Ad Config - Website header

 

Article_top

Безвъглехидратните диети могат да съкратят живота с до четири години. Това разкрива проучване на американски учени, публикувано в The Lancet Public Health.

Подобни диети с ниско съдържание на въглехидрати, например детата Аткинс, стават все по-популярни сред хората, които искат да отслабнат, пише Би Би Си, но увеличават риска от някои заболявания.

Изследването е проведено с 15 400 души, чието здравословно състояние било следено в продължение на 25 години. Едновременно с това те са описвали подробно с какво се хранят.

Резултатите разкриват, че най-висока продължителност на живота имат хората, които набавят средно количество (50-55%) от енергията си от въглехидрати. Храните, които са богати на въглехидрати, включват плодове, зеленчуци, и основно тестени изделия, картофи и ориз.

Ръководителката на изследването, д-р Сара Сайделман, която е специалист по сърдечно-съдови заболявания, коментира:

"Според нашите данни нисковъглехидратните диети, при които въглехидратите се заместват от протеини с животински произход, които са много популяни в Европа и Северна Америка, се свързват с по-ниска продължителност на живота."

Сред изследваните хора тези, които набавят средно количество от енергията си от въглехидрати, когато са на 50 години, живеят средно още 33 години. Или с 4 години повече от тези, които си набавят по-малко от 30% от необходимата им енергия от въглехидрати, с 2.3 години повече от тези, които ядат 30%-40% високовъглехидратни храни и с 1.1 година повече от тези, които си набавят повече от половината енергия от въглехидрати.

Изводите на учените потвърждават резултатите от предишно проучване, което включва над 400 000 души от 20 страни.

Изследователите заключиха също, че заместването на зеленчуците и плодовете, които съдържат сравнително високо количество въглехидрати, с месо, може да доведе до проблеми със зравето. Те съветват в менюто ни задължително да има плодове и зеленчуци, както и ядки.

 

Безвъглехидратните диети могат да съкратят живота с до четири години. Това разкрива проучване на американски учени, публикувано в The Lancet Public Health.

Подобни диети с ниско съдържание на въглехидрати, например детата Аткинс, стават все по-популярни сред хората, които искат да отслабнат, пише Би Би Си, но увеличават риска от някои заболявания.

Изследването е проведено с 15 400 души, чието здравословно състояние било следено в продължение на 25 години. Едновременно с това те са описвали подробно с какво се хранят.

Резултатите разкриват, че най-висока продължителност на живота имат хората, които набавят средно количество (50-55%) от енергията си от въглехидрати. Храните, които са богати на въглехидрати, включват плодове, зеленчуци, и основно тестени изделия, картофи и ориз.

Ръководителката на изследването, д-р Сара Сайделман, която е специалист по сърдечно-съдови заболявания, коментира:

"Според нашите данни нисковъглехидратните диети, при които въглехидратите се заместват от протеини с животински произход, които са много популяни в Европа и Северна Америка, се свързват с по-ниска продължителност на живота."

Сред изследваните хора тези, които набавят средно количество от енергията си от въглехидрати, когато са на 50 години, живеят средно още 33 години. Или с 4 години повече от тези, които си набавят по-малко от 30% от необходимата им енергия от въглехидрати, с 2.3 години повече от тези, които ядат 30%-40% високовъглехидратни храни и с 1.1 година повече от тези, които си набавят повече от половината енергия от въглехидрати.

Изводите на учените потвърждават резултатите от предишно проучване, което включва над 400 000 души от 20 страни.

Изследователите заключиха също, че заместването на зеленчуците и плодовете, които съдържат сравнително високо количество въглехидрати, с месо, може да доведе до проблеми със зравето. Те съветват в менюто ни задължително да има плодове и зеленчуци, както и ядки.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията