Ad Config - Website header

 

Article_top

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков съобщи по време на парламентарния контрол, че има има проявен инвеститорски интерес от няколко чуждестранни фирми към проекта за Дунав мост 3 - при Силистра-Кълъраш. Българската и румънската общини работят активно за новото мостово съоръжение, което е включено в градоустройствения план на Силистра, предаде БТА.

На 29 юни в България ще пристигне румънският колега на Нанков и тогава се очаква да бъдат подновени разговорите по тази и други теми, като сред детайлите в разговорите ще е и създаването на българо-румънска проектна компания по аналогия с проекта за Дунав мост 2. Тогава ще се разгледат и заявените намерения от международни финансови институции и компании за реализирането на проекта, допълни министърът. Анализ на трафиците доказал жизнеспособността и икономическата обосновка на проекта и от гледна точка на бъдещото му концесиониране.

Нанков посочи, че основният проблем пред строителството на подобни съоръжения е осигуряването на финансиране за изграждането им и състоянието на довеждащата инфраструктура. Средства не могат да се осигурят от оперативните програми "Транспорт" и "Региони в растеж", както и по механизма за свързана Европа. Това не може да стане и по програмата за трансгранично сътрудничество с Румъния, заради ограничения й бюджет. Това означава, че финансиране може да се търси от частни стратегически инвеститори чрез публично-частно партньорство, допълни министърът.

Първият мост, който свързва България и Румъния, е изграден при Русе-Гюргево и е известен като Моста на дружбата, построен само за 24 месеца и пуснат в експлоатация през 1954 г.

Вторият е при Видин-Калафат и се реализира в мандатите на четири правителства. В края на миналия век, по време на кабинета на Иван Костов, се роди идеята за него. Следващият - на Симеон Сакскобургготски, започна процедурата по избор на изпълнител на строителството, а тройната коалиция при Сергей Станишев избра фирмата. Но рязането на лентата направи Бойко Борисов като премиер на първото си правителство.

Ако се реализира и третият мост - при Силистра, по протежение на 430-километровата обща водна линия между България и Румъния ще има достатъчно свързаност.  

 
Вторият Дунав мост при Видин-Калафат. Снимка БГНЕС

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков съобщи по време на парламентарния контрол, че има има проявен инвеститорски интерес от няколко чуждестранни фирми към проекта за Дунав мост 3 - при Силистра-Кълъраш. Българската и румънската общини работят активно за новото мостово съоръжение, което е включено в градоустройствения план на Силистра, предаде БТА.

На 29 юни в България ще пристигне румънският колега на Нанков и тогава се очаква да бъдат подновени разговорите по тази и други теми, като сред детайлите в разговорите ще е и създаването на българо-румънска проектна компания по аналогия с проекта за Дунав мост 2. Тогава ще се разгледат и заявените намерения от международни финансови институции и компании за реализирането на проекта, допълни министърът. Анализ на трафиците доказал жизнеспособността и икономическата обосновка на проекта и от гледна точка на бъдещото му концесиониране.

Нанков посочи, че основният проблем пред строителството на подобни съоръжения е осигуряването на финансиране за изграждането им и състоянието на довеждащата инфраструктура. Средства не могат да се осигурят от оперативните програми "Транспорт" и "Региони в растеж", както и по механизма за свързана Европа. Това не може да стане и по програмата за трансгранично сътрудничество с Румъния, заради ограничения й бюджет. Това означава, че финансиране може да се търси от частни стратегически инвеститори чрез публично-частно партньорство, допълни министърът.

Първият мост, който свързва България и Румъния, е изграден при Русе-Гюргево и е известен като Моста на дружбата, построен само за 24 месеца и пуснат в експлоатация през 1954 г.

Вторият е при Видин-Калафат и се реализира в мандатите на четири правителства. В края на миналия век, по време на кабинета на Иван Костов, се роди идеята за него. Следващият - на Симеон Сакскобургготски, започна процедурата по избор на изпълнител на строителството, а тройната коалиция при Сергей Станишев избра фирмата. Но рязането на лентата направи Бойко Борисов като премиер на първото си правителство.

Ако се реализира и третият мост - при Силистра, по протежение на 430-километровата обща водна линия между България и Румъния ще има достатъчно свързаност.  

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Трябва ли България да приеме еврото?