Италианският моден гигант "Бенетон", добре известен с предпочитанията си към ярките цветове и най-вече към скандалните реклами, може би не е така могъщ, както преди години. Но компанията влезе отново в новините заради реклама, която удари Европа право в сърцето - кризата с мигрантите, пише "Ню Йорк таймс".

"Бенетон" използва две снимки от скорошна операция на благотворителната френско-германска организация SOS Méditerranée за спасяването на мигранти. Това предизвика вълна от протести, че рекламата е експлоатираща и безчувствена.

[[nid:53354]]

Едната снимка показва как хуманитарните работници раздават спасителни жилетки на мигранти на лодка близо до бреговете на Либия. На другата има жени и техните деца в спасителен пункт в Италия.   

Организацията, осъществила спасителната операция на 9 юни остро реагира срещу "Бенетон" и обяви, че няма нищо общо с рекламната кампания.

"SOS Méditerranée" напълно се разграничава от тази кампания, която показва снимка, направена, когато нашият екип е спасявал хора в беда в морето", казаха от организацията в изявление. Според тях човешката трагедия никога не трябва да бъде използвана за комерсиални цели.

Дори италианският вътрешен министър Матео Салвини - който е лидер на антиимигрантката Лига, която иска да изгони от страната хиляди незаконни имигранти, разкритикува "Бенетон" като написа в туитър: "Аз единствен ли смятам това за жалко".

Имигрантската криза е чувствителна тема в Европа, тя буди разгорещени дебати за това кой трябва да носи отговорност за потока от хора, които идват по море или преминават нелегално граници.

По-рано този месец Италия отказа да пусне кораба "Акуариус" с 600 мигранти на борда, който накрая беше приет от Испания, а между Рим и Париж имаше остра размяна на реплики.

Преди ден Матео Салвини обяви, че страната му няма да допусне до пристанищата си друг кораб, спасил 224 мигранти, плаващ под холандски флаг и собственост на германска неправителствена организация. Според италианския вътрешен министър Холандия трябвало да прибере мигрантите.