Ad Config - Website header

 

Article_top

Американският производител на електромобили "Тесла" (Tesla) потвърди, че ще построи първия си завод извън САЩ в Шанхай според споразумение, сключено снощи, предаде Асошиейтед прес. 

Компанията ще бъде първият автомобилостроител в Китай, който ще е изцяло чуждестранна собственост. 

Тесла допълни, че строителството ще започне в близко бъдеще, веднага щом бъдат получени необходимите разрешителни. Производството ще започне две или три години след това и в крайна сметка ще достигне 500 000 коли годишно. 

Не са обявени финансови детайли по сделката. 

Изявление на шанхайските власти посочва, че това ще бъде най-голямата чуждестранна инвестиция в историята на китайския мегаполис. Той вече е база на съвместни дружества между Дженерал мотърс (General Moros) и Фолксваген (Volkswagen) и китайски държавен автомобилостроител. 

Споразумението е било подписано тържествено в присъствието на шефа на Тесла Илон Мъск, кмета на Шанхай Ин Юн и други представители на китайските власти. 

Тесла е най-големият световен пазар за електромобили, но компаниите се въздържат да прехвърлят производство там заради изискванията за споделяне на технологии с китайски партньори, които биха могли да им станат конкуренти. 
Тесла продава автомобили в Китай от 2014 година, доставяни от завода й в Калифорния, което добавя мито от 15 процента към цената. Въпреки това Китай бързо стана вторият по значимост пазар за компанията след САЩ. 
Тя е сред фирмите, засегнати от допълнителните мита от 25 процента, които Пекин въведе като отговор на митата на президента Доналд Тръмп.

 

Американският производител на електромобили "Тесла" (Tesla) потвърди, че ще построи първия си завод извън САЩ в Шанхай според споразумение, сключено снощи, предаде Асошиейтед прес. 

Компанията ще бъде първият автомобилостроител в Китай, който ще е изцяло чуждестранна собственост. 

Тесла допълни, че строителството ще започне в близко бъдеще, веднага щом бъдат получени необходимите разрешителни. Производството ще започне две или три години след това и в крайна сметка ще достигне 500 000 коли годишно. 

Не са обявени финансови детайли по сделката. 

Изявление на шанхайските власти посочва, че това ще бъде най-голямата чуждестранна инвестиция в историята на китайския мегаполис. Той вече е база на съвместни дружества между Дженерал мотърс (General Moros) и Фолксваген (Volkswagen) и китайски държавен автомобилостроител. 

Споразумението е било подписано тържествено в присъствието на шефа на Тесла Илон Мъск, кмета на Шанхай Ин Юн и други представители на китайските власти. 

Тесла е най-големият световен пазар за електромобили, но компаниите се въздържат да прехвърлят производство там заради изискванията за споделяне на технологии с китайски партньори, които биха могли да им станат конкуренти. 
Тесла продава автомобили в Китай от 2014 година, доставяни от завода й в Калифорния, което добавя мито от 15 процента към цената. Въпреки това Китай бързо стана вторият по значимост пазар за компанията след САЩ. 
Тя е сред фирмите, засегнати от допълнителните мита от 25 процента, които Пекин въведе като отговор на митата на президента Доналд Тръмп.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета