Ad Config - Website header

 

Article_top

Вероятно провокиран от трагедията в Генуа, причинена от срутването на виадукт, при която над 40 души загинаха, а 16 бяха ранени премиерът Бойко Борисов повдига на днешното правителствено заседание въпроса със състоянието на българските мостове и техните ремонти.

Това е видно от публикуваната от Министерския съвет стенограма. От изнесените от министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков данни става ясно, че общо 211 моста се нуждаят от ремонт, по автомагистралите са 34, а 17 от тях (половината от тези 34), са в лошо състояние. Борисов разпорежда на Нанков и на министъра на транспорта Ивайло Московски да предложат спешен план за едновременно ремонтиране на мостовете по пътната и жп инфраструктура. По изчисления на премиера за целта ще са нужни 130 млн. лв.

"Нанков, знаете откакто са построени в България мостовете не бяха ремонтирани по магистралите, имаме по над 120 метра високи мостове и в момента продължаваме да ги укрепваме и да им правим основни ремонти, по "Тракия" и по "Витиня" те са по план. Искам да ми подготвиш решение и не един по един да ги правим, а едновременно да влезем и да ги правим всички мостове - дали да се търси заем през Българската банка за развитие, дали през Министерство на финансите, говорете за целево да се изпратят. Кои години са правени?", обръща се Борисов към строителния министър.

А Нанков отчита:

"На по 35, 40 и повече години са мостовите съоръжения, които не са основно ремонтирани дори по някои от тях нямаме частични ремонти. 211 моста, господин премиер, се нуждаят от ремонт, по автомагистралите – 34, а 17 от тях, половината от тези 34, са в лошо състояние и се нуждаят от ремонт. Миналата година отремонтирахме 7 мостови съоръжения по "Хемус" и по "Тракия", в момента 5 планово извършваме, но нямаме осигурено финансиране."

"Споменах - 17 мостови съоръжения са в лошо състояние. Много често не сме разбирани и от шофьорите, ние го правим разбира се за тяхна безопасност, за безопасност на българските граждани, за това, че правим ремонти на долното строене, на колоните на мостовете, където арматурата е корозирала, нуждаят се от основно подменяне на арматура, на бетонните постаменти. Примерът с "Тракия", примерът с "Хемус" на моста на Коренишки дол, който в момента отремонтираме. Те виждат, че няма работници отгоре по автомобилните платна, критикуват ни, но ще ни разберат. Паралелно с това изнасяме тежкото движение от "Хемус" сме спрели тежкотоварното движени, тъй като конструктивните..."

Намесва се и Московски, който настоява към съоръженията по пътната инфраструктура, "да бъдат добавени по принцип съоръженията в транспортната инфраструктура, защото същият казус, който коментира колегата Нанков за виадуктите и мостовите в пътната инфраструктура, стои и в железопътната".

"Аз искам да свършим работа, защото от празнодумци ми е омръзнало, да тръгнем да обясняваме, че 45 години не са пипани е безсмислено. Така че, и двете министерства да подготвят и всичко да започне да се отремонтира и да се укрепва. Ние строим нови съоръжения, пак казвам, но никой няма да излезе от тези преди нас и да каже: „Ние сме виновни“, защото вместо преди 20 години да отремонтират този мост, преди 25, преди 15, никой няма да поеме отговорност. Затова подгответе се и за сряда, ако трябва целеви заеми, след това ТОЛ системата да ги връща, или целево да търсим пари от бюджета, това искам навсякъде да се влезе и да се ремонтира", разпорежда Борисов.

Нанков предлага до идната сряда да има изготвен план за спешни ремонти и финансиране, а Борисов настоява това да се случи още в понеделник, за да може в сряда, когато се провеждат редовните заседания на кабинета да се гласува с решение на МС.

Вицепремиерът "патриот" Валери Симеонов също решава да вземе отношение по темата, за да не остане някой с впечатление за "катастрофичност" на ситуацията:

"Не искам да се създаде впечатлението, за катастрофичност и, че едва ли не тези съоръжения не са поддържани. Напротив достатъчно показателен е фактът, че до момента нямаме пътно съоръжение, което да е повредено, което означава, че се работи и плановите ремонти си вървят, и че не се допускат такива ситуации, на каквито сме свидетели примерно сега в Италия, колкото и грозно да звучи, или пък примерно от малко по-силен валеж да бъде отнесена магистрала, както стана в Германия. Такива случаи в България няма, което означава, че качеството на ремонтите до момента е добро, но просто трябва да се засили и да се огледа всичко".

А Борисов отчита:

"Това че, сме направили повече от всички досега взети заедно по укрепването и ремонтите е факт и не сме допуснали, но да стартираме и да влезем и на другите места, а да не чакаме догодина януари или март, когато им идва срока и плана. Да знаем, да се влезе, и хората да знаят, че тези огромни съоръжения се правят. Да благодарим на тези които са ги направили 80-та година или 85-та, защото са добре направени. Да се ядосаме на тези, където не са ги поддържали през годините и сега ние да ги доосигурим тези, които ни остават, а да не чакаме сроковете на плановите ремонти. Това решение взехме."

 
Снимки 2 витиня уикипедия

Вероятно провокиран от трагедията в Генуа, причинена от срутването на виадукт, при която над 40 души загинаха, а 16 бяха ранени премиерът Бойко Борисов повдига на днешното правителствено заседание въпроса със състоянието на българските мостове и техните ремонти.

Това е видно от публикуваната от Министерския съвет стенограма. От изнесените от министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков данни става ясно, че общо 211 моста се нуждаят от ремонт, по автомагистралите са 34, а 17 от тях (половината от тези 34), са в лошо състояние. Борисов разпорежда на Нанков и на министъра на транспорта Ивайло Московски да предложат спешен план за едновременно ремонтиране на мостовете по пътната и жп инфраструктура. По изчисления на премиера за целта ще са нужни 130 млн. лв.

"Нанков, знаете откакто са построени в България мостовете не бяха ремонтирани по магистралите, имаме по над 120 метра високи мостове и в момента продължаваме да ги укрепваме и да им правим основни ремонти, по "Тракия" и по "Витиня" те са по план. Искам да ми подготвиш решение и не един по един да ги правим, а едновременно да влезем и да ги правим всички мостове - дали да се търси заем през Българската банка за развитие, дали през Министерство на финансите, говорете за целево да се изпратят. Кои години са правени?", обръща се Борисов към строителния министър.

А Нанков отчита:

"На по 35, 40 и повече години са мостовите съоръжения, които не са основно ремонтирани дори по някои от тях нямаме частични ремонти. 211 моста, господин премиер, се нуждаят от ремонт, по автомагистралите – 34, а 17 от тях, половината от тези 34, са в лошо състояние и се нуждаят от ремонт. Миналата година отремонтирахме 7 мостови съоръжения по "Хемус" и по "Тракия", в момента 5 планово извършваме, но нямаме осигурено финансиране."

"Споменах - 17 мостови съоръжения са в лошо състояние. Много често не сме разбирани и от шофьорите, ние го правим разбира се за тяхна безопасност, за безопасност на българските граждани, за това, че правим ремонти на долното строене, на колоните на мостовете, където арматурата е корозирала, нуждаят се от основно подменяне на арматура, на бетонните постаменти. Примерът с "Тракия", примерът с "Хемус" на моста на Коренишки дол, който в момента отремонтираме. Те виждат, че няма работници отгоре по автомобилните платна, критикуват ни, но ще ни разберат. Паралелно с това изнасяме тежкото движение от "Хемус" сме спрели тежкотоварното движени, тъй като конструктивните..."

Намесва се и Московски, който настоява към съоръженията по пътната инфраструктура, "да бъдат добавени по принцип съоръженията в транспортната инфраструктура, защото същият казус, който коментира колегата Нанков за виадуктите и мостовите в пътната инфраструктура, стои и в железопътната".

"Аз искам да свършим работа, защото от празнодумци ми е омръзнало, да тръгнем да обясняваме, че 45 години не са пипани е безсмислено. Така че, и двете министерства да подготвят и всичко да започне да се отремонтира и да се укрепва. Ние строим нови съоръжения, пак казвам, но никой няма да излезе от тези преди нас и да каже: „Ние сме виновни“, защото вместо преди 20 години да отремонтират този мост, преди 25, преди 15, никой няма да поеме отговорност. Затова подгответе се и за сряда, ако трябва целеви заеми, след това ТОЛ системата да ги връща, или целево да търсим пари от бюджета, това искам навсякъде да се влезе и да се ремонтира", разпорежда Борисов.

Нанков предлага до идната сряда да има изготвен план за спешни ремонти и финансиране, а Борисов настоява това да се случи още в понеделник, за да може в сряда, когато се провеждат редовните заседания на кабинета да се гласува с решение на МС.

Вицепремиерът "патриот" Валери Симеонов също решава да вземе отношение по темата, за да не остане някой с впечатление за "катастрофичност" на ситуацията:

"Не искам да се създаде впечатлението, за катастрофичност и, че едва ли не тези съоръжения не са поддържани. Напротив достатъчно показателен е фактът, че до момента нямаме пътно съоръжение, което да е повредено, което означава, че се работи и плановите ремонти си вървят, и че не се допускат такива ситуации, на каквито сме свидетели примерно сега в Италия, колкото и грозно да звучи, или пък примерно от малко по-силен валеж да бъде отнесена магистрала, както стана в Германия. Такива случаи в България няма, което означава, че качеството на ремонтите до момента е добро, но просто трябва да се засили и да се огледа всичко".

А Борисов отчита:

"Това че, сме направили повече от всички досега взети заедно по укрепването и ремонтите е факт и не сме допуснали, но да стартираме и да влезем и на другите места, а да не чакаме догодина януари или март, когато им идва срока и плана. Да знаем, да се влезе, и хората да знаят, че тези огромни съоръжения се правят. Да благодарим на тези които са ги направили 80-та година или 85-та, защото са добре направени. Да се ядосаме на тези, където не са ги поддържали през годините и сега ние да ги доосигурим тези, които ни остават, а да не чакаме сроковете на плановите ремонти. Това решение взехме."

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията