Фейсбук и Туитър обявиха снощи промяна в правилата си, предаде Асошиейтед прес.

Туитър заяви, че рекламодателите, платили за политически реклами за САЩ ще трябва да се идентифицират и да доказват, че се намират в страната, като предоставят проверен адрес за кореспонденция. Новите правила ще се отнасят до всички реклами, които може да повлияят на резултатите от избори. Гугъл и Фейсбук вече обявиха подобни мерки за проверка, готвейки се за изборите в САЩ в средата на президентския мандат на Доналд Тръмп.

Снощи Фейсбук съобщи, че ще разширява изискванията си към рекламите, които засягат разделящи обществеността въпроси като контрола над оръжията и абортите, дори ако самите реклами не подкрепят конкретен кандидат. Когато потребителите кликнат върху подобна реклама, ще бъдат отвеждани на страница с допълнителна информация, включително колко хора са видели рекламата и кой е платил за нея.

Върховният съд на американския щат Калифорния постанови, че социалните медии ще трябва да предават публично достъпната информация за потребители, ако тя се изисква в съдебни дела, предаде БТА.

Адвокати на социалните медии твърдяха, че законите за защита на личните данни не позволяват това и че ответниците по подобни искове имат други начини да се сдобият с информацията. Върховният съд се намеси, след като ответник, обвинен в убийство в Сан Франциско, поиска видеозаписите и други данни, публикувани в социалните медии Фейсбук и Инстаграм от жертвата и един от свидетелите.