Много от наградите на кинофестивала в Кан спечелиха филми, посветени на незаконни имигранти или хора, изтласкани от обществото по целия свят, предадоха световните информационни агенции.

Хирокадзу Коре-Еда стана първият японски режисьор, спечелил заветната награда "Златна палма" за най-добър филм след 21-годишна пауза. Неговият филм "Магазинни крадци" (Manbiki kazoku, превеждан също като "Семеен въпрос"), е сърцераздирателна история за група хора, образували нещо като семейство от джебчии. 

Обявявайки наградата, председателката на Журито Кейт Бланшет, каза, че фестивалът е представил филми за "невидимите хора" и "хората с отнети права".

Във филма си Коре-Еда отново се съсредоточава върху семейния живот в Япония, който е централна тема в цялото му творчество още от 90-те години на миналия век. На пресконференцията за премиерата режисьорът обясни, че героите вече са изживели по един личен провал в предишно семейство и започват наново. Те приемат в дома си малтретирано момиче.

Японски режисьор не е печелил "Златна палма" от 1997 г., когато тя беше присъдена на Шохей Имамура за "Змиорката". Коре-Еда е четвъртият японски режисьор, получил наградата от учредяването на фестивала през 1955 г. През през 2013 г. той спечели Наградата на журито в Кан с "Какъвто бащата, такъв и синът". На фестивала дебютира през 2004 г. с "Никой не знае".

Заради социалната ангажираност на семейните саги, Хирокадзу Коре-Еда често е сравняван с гиганта на японското кино Ясудзиро Одзу, макар и да напомня повече на британеца Кен Лоуч със способността "да извиси дори обикновени хора".

Втората по значимост награда на фестивала - Гран при, спечели американският режисьор Спайк Лий за "Blackkklansman". Политическият филм, в който режисьорът от Бруклин заклеймява едновременно расизма, крайната десница и президента Доналд Тръмп, започва с историята на чернокожия полицай Рон Столуърт, внедрил се в Ку Клукс Клан през 1978 г., и завършва със събитията в Шарлотсвил във Вирджиния през август 2017 г.

Жена спечели Наградата на журито - ливанката Надин Лабаки. Филмът й "Капернаум" (Capharnaum или Capernaum) е ралистична драма за съдбата на децата, жертва на насилие в раздирания от социални проблеми съвременен Бейрут. Това е третата по значимост награда на кинофестивала в Кан. 

Петдесет години след като допринесе да бъде отменено изданието на кинофестивала в Кан през 1968 г., 87-годишният Жан-Люк Годар беше удостоен със "Специална златна палма". Той участва в основната конкурсна програма с филма колаж "Le Livre d'image" ("Книга с картинки" или "Образ и реч").

Полският режисьор Павел Павликовски получи приза за най-добра режисура за мелодрамата "Студена война" (Zimna wojna). Това е първата награда на Павликовски в Кан, но той е носител на "Оскар" за най-добър чуждестранен филм през 2005 г. за черно-бялата драма "Ида" (Ida).

Наградата за най-добър сценарий беше присъдена на два филма - на италианката Аличе Рорвахер за филма "Щастливия Лазар" (Lazzaro felice) и на иранците Джафар Панахи и Надер Саейвар за филма "Три лица" (Se rokh). 

Италианският актьор Марчело Фонте бе отличен с наградата за най-добра мъжка роля за драмата "Кучкарят" ("Dogman") на режисьора Матео Гароне. 

Казахстанската актриса Самал Еслямова спечели наградата за най-добра женска роля играта й в руския филм "Айка" на режисьора Сергей Дворцевой, който също е роден в Казахстан. Филмът е социална драма, разказваща историята на млада нелегална имигрантка от Киргизстан - Айка, която е принудена да се откаже от новороденото си дете и се опитва да оцелее в жестоката реалност на съвременна Москва. 

Наградата "Златна камера", присъждана в паралелната секция "Особен поглед" за най-добър режисьорски дебют, спечели филмът "Момиче" (Girl) на белгиеца Лукас Донт. Филмът получи и наградата на Международната асоциация на кинокритиците FIPRESCI (ФИПРЕССИ).

Австралиецът Чарлз Уилямс спечели наградата "Златна палма" за късометражен филм с "Всички тези създания". 

"Пътят на Самуни" на Стефано Савона спечели наградата за документален филм "Златно око". Филмът е за избиването на едно семейство в ивицата Газа по време на операция на израелската армия.

Темата за сексуалните посегателства в киното беше засегната и на закриването на 71-ия кинофестивал в Кан. Италианската актриса Азиа Ардженто каза, че сред публиката има провинили се, които още не са изобличени. 

Кинофестивалът в Кан беше закрит с прожекция на филма "Човекът, който уби Дон Кихот" на Тери Гилиъм.