Миналата година бе на "умните" часовници, през тази прохождат нови непреносими джаджи - смартспийкърите за дома, сочат данни на пазарните анализатори от Canalys.

Според тях умните колонки бележат ръст от 187% през втората четвърт на годината спрямо миналата. За този период са продадени 16,8 млн. бройки. 

Несъмнено част от успеха им се дължи на факта, че те зависят на вече изграден софтуер - вградените в смартфони и други умни устройства персонални асистенти като Alexa, Cortana, Siri, Bixby и други, които са способни да търсят в интернет за нас, да ни споделят времето, да ни запазват задачи в календара и пр.

В последната година няколко от най-големите компании се включиха в пазара, чиито основи постави Amazon със своето Echo. Онлайн-магазинът, сега техногигант с разнообразни продукти, обаче е едва на второ място, държейки 24,5% от пазара. Продажбите на Echo спаднаха с 14% на годишна база. Но Amazon не се притесняват, а продължават с разработките и в момента могат да се похвалят с най-много модели смартспийкъри. Това са оригиналният Amazon Echo, високият Amazon Tap, и малките Echo Dot и Echo Spot и всички са в ценовата графа до 100 долара.

Първенец е Google, които държат почти една трета от пазара - 32,3%, продали са 5,4 млн. устройства от април до юни, предимно от евтиния Google Home Mini и базовия Google Home. Техногигантът обаче може да се похвали и с луксозния Google Home Max, който обаче е около 400 долара.

Xiaomi бързо наложи единствената си малка и сравнително евтина (около 60 долара) колонка Mini AI, но както знаем, успехът в Китай е първата стъпка. Те държат 12,2% от пазара.

Като споменахме Китай, според данните продажбите там достигат тези в САЩ. Миналата година Щатите бяха на практика единственият пазар.

Американците от Sonos също са популярни, особено заради високото качество на звука, изградено през последните 16 години, като компанията предлага и три модела в трите ценови графи - около 50, 100 и 400 долара. Apple обаче нямат сериозен успех с единствената си опция - Apple Home Pod, която е във високия ценови клас.