Водачът на катастрофиралия вчера автобус край Своге за миг изпуснал контрола над превозното средство и така се стигнало до инцидента. Това станало ясно по време на разпитите на 59-годишния Григор Григоров, които продължават, съобщи БНР, като се позова на източници от МВР. 

Жертвите от трагичния инцидент са 16, сред които и 13-годишно дете, а в тежко състояние се намират останалите 17 пътника от автобуса. Григоров е без опасност за живота, за разлика от повечето хора, които е превозвал.

Проверката на тахошайбите на 17-годишното возило е показала, че в момента на катастрофата скоростта на автобуса е била около 45 километра в час. Участъкът е с ограничение до 40 километра.

Алкохолната проба на водача е отрицателна. Най-вероятната версия за катастрофата е съчетание между тежките метеорологични условия в района и невнимание от страна на шофьора. Днес започва и вторият оглед на мястото, който ще изясни какъв е спирачният път на автобуса, както и ще бъдат проведени други експертизи. Резултатите от тях ще бъдат огласени по-късно.

В 14:00 часа в МВР ще има съвещание на няколко министерства по въпросите на пътната безопасност. Там е възможно да бъдат дадени и нови подробности около тежката катастрофа. Фирмата-превозвач притежава общо 6 автобуса. Транспортното министерство я е проверявало преди няколко месеца, когато всичко е било изрядно.

Заместник-министърът на транспорта Ангел Попов заяви, че всички документи на фирмата са изправни. Съмненията са, че не е минал на повторна техническа проверка.

Местните хора споделиха, че този участък от пътя е изключително рисков и там често стават катастрофи. МВР откри телефонна линия, на който роднини на пострадалите могат да потърсят информация за своите близки: 02 982 50 39.

Две версии за инцидента

"24 часа" съобщи, че разследващите работят по две версии за инцидента, като основната е аквапланинг, тъй като по време на катастрофата е валял дъжд. Заради липса на сцепление на гумите с асфалта, водачът е загубил управлението и така се е стигнало до преобръщането на автобуса в дерето.