Ad Config - Website header

 

Article_top

Британската модна къща „Бърбъри“ унищожи миналата година непродадени дрехи, аксесоари и парфюми на стойност от 28,6 млн. паунда с цел да защити името си. С това общата стойност на унищожените през последните пет години стоки става над 90 млн. паунда, съобщава Би Би Си.

Модните компании като „Бърбъри“ унищожават залежалите си стоки, за да избегнат кражбата им или продажбата им на ниска цена. От марката уверяват, че енергията, получена при изгаряне на стоките им, е била употребена за отопление, а процесът не е навредил околната среда.

„В „Бърбъри“ имаме внимателен процес на производство, за да минимизираме количеството на излишните стоки. В случаите, когато изхвърлянето на продукти е необходимо, ние го правим по отговорен начин и търсим начини да намалим отпадъците си“, казва говорител на компанията.

Миналата година „отпадъците“ били повече от обикновено, защото брандът трябвало да унищожи голямо количество стоки след подписването на сделка с американската фирма „Coty“. Тъй като от „Coty“ планирали въвеждането на нова стока от марката, „Бърбъри“ трябвало да се отърве от продукти на стойност 10 млн. паунда – предимно парфюми.

„През последните години марката работи много, за да възвърне ексклузивния си статут, след като премина през фаза, в която фалшификатите „лепваха карето на „Бърбъри“ на всичко, на което можеха“,обяснява Мария Малоун, преподавател по моден бизнес в университета „Метрополитън“ в Манчестър.

Според нея унищожаването на непродадените стоки е част от тази политика.

„Причината, поради която правят това, е да не се наводни пазарът с отстъпки. Те не искат продуктите на „Бърбъри“ да попаднат в ръцете на всеки, който може да ги продаде с намаление и по този начин да обезцени бранда“, казва Малоун.

Излишък от предмети на лукса имат и в „Richemont“, собственик на марките „Картие“ и „Montblanc“ – за последните две години те трябвало да изкупят обратно часовници, оценени на 480 млн. евро. Анализатори казват, че част от тези часовници могат да бъдат рециклирани, но много от тях просто биват изхвърлени.

Съвсем очаквано, природозащитниците не подкрепят унищожаването на луксозните стоки.

Въпреки високите си цени, „Бърбъри“ не показва уважение към собствените си продукти, тежката работа и природните ресурси, използвани в създаването им – коментират от „Грийнпийс“. – Нарастващото количество излишни стоки води до свръхзамърсяване, но вместо да забавят продукцията си, те изгарят дрехи и продукти в перфектно състояние. Това е мръсната тайна на модната индустрия, а „Бърбъри“ е просто върхът на айсберга.“

"Площад Славейков"

 

Британската модна къща „Бърбъри“ унищожи миналата година непродадени дрехи, аксесоари и парфюми на стойност от 28,6 млн. паунда с цел да защити името си. С това общата стойност на унищожените през последните пет години стоки става над 90 млн. паунда, съобщава Би Би Си.

Модните компании като „Бърбъри“ унищожават залежалите си стоки, за да избегнат кражбата им или продажбата им на ниска цена. От марката уверяват, че енергията, получена при изгаряне на стоките им, е била употребена за отопление, а процесът не е навредил околната среда.

„В „Бърбъри“ имаме внимателен процес на производство, за да минимизираме количеството на излишните стоки. В случаите, когато изхвърлянето на продукти е необходимо, ние го правим по отговорен начин и търсим начини да намалим отпадъците си“, казва говорител на компанията.

Миналата година „отпадъците“ били повече от обикновено, защото брандът трябвало да унищожи голямо количество стоки след подписването на сделка с американската фирма „Coty“. Тъй като от „Coty“ планирали въвеждането на нова стока от марката, „Бърбъри“ трябвало да се отърве от продукти на стойност 10 млн. паунда – предимно парфюми.

„През последните години марката работи много, за да възвърне ексклузивния си статут, след като премина през фаза, в която фалшификатите „лепваха карето на „Бърбъри“ на всичко, на което можеха“,обяснява Мария Малоун, преподавател по моден бизнес в университета „Метрополитън“ в Манчестър.

Според нея унищожаването на непродадените стоки е част от тази политика.

„Причината, поради която правят това, е да не се наводни пазарът с отстъпки. Те не искат продуктите на „Бърбъри“ да попаднат в ръцете на всеки, който може да ги продаде с намаление и по този начин да обезцени бранда“, казва Малоун.

Излишък от предмети на лукса имат и в „Richemont“, собственик на марките „Картие“ и „Montblanc“ – за последните две години те трябвало да изкупят обратно часовници, оценени на 480 млн. евро. Анализатори казват, че част от тези часовници могат да бъдат рециклирани, но много от тях просто биват изхвърлени.

Съвсем очаквано, природозащитниците не подкрепят унищожаването на луксозните стоки.

Въпреки високите си цени, „Бърбъри“ не показва уважение към собствените си продукти, тежката работа и природните ресурси, използвани в създаването им – коментират от „Грийнпийс“. – Нарастващото количество излишни стоки води до свръхзамърсяване, но вместо да забавят продукцията си, те изгарят дрехи и продукти в перфектно състояние. Това е мръсната тайна на модната индустрия, а „Бърбъри“ е просто върхът на айсберга.“

"Площад Славейков"

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Трябва ли България да приеме еврото?