевропейските, а задължителната 45-часова почивка на седмица да изкарват в хотел.

За превозвачите от Източна Европа това означава сериозно увеличение на разходите и намаляване на тяхната конкурентоспособност на пазара на транспортни услуги, което би довело до загуба на работни места. В България браншът дава работа на близо 190 000 души.  

Народните представители се обединиха около мнението, че задължението за ползване на редовната седмична почивка извън превозното средство ще принуди шофьорите да оставят товара си, за който са лично отговорни, а това ще им струва допълнителни разходи за застраховка и престой в хотел. Не са съгласни и с изискването за завръщане "у дома" на всеки три седмици, което също ще бъде допълнителен разход за транспорт на служителите, за да се върнат в страната.

Преди дни правителството заяви, че застава зад исканията на превозвачите. Засега не е известно дали и други страни от Източна Европа се обявяват срещу пакетите за мобилност. На форума в Аахен снощи в двустранни разговори с президента на Франция Емануел Макрон и с германския канцлер Ангела Меркел Борисов е изтъкнал, че от промените в транспортния бранш ще бъдат засегнати над 100 000 български семейства, а голяма част от малкия и среден бизнес в сектора ще фалира. Германската канцлерка е посочила, че ще се търси приемливо за всички решение, гласи прессъобщението на МС.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Одобрявате ли съживяването на проекта за АЕЦ „Белене“?