Все по-широката употреба на презареждаеми хибридни автомобили от частни лица и търговци е най-доброто средносрочно решение за намаляване вредното въздействие на транспорта върху околната среда, сочи изследване, цитирано от Франс прес.

Авторите на проучването определят като контрапродуктивна и надпреварата за достигане на максимална автономност при електрическите коли.

Докладът на френската Агенция по околна среда и управление на енергията (Ademe) има за цел да сравни икономическата обоснованост (цената за притежаване на кола, включително евентуални помощи за закупуване) и екологичния ефект до 2030 година на автомобили с различни видове двигатели (дизелов, бензинов, хибриден, електрически).

Както може да се очаква, бъдещето на дизеловите и бензиновите двигатели изглежда обречено през 2030 година освен при сегмента на големите камиони в резултат на конкуренцията на електрическите технологии и на все по-твърдите политики за защита на околната среда.

Авторите на проучването изтъкват, че както изглежда, бъдещето на малката градска кола принадлежи на електромобилите.

Докато много автомобилостроители масово залагат на електрическите коли, опитвайки се да увеличат тяхната автономност, проучването показва, че тези технологии, които ще стават все по-рентабилни с намаляването на цените на батериите и помощите за купуване на електромобил, могат да се изправят пред силната конкуренция на хибридните коли.

Трябва да се внимава с надпреварата за по-голяма автономност, тъй като тя води до употребата на по-големи и по-тежки батерии, които оскъпяват колата, производството им е вредно за околната среда.

Тъкмо обратното - презареждаемите хибридни коли са с по-малки батерии и те имат по-малко вредно отражение върху околната среда, по-специално при всекидневни разстояния под 50 километра, макар че цената им все още е пречка за тяхното развитие.

Освен това тези превозни средства трябва да се използват редовно, а батерията им да се зарежда всеки ден, за да се използва максимално употребата им в електрически режим, уточняват авторите на проучването.

Все пак заключението в доклада е, че за да се намалят парниковите емисии от транспорта, оптималното решение е да се използва обществен транспорт, независимо дали електрически или хибриден.

В този случай също хибридните автобуси в краткосрочен план се оказват "междинно решение, представляващо добра алтернатива на конвенционалния дизелов автобус" в очакване на момента, когато цените на изцяло електрическите автобуси ще намалеят.

БТА