Целият екип на бившия министър на транспорта Данаил Папазов остава на работа и при служебното правителство. Николина Ангелкова, която стана първата жена заела това министерско кресло, ще разчита на двама заместници. Това са Камен Спасов, който ще отговаря за информационните технологии и Георги Тодоров, който и досега бе заместник на Папазов.

Въпреки че бяха освободени в последния ден от управлението на правителството на Пламен Орешарски и другите двама зам.-министри Петър Киров и Антон Гинев, също са преназначени на други длъжности, научи Клуб Z.  Гинев ще е съветник по въпросите на транспорта. Киров ще помага в "Морска администрация".

За да не връщаме пари по  ОП "Транспорт“ трябва да разплащаме по 100 млн. лева всеки месец, обясни служебния министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова. Според нея целта е постижима, но следващите месеци трябва максимална активизация на строителите и бенефициентите. Към момента по ОП „Транспорт“ са разплатени повече от 2,5 млрд. лв., което е над 63% от бюджета на програмата. За да се постигне 100% изпълнение до края на 2015 г. трябва да бъдат разплатени още около 1,5 млрд. лв.

"Първата ми основна задача е да не допуснем загуба на средства по ОП "Транспорт“ към края на 2014 г.”, каза министър Ангелкова.

Тя добави, че от понеделник стартират спешни проверки на място на всички високорискови проекти, които се изпълняват по ОП "Транспорт".

Ще бъдат инспектирани жп линиите "Септември – Пловдив” и "Първомай – Свиленград”, строителството на които възлиза на 300 млн. евро. Проверки са предвидени и на АМ „Марица” и АМ „Струма”, които са с обща индикативна стойност от 150 млн. евро. 

"В момента е разгара на строителния сезон и следващите два месеца ще са решаващи за цялостното изпълнение на програмата", допълни Николина Ангелкова.

По думите й няма забавени плащания, като ОП „Транспорт“ е единствената оперативна програма с преки плащания към изпълнителите. Към момента всички преведени пари на големите ни бенефициенти НКЖИ и АПИ са стигнали до строителите, като за АПИ сумата е малко над 1 млрд. лева, а за НКЖИ – над 472 млн. лева. 

Другият основен приоритет в работата по европейските проекти на новия екип на министерството ще бъде подготовката и одобрението на новата ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.

"Към момента списъкът с проекти, предложени по нея, в пъти надвишава наличния финансов ресурс, призна Ангелкова.Вече са получени и първите официални коментари от ЕК и ревизираният вариант на програмата ще бъде изпратен в Брюксел до 20 дни. Активно ще се работи и по Инструмента за Свързана Европа (Connecting Europe Facility), по който страната ни може да разчита на 350 млн. евро в следващите 3 години.