Ad Config - Website header

 

Article_top

Вицепремиерът Валери Симеонов отново застана на по-"непопулярна" сред управляващите позиция, а и обвини депутат от коалицията, на която е съпредседател - "Обединени патриоти" - в лобизъм.

Този път поводът са промените в Закона за горивата, чийто първи вносител е депутатът от "Обединени патриоти" Емил Димитров. От седмица заради проекта има протести. Защитниците му твърдят, че щял да "изсветли" пазара, а критиците - че ще закрие малките търговци.

"Новият закон за горивата е отвратителен лобистки закон, насочен към обслужването на големи фирми за горива, на първо място "Лукойл" и другите такива, които са обсебили 80% от пазара", обяви пред БНТ Симеонов.

След което посочи и кой според него е отговорен за това:

"Тук става въпрос за прокарване на лобистки текстове чрез определени хора. Не е вярно, че законът е внесен от групата на "Обединени патриоти", моят приятел Емил Димитров го е прокарал", обяви вицепремиерът.

Проектът е наречен Закон за административното регулиране на икономически дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход, и от асоциацията, която обединява големите фирми, настояват от дълго време за промените. В БПГА членуват "Шел", "Лукойл", ОМВ, "Инса ойл", "Ромпетрол", "Петрол", "Синергон", "Приста ойл" и още няколко големи фирми. Неотдавна асоциацията напусна "Инса ойл". Новият законопроект бе лансиран от Емил Димитров-Ревизоро, който е председател на комисията за наблюдение на приходните агенции и борба със сивата икономика и контрабандата, но е подписан от депутати от всички парламентарни групи. 

След като започнаха протестите, няколко народни представители оттеглиха подписите си. 

Според проекта фирмите, които търгуват, складират или транспортират горива, ще минат на регистрационен режим към Министерството на икономиката. Изискванията пред тях са: висок уставен капитал от поне 3 милиона лева за търговците на едро и за собствениците на данъчни складове, за търговците на дребно - 20 000 лева; управителите им да имат висше образование и поне 5 години осигурителен стаж; обезпечение или банкова гаранция за 500 000 лева и др.

Валери Симеонов обаче бе категоричен днес, че целта на въпросния законопроект е целият пазар на горива да бъде предоставен на няколко фирми - "знаете за "Лукойл", където е Валентин Златев, приятел на Емил Димитров".

Вицепремиерът обясни, че "Лукойл Нефтохим" - Бургас, плаща нула стотинки на държавата, тъй като за последните 10 години няма никаква печалба.

"В същото време фирмата майка "Лукойл" - Руска федерация, има 120-150 млрд. лв. печалба. Разбирате, че става въпрос за източване на печалби", допълни Симеонов.

Той е категоричен, че ако новите текстове бъдат прокарани, цените на горивата ще скочат, защото големите фирми ще монополизират пазара, а цената пада там, където има конкуренция.

"Не трябва да се позволява монополизация на който и да било бранш в България, а непрекъснато има такива опити", допълни Симеонов.

По думите му сив сектор при горивата има, но той е в много по-малък от сочените от защитниците на новия закон размер от 1 млрд. лв. годишно.

 

Вицепремиерът Валери Симеонов отново застана на по-"непопулярна" сред управляващите позиция, а и обвини депутат от коалицията, на която е съпредседател - "Обединени патриоти" - в лобизъм.

Този път поводът са промените в Закона за горивата, чийто първи вносител е депутатът от "Обединени патриоти" Емил Димитров. От седмица заради проекта има протести. Защитниците му твърдят, че щял да "изсветли" пазара, а критиците - че ще закрие малките търговци.

"Новият закон за горивата е отвратителен лобистки закон, насочен към обслужването на големи фирми за горива, на първо място "Лукойл" и другите такива, които са обсебили 80% от пазара", обяви пред БНТ Симеонов.

След което посочи и кой според него е отговорен за това:

"Тук става въпрос за прокарване на лобистки текстове чрез определени хора. Не е вярно, че законът е внесен от групата на "Обединени патриоти", моят приятел Емил Димитров го е прокарал", обяви вицепремиерът.

Проектът е наречен Закон за административното регулиране на икономически дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход, и от асоциацията, която обединява големите фирми, настояват от дълго време за промените. В БПГА членуват "Шел", "Лукойл", ОМВ, "Инса ойл", "Ромпетрол", "Петрол", "Синергон", "Приста ойл" и още няколко големи фирми. Неотдавна асоциацията напусна "Инса ойл". Новият законопроект бе лансиран от Емил Димитров-Ревизоро, който е председател на комисията за наблюдение на приходните агенции и борба със сивата икономика и контрабандата, но е подписан от депутати от всички парламентарни групи. 

След като започнаха протестите, няколко народни представители оттеглиха подписите си. 

Според проекта фирмите, които търгуват, складират или транспортират горива, ще минат на регистрационен режим към Министерството на икономиката. Изискванията пред тях са: висок уставен капитал от поне 3 милиона лева за търговците на едро и за собствениците на данъчни складове, за търговците на дребно - 20 000 лева; управителите им да имат висше образование и поне 5 години осигурителен стаж; обезпечение или банкова гаранция за 500 000 лева и др.

Валери Симеонов обаче бе категоричен днес, че целта на въпросния законопроект е целият пазар на горива да бъде предоставен на няколко фирми - "знаете за "Лукойл", където е Валентин Златев, приятел на Емил Димитров".

Вицепремиерът обясни, че "Лукойл Нефтохим" - Бургас, плаща нула стотинки на държавата, тъй като за последните 10 години няма никаква печалба.

"В същото време фирмата майка "Лукойл" - Руска федерация, има 120-150 млрд. лв. печалба. Разбирате, че става въпрос за източване на печалби", допълни Симеонов.

Той е категоричен, че ако новите текстове бъдат прокарани, цените на горивата ще скочат, защото големите фирми ще монополизират пазара, а цената пада там, където има конкуренция.

"Не трябва да се позволява монополизация на който и да било бранш в България, а непрекъснато има такива опити", допълни Симеонов.

По думите му сив сектор при горивата има, но той е в много по-малък от сочените от защитниците на новия закон размер от 1 млрд. лв. годишно.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета