Ad Config - Website header

 

Article_top

"Пилотите ни летят на санитарния минимум, което е буквално убийствено. Този проблем е неглижиран с години.”

Думите са на началника на авиобаза „Крумово” ген. Димитър Иванов ден след като хеликоптер Ми-17 падна при тренировъчен полет, двамата пилоти загинаха, а инжеренът, който е бил на борда, е в болница. 

Ген. Иванов обясни пред Нова тв, че един час във въздуха с вертолет струва около 7000 лева.

„Всеки пилот трябва да поддържа подготовката си и във всеки момент да е готов да излети и да се включи в спасителна мисия”, категоричен бе началникът на авиобазата.

Той каза още, че тя функционира при постоянен недостиг на финансиране. Постоянно се усещал недостиг и на резервни части за машините, особено за руската техника, разказа още генералът. 

Според данните на военните българските пилоти летят над 10 пъти по-малко, отколкото изискват стандартите на НАТО.

Все още няма отговор каква е причината на трагедията с падналия хеликоптер. Ген. Иванов информира, че във вторник е свалена черната кутия на разбилата се машина, но информацията от нея тепърва ще се анализира.

Коментарите от вчерашния ден, в това число и на вицепремиера и военен министър Красимир Каракачанов, бяха, че е по-вероятно инцидентът да е заради техническа неизправност на вертолета, отколкото да става дума за човешка грешка - защото и двамата загинали пилоти са изключително опитни.

 

 

"Пилотите ни летят на санитарния минимум, което е буквално убийствено. Този проблем е неглижиран с години.”

Думите са на началника на авиобаза „Крумово” ген. Димитър Иванов ден след като хеликоптер Ми-17 падна при тренировъчен полет, двамата пилоти загинаха, а инжеренът, който е бил на борда, е в болница. 

Ген. Иванов обясни пред Нова тв, че един час във въздуха с вертолет струва около 7000 лева.

„Всеки пилот трябва да поддържа подготовката си и във всеки момент да е готов да излети и да се включи в спасителна мисия”, категоричен бе началникът на авиобазата.

Той каза още, че тя функционира при постоянен недостиг на финансиране. Постоянно се усещал недостиг и на резервни части за машините, особено за руската техника, разказа още генералът. 

Според данните на военните българските пилоти летят над 10 пъти по-малко, отколкото изискват стандартите на НАТО.

Все още няма отговор каква е причината на трагедията с падналия хеликоптер. Ген. Иванов информира, че във вторник е свалена черната кутия на разбилата се машина, но информацията от нея тепърва ще се анализира.

Коментарите от вчерашния ден, в това число и на вицепремиера и военен министър Красимир Каракачанов, бяха, че е по-вероятно инцидентът да е заради техническа неизправност на вертолета, отколкото да става дума за човешка грешка - защото и двамата загинали пилоти са изключително опитни.

 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Трябва ли България да приеме еврото?