Ad Config - Website header

 

Article_top

На фона на недостига на самолети за най-високопоставените представители на германските власти, канцлерката Ангела Меркел ще получи свой собствен "Анги форс уан" - ремонтиран, втора ръка "Еърбъс А321", но без редица от луксозните опции, с които правителствените самолети се прочуха.

Дълго проточилото се формиране на новото германско федерално правителство постави необичайно предизвикателство пред германските въоръжени сили: тяхната полетна готовност. Бундесверът, като част от който Луфтвафе (германските ВВС) отговаря и за въздушния транспорт на представителите на властите по света, едва успява да се справи при ограничения брой самолети, с които разполага, в условията на натоварен график на официалните лица. 

Само външният министър Хайко Маас е пропътувал рекордните 118 000 км, че и повече, през първите си 100 дни на поста, което се равнява на три обиколки на земното кълбо. 

След като най-после успя да състави правителство в резултат на 6-месечни пазарлъци, канцлерката Ангела Меркел трябваше да наваксва с пътувания до страни като Китай, САЩ, Русия и Канада (за срещата на Г-7). Нови членове на правителството, като министрите на финансите Олаф Шолц и на икономиката Петер Алтмайер, също направиха първите си визити зад граница, а министърката на отбраната Урсула фон дер Лайен трябваше да посети германски войски, участващи във военни мисии в чужбина. 

Луфтвафе разполага само с осем ВИП самолета, което означава, че с пътуванията си канцлерката и нейните министри запълват до краен предел този капацитет. На Маас се наложи да пътува с редовен полет до Ню Йорк за един от най-важните си ежегодни ангажименти - гласуването в ООН за избиране на Германия за непостоянен член на Съвета за сигурност. 

Недостигът на ВИП самолети се усложнява и от факта, че канцлерката и президентът трябва да разполагат и с резервен самолет при пътуванията си в случай на проблем с основния. През юни посещението на президента Франк-Валтер Щайнмайер в Беларус бе забавено в последната минута заради повреда на хидравликата на неговия самолет. През декември 2015 г. Меркел трябваше да се прехвърли на военнотранспортен самолет за визитата си в Индия, след като в последния момент бяха открити повреди в официалния й самолет. 

Всички тези безпокойства за правителството обаче може би скоро ще останат в миналото. През последната година и половина фирмата "Луфтханза техник", която се занимава с поддръжката и модификацията на авиопарка на германската авиокомпания, работи върху преоборудването на един "Еърбъс А321", който ще се присъедини към правителствения авиоотряд. Очаква се самолетът да бъде предаден на въоръжените сили през септември и да стане официалният самолет на германската канцлерка Ангела Меркел, поради което вече го наричат "Анги форс уан" (б. прев.: игра на думи с названието на официалния самолет на президента на САЩ). 

В момента текат финалните му изпитания, преди да бъде официално одобрен през последната седмица на август. Самолетът е част от авиопарка на "Луфтханза" от 2000 г. и носеше името на германския град Нойщат ан дер Вайнщрасе. Логото на "Луфтханза" ще бъде сменено с германското знаме и с надпис "Федерална република Германия", но това ще стане в последния момент преди предаването му. 

Защо правителството избра самолет "втора ръка"? 

"Беше по-евтин и, следователно, по-приемлив за джобовете на данъкоплатците", казва капитан Дитер Бракониер, който отговаря за Отдела за оборудване, информационни технологии и употреба в Бундесвера.

Точният размер на разходите не е известен, но се предполага, че преоборудването на самолета е струвало стотици милиони евро. 

"Този самолет е бил избран, защото е бил много добре поддържан, - заявява Харалд Прис, мениджър по проекти в "Луфтханза". - Това е като при колите - възрастта не е от значение, важно е как са били поддържани." 

Експертите на "Луфтханза техник" са обновили и модернизирали напълно този "Еърбъс", повишили са товароподемността му с 4 тона и са променили изцяло интериора. Според Прис са направени общо 180 модификации, което обяснява защо преустройството на самолета е отнело толкова много време. 

ВИП местата в досегашния самолет на Меркел, който се казва "Конрад Аденауер".

Базираната в Хамбург "Луфтханза техник" по принцип не се занимава с правителствени самолети, но този случай не бе особено предизвикателство за нея. Компанията има опит от миналото с ВИП самолети за богати бизнесмени. За "Луфтханза" в Хамбург в тази сфера работят 1000 души и още 450 на други места.

Новият правителствен самолет може да вози до 84 пътници, 14 от които в предната ВИП зона, където Меркел или други ключови министри ще сядат с най-близките си сътрудници. Останалите 70 места са запазени за членове на делегациите, служители от охраната, журналисти и други гости. 

Общият салон на правителствения самолет.

За разлика от обичайните луксозни правителствени самолети, този А321 на Меркел явно няма да разполага с много екстри.

Местата в зоната за делегации, например, ще бъдат същите като тези в Икономична премиум класа на пътническите авиокомпании. На борда няма да има душ. 

Предполага се, че самолетът ще има обсег на летене от около 5000 км и ще може да се използва за къси полети в Европа и за полети на средни разстояния до региони като Северна Америка. 

Канцлерският самолет, заедно с другите правителствени самолети, извършват средно 2500 полета годишно. С цел защита на най-високопоставените държавни ръководители военните са инсталирали в самолета много военно оборудване, системи за отбрана и най-новите комуникационни устройства, подробностите за които остават тайна.

Очаква се самолетът да започне правителствени полети от ноември. Има предложение той да бъде кръстен на името на бившия германски външен министър Ханс-Дитрих Геншер, който кръстосваше света надлъж и нашир по време на 18-те си години на този пост. Засега не е потвърдено дали това предложение ще бъде прието.

БТА 

 

На фона на недостига на самолети за най-високопоставените представители на германските власти, канцлерката Ангела Меркел ще получи свой собствен "Анги форс уан" - ремонтиран, втора ръка "Еърбъс А321", но без редица от луксозните опции, с които правителствените самолети се прочуха.

Дълго проточилото се формиране на новото германско федерално правителство постави необичайно предизвикателство пред германските въоръжени сили: тяхната полетна готовност. Бундесверът, като част от който Луфтвафе (германските ВВС) отговаря и за въздушния транспорт на представителите на властите по света, едва успява да се справи при ограничения брой самолети, с които разполага, в условията на натоварен график на официалните лица. 

Само външният министър Хайко Маас е пропътувал рекордните 118 000 км, че и повече, през първите си 100 дни на поста, което се равнява на три обиколки на земното кълбо. 

След като най-после успя да състави правителство в резултат на 6-месечни пазарлъци, канцлерката Ангела Меркел трябваше да наваксва с пътувания до страни като Китай, САЩ, Русия и Канада (за срещата на Г-7). Нови членове на правителството, като министрите на финансите Олаф Шолц и на икономиката Петер Алтмайер, също направиха първите си визити зад граница, а министърката на отбраната Урсула фон дер Лайен трябваше да посети германски войски, участващи във военни мисии в чужбина. 

Луфтвафе разполага само с осем ВИП самолета, което означава, че с пътуванията си канцлерката и нейните министри запълват до краен предел този капацитет. На Маас се наложи да пътува с редовен полет до Ню Йорк за един от най-важните си ежегодни ангажименти - гласуването в ООН за избиране на Германия за непостоянен член на Съвета за сигурност. 

Недостигът на ВИП самолети се усложнява и от факта, че канцлерката и президентът трябва да разполагат и с резервен самолет при пътуванията си в случай на проблем с основния. През юни посещението на президента Франк-Валтер Щайнмайер в Беларус бе забавено в последната минута заради повреда на хидравликата на неговия самолет. През декември 2015 г. Меркел трябваше да се прехвърли на военнотранспортен самолет за визитата си в Индия, след като в последния момент бяха открити повреди в официалния й самолет. 

Всички тези безпокойства за правителството обаче може би скоро ще останат в миналото. През последната година и половина фирмата "Луфтханза техник", която се занимава с поддръжката и модификацията на авиопарка на германската авиокомпания, работи върху преоборудването на един "Еърбъс А321", който ще се присъедини към правителствения авиоотряд. Очаква се самолетът да бъде предаден на въоръжените сили през септември и да стане официалният самолет на германската канцлерка Ангела Меркел, поради което вече го наричат "Анги форс уан" (б. прев.: игра на думи с названието на официалния самолет на президента на САЩ). 

В момента текат финалните му изпитания, преди да бъде официално одобрен през последната седмица на август. Самолетът е част от авиопарка на "Луфтханза" от 2000 г. и носеше името на германския град Нойщат ан дер Вайнщрасе. Логото на "Луфтханза" ще бъде сменено с германското знаме и с надпис "Федерална република Германия", но това ще стане в последния момент преди предаването му. 

Защо правителството избра самолет "втора ръка"? 

"Беше по-евтин и, следователно, по-приемлив за джобовете на данъкоплатците", казва капитан Дитер Бракониер, който отговаря за Отдела за оборудване, информационни технологии и употреба в Бундесвера.

Точният размер на разходите не е известен, но се предполага, че преоборудването на самолета е струвало стотици милиони евро. 

"Този самолет е бил избран, защото е бил много добре поддържан, - заявява Харалд Прис, мениджър по проекти в "Луфтханза". - Това е като при колите - възрастта не е от значение, важно е как са били поддържани." 

Експертите на "Луфтханза техник" са обновили и модернизирали напълно този "Еърбъс", повишили са товароподемността му с 4 тона и са променили изцяло интериора. Според Прис са направени общо 180 модификации, което обяснява защо преустройството на самолета е отнело толкова много време. 

ВИП местата в досегашния самолет на Меркел, който се казва "Конрад Аденауер".

Базираната в Хамбург "Луфтханза техник" по принцип не се занимава с правителствени самолети, но този случай не бе особено предизвикателство за нея. Компанията има опит от миналото с ВИП самолети за богати бизнесмени. За "Луфтханза" в Хамбург в тази сфера работят 1000 души и още 450 на други места.

Новият правителствен самолет може да вози до 84 пътници, 14 от които в предната ВИП зона, където Меркел или други ключови министри ще сядат с най-близките си сътрудници. Останалите 70 места са запазени за членове на делегациите, служители от охраната, журналисти и други гости. 

Общият салон на правителствения самолет.

За разлика от обичайните луксозни правителствени самолети, този А321 на Меркел явно няма да разполага с много екстри.

Местата в зоната за делегации, например, ще бъдат същите като тези в Икономична премиум класа на пътническите авиокомпании. На борда няма да има душ. 

Предполага се, че самолетът ще има обсег на летене от около 5000 км и ще може да се използва за къси полети в Европа и за полети на средни разстояния до региони като Северна Америка. 

Канцлерският самолет, заедно с другите правителствени самолети, извършват средно 2500 полета годишно. С цел защита на най-високопоставените държавни ръководители военните са инсталирали в самолета много военно оборудване, системи за отбрана и най-новите комуникационни устройства, подробностите за които остават тайна.

Очаква се самолетът да започне правителствени полети от ноември. Има предложение той да бъде кръстен на името на бившия германски външен министър Ханс-Дитрих Геншер, който кръстосваше света надлъж и нашир по време на 18-те си години на този пост. Засега не е потвърдено дали това предложение ще бъде прието.

БТА 

Коментари

sokrat sokraj's picture
sokrat sokraj
sokrat41

ТРЕТИ ПОЛ?

ТРЕТИ ПОЛ?
Няма и НЕ може да съществува трети пол.
Може обаче да има човек с увреждане на половата система.
Така, както се раждат човеци с увреждания на нервната система.
Така, както се раждат човеци с увреждания на сърдечно-съдовата система.
Така, както се раждат човеци с увреждания на дихателната система.
Те са човеци!
Отношението към тях трябва да бъде отношение към човеци.
Човеците с увреждания на половата система са просто човеци като нас, но човеци с увреждания на половата система.
Делението по ПОЛ на МЪЖКИ и ЖЕНСКИ индивиди /особи при животните/ изобщо НЕ е специфично човешко деление; то преминава през цялата зоология, та даже и в ботаниката...
И сега какво?
Заради факта, че се раждат човеци с увреждания на всички основни системи, включително и половата, ще променяме целия свят на живите системи?
Това е действителното положение на проблема; останалото са увреждания на демократичната световна система.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията