Ad Config - Website header

 

Article_top

Екотаксите за старите автомобили трябва да се вдигнат, каза преди повече от месец министърът на околната среда и водите Нено Димов - и те се вдигнаха, става ясно от проект, пуснат от МОСВ за обществено обсъждане. Предвижда се промените да влязат в сила от 1 януари 2019 г., като само таксата за електромобили от 102 лева ще се въведе от 1 януари 2022 г.

Екоминистерството предлага и по-строги правила за рециклирането на излезли от употреба гуми и масла, засягащи пунктовете с лиценз да ги оползотворяват.

За коли, които са на повече от 10 години, екотаксата, плащана еднократно при първа регистрация, се увеличава с 43 лева и от 267 стойността й нараства на 310 лева. Плаща се само за леки, лекотоварни коли под 3.5 тона и автомобили с висока проходимост. Това показват приложенията към пакет от документи, които Министерството на околната среда и водите пусна за обществено обсъждане.

Ако моторното превозно средство е между 5 и 10 години, таксата става 290 лева спрямо сегашните 253 лева.

За колите, които не са толкова стари обаче, има намаление - тези под 5 години стават 194 лева вместо настоящите 200 лева, за новите поевтинява на 146 - сега е 125 лева.

Според "24 часа" МОСВ предвижда продуктови такси и за категории МПС, за които досега е нямало. За микробуси с над 8 места и за товарни коли до 12 тона се въвежда такса, като за новите тя ще е 625 лева и се увеличава с възрастта на возилото, докато стигне 1550 лева за превозните средства над 10 години.

Този път от обхвата на таксите не са изпуснати тировете, които досега липсваха. Мотивите са, че те са сред най-големите замърсители и затова за нов автобус и камион над 12 тона екотаксата е 938 лева, а над 10-годишните возила ще може да се регистрират срещу 2325 лева.

При хибридните коли, които се движат с ток или с бензин и дизел, таксата започва от 100 лева за новите и стига до 255 лева за най-старите коли.

Екотаксите се налагат съгласно законовотото изискване на Закона за опазване на околната среда, че "Лицата, притежаващи моторни превозни средства, които чрез своето устройство, действие или използвано гориво причиняват замърсяване на атмосферния въздух, нарушаване на озоновия слой и промяна в климата, заплащат еднократно при първа регистрация екотакса в размер и по ред, определени с акт на Министерския съвет."

Приходите от екотаксите постъпват в Предприятието за управление на дейностите по опазване на околната среда (ПУДООС), което за 2017 г. има годишни приходи от 5.8 милиона лева.

 
Снимка БГНЕС

Екотаксите за старите автомобили трябва да се вдигнат, каза преди повече от месец министърът на околната среда и водите Нено Димов - и те се вдигнаха, става ясно от проект, пуснат от МОСВ за обществено обсъждане. Предвижда се промените да влязат в сила от 1 януари 2019 г., като само таксата за електромобили от 102 лева ще се въведе от 1 януари 2022 г.

Екоминистерството предлага и по-строги правила за рециклирането на излезли от употреба гуми и масла, засягащи пунктовете с лиценз да ги оползотворяват.

За коли, които са на повече от 10 години, екотаксата, плащана еднократно при първа регистрация, се увеличава с 43 лева и от 267 стойността й нараства на 310 лева. Плаща се само за леки, лекотоварни коли под 3.5 тона и автомобили с висока проходимост. Това показват приложенията към пакет от документи, които Министерството на околната среда и водите пусна за обществено обсъждане.

Ако моторното превозно средство е между 5 и 10 години, таксата става 290 лева спрямо сегашните 253 лева.

За колите, които не са толкова стари обаче, има намаление - тези под 5 години стават 194 лева вместо настоящите 200 лева, за новите поевтинява на 146 - сега е 125 лева.

Според "24 часа" МОСВ предвижда продуктови такси и за категории МПС, за които досега е нямало. За микробуси с над 8 места и за товарни коли до 12 тона се въвежда такса, като за новите тя ще е 625 лева и се увеличава с възрастта на возилото, докато стигне 1550 лева за превозните средства над 10 години.

Този път от обхвата на таксите не са изпуснати тировете, които досега липсваха. Мотивите са, че те са сред най-големите замърсители и затова за нов автобус и камион над 12 тона екотаксата е 938 лева, а над 10-годишните возила ще може да се регистрират срещу 2325 лева.

При хибридните коли, които се движат с ток или с бензин и дизел, таксата започва от 100 лева за новите и стига до 255 лева за най-старите коли.

Екотаксите се налагат съгласно законовотото изискване на Закона за опазване на околната среда, че "Лицата, притежаващи моторни превозни средства, които чрез своето устройство, действие или използвано гориво причиняват замърсяване на атмосферния въздух, нарушаване на озоновия слой и промяна в климата, заплащат еднократно при първа регистрация екотакса в размер и по ред, определени с акт на Министерския съвет."

Приходите от екотаксите постъпват в Предприятието за управление на дейностите по опазване на околната среда (ПУДООС), което за 2017 г. има годишни приходи от 5.8 милиона лева.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията