Ad Config - Website header

 

Article_top

Японските концерни "Судзуки" (Suzuki), "Мазда" (Mazda) и "Ямаха" (Yamaha Motor) признаха, че са фалшифицирали данни за горивната ефективност и емисиите отработени газове на автомобили, месец след като това направи "Нисан" (Nissan), съобщи днес министерството на транспорта на Япония, цитирано от Франс прес.

Установяването на новите нередности следва серия от скандали, сложили петно върху японската автомобилна индустрия. Нарушенията бяха разкрити след вътрешно разследване, поискано от властите на 23 производители на автомобили и мотоциклети.

След тези разследвания излязоха наяве "неподходящи методи" при контрола на превозните средства в три от тези компании.

"Судзуки" отчете 6401 засегнати превозни средства, или близо половината от автомобилите, подложени на тестване между 2012 и 2018 година. 

Репутацията на автомобилния производител вече пострада преди две години, когато той призна, че е отчитал неправомерно резултатите на автомобилите си.

В случаите на "Мазда" и "Ямаха" фалшификациите са по-малки, те водят до съответно 3,8 процента и 2,1 процента разминаване при тестването.

Министерството обеща "да предприеме, ако е необходимо, твърди мерки" след преглед на предоставените от компаниите доклади.

Повечето от останалите 20 компании не са отчели нередности, макар някои от тях все още да не са предоставили резултатите от разследването.

В началото на юли "Нисан", който си партнира с френския "Рено" (Renault) и японския "Мицубиши мотърс" (Mitsubishi Motors), призна, че не е отчитал коректно данните за емисиите отработени газове и горивната ефективност при някои от автомобилите си.

Няколко месеца преди това "Нисан" беше засегнат от друг скандал - компанията трябваше да изтегли близо 1 милион нови превозни средства, пуснати на пазара в Япония от 2014 година, след като бяха констатирани лоши практики при крайната им инспекция.

Друг производител, "Субару" (Subaru), също беше замесен в подобен скандал.

Преди две години и за германската "Фолксваген" (Volkswagen) стана ясно, че е фалшифицирала данни за вредните емисии. Заради т.нар. скандал "Дизелгейт" компанията трябваше да заплати глоба на германските власти в размер на 1 милиард евро.

 

Японските концерни "Судзуки" (Suzuki), "Мазда" (Mazda) и "Ямаха" (Yamaha Motor) признаха, че са фалшифицирали данни за горивната ефективност и емисиите отработени газове на автомобили, месец след като това направи "Нисан" (Nissan), съобщи днес министерството на транспорта на Япония, цитирано от Франс прес.

Установяването на новите нередности следва серия от скандали, сложили петно върху японската автомобилна индустрия. Нарушенията бяха разкрити след вътрешно разследване, поискано от властите на 23 производители на автомобили и мотоциклети.

След тези разследвания излязоха наяве "неподходящи методи" при контрола на превозните средства в три от тези компании.

"Судзуки" отчете 6401 засегнати превозни средства, или близо половината от автомобилите, подложени на тестване между 2012 и 2018 година. 

Репутацията на автомобилния производител вече пострада преди две години, когато той призна, че е отчитал неправомерно резултатите на автомобилите си.

В случаите на "Мазда" и "Ямаха" фалшификациите са по-малки, те водят до съответно 3,8 процента и 2,1 процента разминаване при тестването.

Министерството обеща "да предприеме, ако е необходимо, твърди мерки" след преглед на предоставените от компаниите доклади.

Повечето от останалите 20 компании не са отчели нередности, макар някои от тях все още да не са предоставили резултатите от разследването.

В началото на юли "Нисан", който си партнира с френския "Рено" (Renault) и японския "Мицубиши мотърс" (Mitsubishi Motors), призна, че не е отчитал коректно данните за емисиите отработени газове и горивната ефективност при някои от автомобилите си.

Няколко месеца преди това "Нисан" беше засегнат от друг скандал - компанията трябваше да изтегли близо 1 милион нови превозни средства, пуснати на пазара в Япония от 2014 година, след като бяха констатирани лоши практики при крайната им инспекция.

Друг производител, "Субару" (Subaru), също беше замесен в подобен скандал.

Преди две години и за германската "Фолксваген" (Volkswagen) стана ясно, че е фалшифицирала данни за вредните емисии. Заради т.нар. скандал "Дизелгейт" компанията трябваше да заплати глоба на германските власти в размер на 1 милиард евро.

Коментари

Наака Швили's picture
Наака Швили
naakashvili

На всички е ясно вече,

че става дума за дългосрочна схема за мамене с държавно участие и "разбиране".

Както у нас, "честните частници" се опитват да минат обществото с измама, където могат.

Дали е с евтина "приватизация", дали е с картел за лекарства, дали е с финансови кризи и последващото спасяване на "прекалено големите, за да фалират", дали е с организиране на данъчни пристанища, дали е с изсипване на отрови в околната среда, нещата опират до едно - приватизация на пИчалбите и национализация на загубите.

Това е "моралът" на капиталистическата демокрация.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията