Ad Config - Website header

 

Article_top

Двойно повече средства ще инвестират концесионерите на летище Пловдив в по-кратки срокове от предвидените в концесията. За това са информирали министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски представители на консорциума между китайската "Хайнан" и "Пловдив еърпорт инвест".

В първоначално заложения вариант на концесията обемът на инвестициите в обекта е в размер на 79 083 000 евро за срок от 35 години, съобщават от транспортното министерство. Очаква се след приключване на законовите процедури да бъде подписан концесионният договор.

Китайските инвеститори са запознали Московски с плановете си за развитие на летище Пловдив. Те смятат да превърнат аеропорта в сериозен транспортен хъб с пътнически терминал и два карго терминала, които да могат да обработват голям брой камиони. Предвижда се да бъде подсилена и разширена пистата на летището, както и изградена ремонтна база за самолети, подобно на тази на летище София. От израелската компания "Израел аероспейс индъстрис" вече са проявили интерес да оперират базата.

Транспортният министър е уверил представителите на "Хайнан", че се проектира изграждането на жп връзка между аеропорта и жп линията София - Пловдив - Свиленград при жп гара Крумово. Дължината на трасето, което е необходимо да бъде изградено, е 4-5 км, като е възможно строителните дейности да започнат още през 2019 г. Министърът е поел ангажимент да съдейства и за разширяване и обновяване на довеждащата пътна инфраструктура, така че да се подобри свързаността между пловдивското летище и пътя Пловдив - Асеновград, както и връзките с АМ "Тракия" и АМ "Марица". За осъществяване на тези проекти ще бъде проучена възможността за финансиране по плана "Юнкер".

Това е първият голям транспортен проект в България, който ще се реализира с участието на китайска компания. Представителите на "Хайнан" са уверили, че ще проучат възможностите да съдействат за привличане и на други китайски компании, които да инвестират в България. Московски е отправил покана към "Хайнан" да участват в бизнес форумите по време на срещата на държавните и правителствените ръководители на страните от Централна и Източна Европа и Китай през юли в София.

HNA Group ("Хайнан груп") към момента разполага с приблизително 145 милиарда долара активи, над 90 милиарда долара приходи годишно и с над 410 000 служители по цял свят. Дейностите на компанията са в различни сфери, като основно са съсредоточени в авиацията, технологиите, туризма, финансите, иновациите и логистиката. "Хайнан груп" управлява 14 авиокомпании с над 1250 самолета, като оперира 13 летища и над 1000 вътрешни и международни линии. Годишно компанията превозва над 100 милиона пътници до над 260 града.

Очаква се след приключване на законовите процедури да бъде подписан концесионният договор. Концесията е за 35 години, като за този срок концесионерът се задължава да реализира инвестиции в обекта в размер на 79 083 000 евро. За всяка календарна година концесионерът ще извършва плащане, което се състои от фиксирана и променлива част. Фиксираната част е в размер на 600 000 лева без ДДС, а променливата представлява 6 на сто от общия размер на нетните приходи от всички дейности за съответната година, свързани с ползването на обекта на концесията.

 

Двойно повече средства ще инвестират концесионерите на летище Пловдив в по-кратки срокове от предвидените в концесията. За това са информирали министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски представители на консорциума между китайската "Хайнан" и "Пловдив еърпорт инвест".

В първоначално заложения вариант на концесията обемът на инвестициите в обекта е в размер на 79 083 000 евро за срок от 35 години, съобщават от транспортното министерство. Очаква се след приключване на законовите процедури да бъде подписан концесионният договор.

Китайските инвеститори са запознали Московски с плановете си за развитие на летище Пловдив. Те смятат да превърнат аеропорта в сериозен транспортен хъб с пътнически терминал и два карго терминала, които да могат да обработват голям брой камиони. Предвижда се да бъде подсилена и разширена пистата на летището, както и изградена ремонтна база за самолети, подобно на тази на летище София. От израелската компания "Израел аероспейс индъстрис" вече са проявили интерес да оперират базата.

Транспортният министър е уверил представителите на "Хайнан", че се проектира изграждането на жп връзка между аеропорта и жп линията София - Пловдив - Свиленград при жп гара Крумово. Дължината на трасето, което е необходимо да бъде изградено, е 4-5 км, като е възможно строителните дейности да започнат още през 2019 г. Министърът е поел ангажимент да съдейства и за разширяване и обновяване на довеждащата пътна инфраструктура, така че да се подобри свързаността между пловдивското летище и пътя Пловдив - Асеновград, както и връзките с АМ "Тракия" и АМ "Марица". За осъществяване на тези проекти ще бъде проучена възможността за финансиране по плана "Юнкер".

Това е първият голям транспортен проект в България, който ще се реализира с участието на китайска компания. Представителите на "Хайнан" са уверили, че ще проучат възможностите да съдействат за привличане и на други китайски компании, които да инвестират в България. Московски е отправил покана към "Хайнан" да участват в бизнес форумите по време на срещата на държавните и правителствените ръководители на страните от Централна и Източна Европа и Китай през юли в София.

HNA Group ("Хайнан груп") към момента разполага с приблизително 145 милиарда долара активи, над 90 милиарда долара приходи годишно и с над 410 000 служители по цял свят. Дейностите на компанията са в различни сфери, като основно са съсредоточени в авиацията, технологиите, туризма, финансите, иновациите и логистиката. "Хайнан груп" управлява 14 авиокомпании с над 1250 самолета, като оперира 13 летища и над 1000 вътрешни и международни линии. Годишно компанията превозва над 100 милиона пътници до над 260 града.

Очаква се след приключване на законовите процедури да бъде подписан концесионният договор. Концесията е за 35 години, като за този срок концесионерът се задължава да реализира инвестиции в обекта в размер на 79 083 000 евро. За всяка календарна година концесионерът ще извършва плащане, което се състои от фиксирана и променлива част. Фиксираната част е в размер на 600 000 лева без ДДС, а променливата представлява 6 на сто от общия размер на нетните приходи от всички дейности за съответната година, свързани с ползването на обекта на концесията.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията