Ad Config - Website header

 

Article_top

Малка електрическа "летяща кола" вече е на разположение за пробни полети и за предварителни поръчки в САЩ, съобщи стартъп компанията "Кити хоук" (Kitty Hawk), финансирана от съоснователя на Гугъл (Google) Лари Пейдж, предаде Франс прес.

Машината е наречена Флайър и представлява кръстоска на летяща кола с мини хеликоптер, а управлението й е също толкова лесно като видеоигра, изтъкват експертите на "Кити хоук", като уточняват, че за това не е необходим лиценз за пилот и че това е развлекателно средство.

Изобретението, създадено да се придвижва над вода на най-много три метра от повърхността, има кабина за един човек, десет витла и прилича на дрон. Има и поплавки като при хидропланите и може да лети с максимална скорост от 32 км/ч в продължение на 12 до 20 минути без зареждане. 

Замисълът на Кити хоук е в цял свят да се използват флотилии от Флайъри за развлекателни дейности. Клиентите, проявяващи интерес да си купят Флайър, вече могат да се запишат, за да го пилотират и дори да направят предварителна поръчка, обяви компанията, без да посочва конкретна цена. Досега тя беше представила само прототип на машината.

Пробните полети се извършват край езеро близо до Лас Вегас.

"Флайър е първото лично превозно средство на Кити хоук и първи етап за превръщането на летенето в нещо всекидневно", изтъкна компанията.

Други фирми са представили вече свои проекти на летящи коли, сред които е компанията за онлайн резервиране на автомобили с шофьор Юбър (Uber).

"Кити хоук" вече тества в Нова Зеландия друг модел - Кора (Cora), нещо като летяща електрическа безпилотна кола, предназначена да се използва на принципа на авиокомпаниите, а също и като такси, като пътниците трябва да се направят резервация за пътуването. Пробният етап на Кора се очаква да продължи шест години.

Лари Пейдж и Сергей Брин основаха Гугъл през 1998 година. Пейдж все още е ръководител на Алфабет (Alphabet), компанията майка на Гугъл, но Кити хоук е негов личен проект, различен от технологичния гигант, припомня БТА.

 

Малка електрическа "летяща кола" вече е на разположение за пробни полети и за предварителни поръчки в САЩ, съобщи стартъп компанията "Кити хоук" (Kitty Hawk), финансирана от съоснователя на Гугъл (Google) Лари Пейдж, предаде Франс прес.

Машината е наречена Флайър и представлява кръстоска на летяща кола с мини хеликоптер, а управлението й е също толкова лесно като видеоигра, изтъкват експертите на "Кити хоук", като уточняват, че за това не е необходим лиценз за пилот и че това е развлекателно средство.

Изобретението, създадено да се придвижва над вода на най-много три метра от повърхността, има кабина за един човек, десет витла и прилича на дрон. Има и поплавки като при хидропланите и може да лети с максимална скорост от 32 км/ч в продължение на 12 до 20 минути без зареждане. 

Замисълът на Кити хоук е в цял свят да се използват флотилии от Флайъри за развлекателни дейности. Клиентите, проявяващи интерес да си купят Флайър, вече могат да се запишат, за да го пилотират и дори да направят предварителна поръчка, обяви компанията, без да посочва конкретна цена. Досега тя беше представила само прототип на машината.

Пробните полети се извършват край езеро близо до Лас Вегас.

"Флайър е първото лично превозно средство на Кити хоук и първи етап за превръщането на летенето в нещо всекидневно", изтъкна компанията.

Други фирми са представили вече свои проекти на летящи коли, сред които е компанията за онлайн резервиране на автомобили с шофьор Юбър (Uber).

"Кити хоук" вече тества в Нова Зеландия друг модел - Кора (Cora), нещо като летяща електрическа безпилотна кола, предназначена да се използва на принципа на авиокомпаниите, а също и като такси, като пътниците трябва да се направят резервация за пътуването. Пробният етап на Кора се очаква да продължи шест години.

Лари Пейдж и Сергей Брин основаха Гугъл през 1998 година. Пейдж все още е ръководител на Алфабет (Alphabet), компанията майка на Гугъл, но Кити хоук е негов личен проект, различен от технологичния гигант, припомня БТА.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Трябва ли България да приеме еврото?