Ad Config - Website header

 

Article_top

Испанският боен флот отново не успя да вземе на въоръжение подводницата S-80, предаде Би Би Си.

Тя заседна, след като се оказа, че не може да се побере в дока си.

Съвсем наскоро бойният съд претърпя изключително скъп ремонт. Причина бе грешка при построяването, поради която той имаше проблеми да се задържи на повърхността.

След направените промени доковете в пристанището Картахена не могат да поберат подводницата, която сега носи името S-80 Plus. Отгоре на всичко цената й скочила почти двойно. В момента тя е почти 1 милиард евро.

Първоначалният проблем с S-80 се появил през 2013 г. Тогава тя била със 100 тона по-тежка от необходимото. В резултат подводницата лесно се потапяла, но с големи мъки излизала на повърхността.

Грешката дошла, затова че някой поставил на грешно място десетичната запетая, сподели пред АП анонимен испански официален представител. Никой не си направил труда да прегледа внимателно изчисленията.

Този гаф струвал 14 милиона евро. Инженери и консултанти установили, че плавателността на S-80 може да бъде подобрена чрез нейното удължаване.

Според оригиналния дизайн на държавната компания „Навантия“ бойният съд бил дълъг 71 метра и имал водоизместимост 2200 бруторегистър тона.

Сега вече S-80 Plus е дълга 81 метра, а водоизместимостта й е 2000 тона.

Само че базата в Картахена ще трябва да бъде драгирана и реконструирана, за да може да побере подводницата в новия й вид.

Според министърката на отбраната Маргарита Роблес корекциите лесно ще бъдат направени и няма да струват много скъпо.

 

Испанският боен флот отново не успя да вземе на въоръжение подводницата S-80, предаде Би Би Си.

Тя заседна, след като се оказа, че не може да се побере в дока си.

Съвсем наскоро бойният съд претърпя изключително скъп ремонт. Причина бе грешка при построяването, поради която той имаше проблеми да се задържи на повърхността.

След направените промени доковете в пристанището Картахена не могат да поберат подводницата, която сега носи името S-80 Plus. Отгоре на всичко цената й скочила почти двойно. В момента тя е почти 1 милиард евро.

Първоначалният проблем с S-80 се появил през 2013 г. Тогава тя била със 100 тона по-тежка от необходимото. В резултат подводницата лесно се потапяла, но с големи мъки излизала на повърхността.

Грешката дошла, затова че някой поставил на грешно място десетичната запетая, сподели пред АП анонимен испански официален представител. Никой не си направил труда да прегледа внимателно изчисленията.

Този гаф струвал 14 милиона евро. Инженери и консултанти установили, че плавателността на S-80 може да бъде подобрена чрез нейното удължаване.

Според оригиналния дизайн на държавната компания „Навантия“ бойният съд бил дълъг 71 метра и имал водоизместимост 2200 бруторегистър тона.

Сега вече S-80 Plus е дълга 81 метра, а водоизместимостта й е 2000 тона.

Само че базата в Картахена ще трябва да бъде драгирана и реконструирана, за да може да побере подводницата в новия й вид.

Според министърката на отбраната Маргарита Роблес корекциите лесно ще бъдат направени и няма да струват много скъпо.

Коментари

За какво им е да изплува,

За какво им е да изплува, нали е подводница ... пълен смях, така се получава, когато казваш "хоп", преди да си подскочил.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията