Първата руска кола Sol, която се захранва от слънчеви панели, ще бъде тествана на пистата в Сочи на 20 юни. Руските медии съобщиха новината, позовавайки се на местната управа. 

Тестването на автомобила ще бъде извършено от група пилоти на Polytech Solar Team. Колата със слънчева енергия може да развива скорост до 120 км/ч. Разработена е предимно за спортни състезания.

Корпусът на соларния автомобил, както и някои елементи от ходовата част са изработени от въглеродни влакна. Този материал все още се използва предимно в производството на въздухоплавателни средства и на военно оборудване.

На покрива на автомобила са инсталирани слънчеви панели с обща площ от 4 кв. метра. За безопасността на водача е монтирана стоманена рама.

Руският президент Путин разглежда първия соларен автомобил, разработен от екип от Политехническия университет в Санкт Петербург.

През април първият руски автомобил на слънчева енергия бе показан на президента Владимир Путин. След това Путин посети Политехническия университет в Санкт Петербург, който се занимаваше с разработката на проекта. Според инженерите автомобилът се зарежда по време на движение.

Междувременно полицията в Москва получи 30 електрически мотоциклета "Иж Пулсар" и 4 електрически автомобила "Овум" за патрулиране в руската столица. Оборудването е произведено по поръчка на московския департамент по транспорта на концерна "Калашников".

Русия и новата генерация автомобили

Ръстът на продажби на електрическите коли има своя бум в много развити западни държави, но в Русия продажбите са твърде малко. Общото мнение е, че те едва ли ще намерят почва в страна с толкова суров климат, недоразвита инфраструктура и евтино гориво за коли с мотори, коментират от S&P Global Platts.

Но руският интерес нараства - през 2017 г. Русия отбелязва 28% ръст на покупките на електромобили, което е в съответствие с глобалните тенденции, но пазарът й остава незначителен. През миналата година бяха продадени само 82 електрически коли, което доведе до общо 1771 регистрирани в края на годината, според анализаторската компания Autostat, специализирана в автомобилните пазари. 

(За сравнение в България, чието население е повече от 20 пъти по-малко от това на Руската федерация, са регистрирани около 500 електромобила. Бел.р.)

В Китай, най-бързо развиващият се EV-пазар в света, за 2017 г. продажбите са достигнали до 603 300 леки коли, което е ръст от 72% на годишна база, показват данните на EV-Volumes. В глобален план продажбите на електрически автомобили бяха оценени на около 20 000 на месец, тъй като общите годишни продажби достигнаха 1 милион за първи път.

Русия все още е изправена пред някои ключови предизвикателства за растежа на тази индустрия, включително невероятно студените зими, които биха могли да повлияят на търсенето. В Москва, най-големия пазар за електромобили в Русия, има само 53 станции за зареждане, но плановете на компанията MOESK са да ги увеличи на над 150 през 2019 г. За сравнение, Париж, чието население е с 30% по-малобройно от това на Москва, разполага с над 750 станции за зареждане.

"В обозримо бъдеще няма големи перспективи за електрическите возила в Русия поради високата им цена и сравнително евтиния бензин", казва анализаторът от Vygon Александър Билкин. "Но има вероятност нулевите мита за внос, ползите от паркирането и разширяването на инфраструктурата за зареждане да променят тази тенденция".