Главният изпълнителен директор на германския автомобилен производител "Ауди" Руперт Щадлер е бил арестуван, съобщиха от "Фолксваген груп" (част от която е "Ауди"), предава Би Би Си.

Говорител на автомобилния гигант заяви:

"Потвърждаваме, че г-н Щадрел е бил арестуван тази сутрин."

Миналата седмица, близо 3 години след избухването на скандала с манипулиране на данните за вредни емисии от автомобили на "Фолксваген", мюнхенската прокуратура съобщи, че вече проверява 20 заподозрени и че са били претърсени апартаментите на Щадлер и на още един член на управителния съвет на "Ауди". Двамата са разследвани за евентуална измама и за фалшиви реклами, както и за предполагаемата им роля в това да се изкарват на европейския пазар автомобили с незаконен софтуер. Мюнхенската прокуратура обяви в изявление тази сутрин, че е издала заповед за ареста на Щадлер като част от разследването и че той ще бъде задържан, за да не може да възпрепятства разследването.

"Ауди" е част от скандала с дизеловите емисии, който разтресе "Фолксваген".

През миналия месец от "Ауди" признаха, че още 60 хил. автомобила от моделите А6 и А7 са с дизелови двигатели, които имат софтуерни проблеми.

Т. нар. Дизелгейт избухна за първи път през септември 2015 г. 

"Фолксваген" призна, че близо 600 хил. коли, продадени в САЩ, са били снабдени с устройства, с които по-лесно да преминават през тестовете за вредни емисии. В продължение на повече от пет години чрез специален софтуер от компанията са преправяли тестовете за вредни емисии на своите среден клас дизелови коли, продавани в САЩ. Чрез по-добрите, но фалшифицирани резултати германската компания е успяла да пробие на американския пазар, особено в западните щати, и така да стимулира продажбите си.

От компанията признаха, че има инсталиран софтуер в 11 млн. коли по света, които са с сдизелови двигтели, който показва кога те са проверявани и намалява емисиите им. 

На открито нивата на емисиите са по-високи, отколкото при лабораторни условия, с над 40 пъти.

През януари 2017 г. от "Фолксваген" се признаха за виновни, компанията беше осъдена да плати на американското правителство 4,3 милиарда долара.