Деветнайсет фирми са подали оферти за участие в модернизацията на жп линията Елин Пелин -Костенец с дължина е 51 км на обща стойност от близо милиард. Това е най-скъпата обществена поръчка и неслучайно жалби забавиха с 10 месеца старта на проекта.

Търгът е разделен на три обособени позиции - две са за модернизация на около 20 км, а третата - за дейности по 11 км. Стойностите им са съответно 554 млн. лева, 116 млн. лева и 354 млн. лева без ДДС. Кандидатите могат да подават оферти само за една от тях.

"С този недъг в закона за обществените поръчки - тази възможност да бъде обжалван без някакъв правен интерес и поръчките да бъдат максимално забавени, има риск от от това да не усвоим парите по ОП "Транспорт", каза заместник-министърът на транспорта Велик Занчев. Заради осигуряването на средства от оперативната програма, условието е проектът да бъде завършен до 2022 г. 

От 16 юни обаче влязоха в сила промените в Закона за обществените поръчки, с които се иска доказване на интерес при жалбоподаване и така вече непрекъснатите обжалвания са сериозно ограничени.

Участъкът е с дължина 51 километра, а проектната скорост на трасето - до 160 км/час. Предвижда се да бъдат изградени 20 километра тунели и 23 моста и виадукта. Ще бъдат модернизирани и 5 жп гари.

Модернизирането на този железопътен участък ще допренесе и до подобряване на железопътната услуга  по линията София-Пловдив, обявиха от Национална компания железопътна инфраструктура, която е възложителят. В рамките на проекта е предвидено да бъде закупен и нов подвижен състав.