Ad Config - Website header

 

Article_top

Над 1500 ученици на възраст между 8 и 16 години в цялата страна имаха възможността да се научат да програмират в рамките на втория учебен срок, благодарение на проекта DigitalKidZ: Училище с "отворен код".

През новата учебна 2018/2019 година планът на Министерството на образованието е компютърното моделиране да задължителен учебен предмет в клас. Така се и ражда идеята за проекта на фондация "Дигиталните деца", която от четири години работи в партньорство с министерството, Посолството на Финландия в България и редица институционални организации в областта на ИТ индустрията в подкрепа на дигиталната грамотност и уменията на 21 век. 

"Мисия на DigitalKidZ: Училище с "отворен код" е да създава подкрепящи образователни инструменти и обучения с цел модернизация на българското образование, в унисон с "компетенциите на 21 век", коментира преди месеци Ивелина Атанасова, председател на Фондация "Дигиталните деца" и създател на проекта, цитирана от БТА - "Щастлива съм, че 4 месеца по-късно, близо 60 процента от учителите в него споделят, че са имали възможността да развият нови идеи и практики в своята класната стая, 70 процента са усвоили успешно и приложили знанията от обучението по проекта, а близо 57 на сто са споделили своя опит с колеги и са допринесли за разпространяването на добрите практики."

Учителите са категорични, че наблюдават значително развитие на социалните умения при учениците си. Акценти поставят на подобряването на сътрудничеството и комуникацията, както и увеличаване на креативността, медийната грамотност и инициативността. 

"Когато децата правят нещо интересно, дават най-доброто от себе си, забавляват се, усвояват практически умения, виждат резултат от това, което правят", споделя Мая Карамфилова, учител в СУ "Летец Христо Топракчиев", Божурище.

"Уверих се, че е възможно преподаването на кодово програмиране в началното училище. Учениците са въодушевени и мотивирани и лесно овладяват принципите на програмирането", коментира Никола Кръстев, начален учител във Второ СУ "Акад. Емилиян Станев".

Преди 5 години Европейската комисия дефинира "компетенциите на 21 век" като задължителни за успеха в дигиталното общество. Уменията засягат критичното и креативно мислене, сътрудничество и комуникация. В категорията "граматически умения" влизат информационната, медийна и технологична грамотност и т.нар. житейски умения - умение за гъвкавост, инициатива, социални умения, продуктивност и управление.

Всички те са заложени в методологията на DigitalKidZ: Училище с "отворен код", по която бяха обучени преподаватели по ИКТ от избраните училища партньори. 
Проектът DigitalKidZ: Училище с "отворен код" е независим, социален и образователен проект на Фондация "Дигиталните деца" и се осъществява с подкрепата на ICN.bg.

 

Над 1500 ученици на възраст между 8 и 16 години в цялата страна имаха възможността да се научат да програмират в рамките на втория учебен срок, благодарение на проекта DigitalKidZ: Училище с "отворен код".

През новата учебна 2018/2019 година планът на Министерството на образованието е компютърното моделиране да задължителен учебен предмет в клас. Така се и ражда идеята за проекта на фондация "Дигиталните деца", която от четири години работи в партньорство с министерството, Посолството на Финландия в България и редица институционални организации в областта на ИТ индустрията в подкрепа на дигиталната грамотност и уменията на 21 век. 

"Мисия на DigitalKidZ: Училище с "отворен код" е да създава подкрепящи образователни инструменти и обучения с цел модернизация на българското образование, в унисон с "компетенциите на 21 век", коментира преди месеци Ивелина Атанасова, председател на Фондация "Дигиталните деца" и създател на проекта, цитирана от БТА - "Щастлива съм, че 4 месеца по-късно, близо 60 процента от учителите в него споделят, че са имали възможността да развият нови идеи и практики в своята класната стая, 70 процента са усвоили успешно и приложили знанията от обучението по проекта, а близо 57 на сто са споделили своя опит с колеги и са допринесли за разпространяването на добрите практики."

Учителите са категорични, че наблюдават значително развитие на социалните умения при учениците си. Акценти поставят на подобряването на сътрудничеството и комуникацията, както и увеличаване на креативността, медийната грамотност и инициативността. 

"Когато децата правят нещо интересно, дават най-доброто от себе си, забавляват се, усвояват практически умения, виждат резултат от това, което правят", споделя Мая Карамфилова, учител в СУ "Летец Христо Топракчиев", Божурище.

"Уверих се, че е възможно преподаването на кодово програмиране в началното училище. Учениците са въодушевени и мотивирани и лесно овладяват принципите на програмирането", коментира Никола Кръстев, начален учител във Второ СУ "Акад. Емилиян Станев".

Преди 5 години Европейската комисия дефинира "компетенциите на 21 век" като задължителни за успеха в дигиталното общество. Уменията засягат критичното и креативно мислене, сътрудничество и комуникация. В категорията "граматически умения" влизат информационната, медийна и технологична грамотност и т.нар. житейски умения - умение за гъвкавост, инициатива, социални умения, продуктивност и управление.

Всички те са заложени в методологията на DigitalKidZ: Училище с "отворен код", по която бяха обучени преподаватели по ИКТ от избраните училища партньори. 
Проектът DigitalKidZ: Училище с "отворен код" е независим, социален и образователен проект на Фондация "Дигиталните деца" и се осъществява с подкрепата на ICN.bg.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета

Трябва ли България да приеме еврото?