Ad Config - Website header

 

Article_top

Електронната система за таксуване на пътниците в градския транспорт ще струва на София 73 248 000 лв. Това стана ясно, след като бяха класирани фирмите, участвали в обществената поръчка по проекта. Той ще се реализира от консорциума "Си Ен Ес - София тикетинг систем", съобщиха от Центъра за градска мобилност.  Обединението е от компаниите "Компютърнет сървисиз" ООД и "Асис електроник ве билишим системлери", "Аноним Ширкети" и "Тикси" АД.

Това е най-ниската цена за изграждане ва електронната система за таксуване, показаха данните.

Съгласно условията на обществената поръчка консорциумът трябва да изгради новата тикет система в рамките на 24 месеца, като се предвижда въвеждане в експлоатация на повече от 15 хиляди устройства в над 1350 превозни средства от 4 типа транспорт, монтаж на оборудване в 11 депа, 52 метростанции и над 80 търговски обекта. Част от договора е интеграция на новата система към вече съществуващите системи. В сметката влиза и обучението на 3000 служители на Центъра за градска мобилност и транспортните оператори.

"Тикет системата ще донесе повече удобства за пътниците, тъй като ще може да се използва един превозен документ за различните видове транспорт, се казва в прессъобщението. Този документ ще може да се зарежда и от всички видове мобилни устройства. Тя ще даде и възможност за таксуване според пропътуваното разстояние", пише в прессъобщението.

Въвеждането на системата ще сложи край на опашките за издаване на карти за градския транспорт в София, ще засили контрола срещу пътуващите гратис. Във всички превозни средства ще се монтират камери, става ясно още от обявлението на ЦГМ. Това ще повиши и сигурността, категорични са оттам. 

"Чрез системата в реално време ще се знае натоварването на линиите и ще се взимат бързи решения, за да няма претъпкани автобуси, тролейбуси или трамваи.", обясняват от общинското дружество.

Столичната община се опитва от 2006 г. да започне изграждането на електронна тикет система. Всеки път досега обаче обществните поръчки са спирани заради обжалвания. И решението за избора на изпълнител от днес подлежи на обжалване по закон през Комисията за защита на конкуренцията. Към антимонополния орган може да се обърне всяка от компаниите, които са загубили търга.

Офертите са оценени от комисия от 15 души, сред които 7 общински съветници. Ето и крайното подреждане:

1. Консорциум "Си Ен Ес - София тикетинг систем" с комплексна оценка - 100 т. и цена от 73 248 150 лева без ДДС;

2. Консорциум "Софер" с комплексна оценка - 95,030 т. и цена от 76 478 035 лв. без ДДС;

3. Консорциум "Кортел" с комплексна оценка - 79,920 т. и цена от 77 910 000 лв. без ДДС;

4. Консорциум "Е – тикет систем 2018" с комплексна оценка - 76,470 т. и цена от 75 297 110, 26 лв. без ДДС;

5. "Интелигентен градски транспорт София" ДЗЗД с комплексна оценка - 75,690 т. и цена от 77 997 871, 52 лева без ДДС;

6. "Менница Полша" АД с комплексна оценка - 49,090 т. и цена от 77 965 473 лв. без ДДС.

 
Снимка Архив  Клуб Z

Електронната система за таксуване на пътниците в градския транспорт ще струва на София 73 248 000 лв. Това стана ясно, след като бяха класирани фирмите, участвали в обществената поръчка по проекта. Той ще се реализира от консорциума "Си Ен Ес - София тикетинг систем", съобщиха от Центъра за градска мобилност.  Обединението е от компаниите "Компютърнет сървисиз" ООД и "Асис електроник ве билишим системлери", "Аноним Ширкети" и "Тикси" АД.

Това е най-ниската цена за изграждане ва електронната система за таксуване, показаха данните.

Съгласно условията на обществената поръчка консорциумът трябва да изгради новата тикет система в рамките на 24 месеца, като се предвижда въвеждане в експлоатация на повече от 15 хиляди устройства в над 1350 превозни средства от 4 типа транспорт, монтаж на оборудване в 11 депа, 52 метростанции и над 80 търговски обекта. Част от договора е интеграция на новата система към вече съществуващите системи. В сметката влиза и обучението на 3000 служители на Центъра за градска мобилност и транспортните оператори.

"Тикет системата ще донесе повече удобства за пътниците, тъй като ще може да се използва един превозен документ за различните видове транспорт, се казва в прессъобщението. Този документ ще може да се зарежда и от всички видове мобилни устройства. Тя ще даде и възможност за таксуване според пропътуваното разстояние", пише в прессъобщението.

Въвеждането на системата ще сложи край на опашките за издаване на карти за градския транспорт в София, ще засили контрола срещу пътуващите гратис. Във всички превозни средства ще се монтират камери, става ясно още от обявлението на ЦГМ. Това ще повиши и сигурността, категорични са оттам. 

"Чрез системата в реално време ще се знае натоварването на линиите и ще се взимат бързи решения, за да няма претъпкани автобуси, тролейбуси или трамваи.", обясняват от общинското дружество.

Столичната община се опитва от 2006 г. да започне изграждането на електронна тикет система. Всеки път досега обаче обществните поръчки са спирани заради обжалвания. И решението за избора на изпълнител от днес подлежи на обжалване по закон през Комисията за защита на конкуренцията. Към антимонополния орган може да се обърне всяка от компаниите, които са загубили търга.

Офертите са оценени от комисия от 15 души, сред които 7 общински съветници. Ето и крайното подреждане:

1. Консорциум "Си Ен Ес - София тикетинг систем" с комплексна оценка - 100 т. и цена от 73 248 150 лева без ДДС;

2. Консорциум "Софер" с комплексна оценка - 95,030 т. и цена от 76 478 035 лв. без ДДС;

3. Консорциум "Кортел" с комплексна оценка - 79,920 т. и цена от 77 910 000 лв. без ДДС;

4. Консорциум "Е – тикет систем 2018" с комплексна оценка - 76,470 т. и цена от 75 297 110, 26 лв. без ДДС;

5. "Интелигентен градски транспорт София" ДЗЗД с комплексна оценка - 75,690 т. и цена от 77 997 871, 52 лева без ДДС;

6. "Менница Полша" АД с комплексна оценка - 49,090 т. и цена от 77 965 473 лв. без ДДС.

Коментари

Интересно

Кой ли ще ги плати тези 73 милиона на братската турска фирма? Дали няма да са тези с билетчетата?

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията