Правителството на Макрон реши да намали ограничението за скоростта от 90 км/ч на 80 км/ч по второстепенните пътища на страната. Мярката се оказа крайно непопулярна сред французите, пише Би Би Си.

Около 20 хил. знака, които посочват, че ограничението е 90 км/ч, ще изчезнат. Въвеждането на изискването за по-бавно движение с 10 км/ч по 400 хил. км, които оформят второстепенната пътна мрежа на Франция, е част от дългосрочната кампания на правителството за борба срещу смъртността по пътищата.

Според пътната полиция новото ограничение ще спести между 300 и 400 живота всяка година - основно, защото спирачният път ще бъде по-кратък и инцидентите, които могат да се случат на пътя, ще бъдат по-малко смъртоносни. 

Последното голямо намаление на смъртните случаи от автомобилни катастрофи беше в началото на 21 век при управлението на президента Жак Ширак - тогава бяха въведени радарите и нарушителите на ограниченията на скоростта се третираха с нулева толерантност. Но през последните години спря тенденцията за намаляване на броя на смъртните случаи по пътищата на страната. 

През 2017 г. 3684 французи изгубиха живота си в пътни инциденти.

Намеренията за новата мярка са добри. Но така изглежда смята правителството, французите не са на това мнение.Според социологическите проучвания доминиращата реакция е отрицателна. Повечето шофьори са на мнение, че намаляването на скоростта не е необходимо и ще затрудни всекидневието им. Други виждат в това опит на държавата да събира още глоби.

Враждебността към намаляването на скоростта е толкова широко разпространена, че дори привържениците на Макрон се готвят да му се противопоставят. Множество депутати от  неговата "La République en Marche" се присъединиха към призивите законът да бъде променен така че ограниченията на скоростта да се въведат само за онези пътища, за които статистиката показва, че са особено опасни.

Кристоф Жеретие, депутат от партията на Макрон от селския департамент Корез обяснява, че новата мярка ще доведе до това много шофьори да бъдат глобявани и да загубят шофьорските си книжки.

"В този район липсата на книжка означава липса на работа", обяснява той.

Смъртните случаи при пътни инциденти в ЕС - 2001 до 2017 г.

Президентът Еманюел Макрон е раздвоен между подкрепата за своя премиер, който е двигател на тази промяна, и осъзнаването, че ограничението е твърде непопулярно в селските райони, където френският държавен глава и без това има имиджа на градски хитрец. Скоро Макрон обяви в тв интервю, че действието на ограничението от 80 км/ч ще бъде оценено след две години и ако се види, че то не дава нужния резултат, може да бъде отменено. 

Смъртни случаи в пътни инциденти за ЕС през 2017 г.